DAIHATSU Copen 2004-2012

DAIHATSU Copen 2004-2012

Przejdź do galerii zdjęćDAIHATSU Copen 2004-2012

Choć japońska marka znana była głównie z produkcji pojazdów terenowych, jej korzenie sięgają głęboko segmentu kei-car. Wykorzystując to doświadczenie, stworzyła małego roadstera Copen.

Segment kei-car był ogromny w Japonii, a samochody w tej kategorii musiały być małe i mieć silniki o pojemności poniżej 660 cm³. Daihatsu wykorzystało to przy budowie modelu Copen, ale intensywnie pracowało, aby dostosować go do europejskich norm i sprzedawało go w Wielkiej Brytanii oraz innych krajach. Jednak nie odniósł on sukcesu.

Retro design z okrągłymi reflektorami i niską sylwetką był charakterystyczny dla tego małego roadstera. Nazwa Copen to połączenie słów Coupe i Open. Samochód miał składany twardy dach wykonany z aluminium, co pozwalało zaoszczędzić na wadze. Był jak SLK, ale w ułamku jego ceny. Przemiana z coupé w roadstera zajmowała mniej niż 20 sekund, a jego cena była niższa niż w przypadku hot-hatcha. Jego zaokrąglone kształty przypominały samochody z lat 60-tych.

Wnętrze było przytulne, z dwoma siedzeniami i zakrzywioną deską rozdzielczą z okrągłymi nawiewami powietrza. Projektanci Daihatsu spisali się tutaj dobrze, unikając mieszania różnych form. Cztery wskaźniki w panelu instrumentów pokazywały podstawowe, najważniejsze informacje dla sportowego pojazdu: obroty, prędkość, poziom paliwa i temperaturę. Fotele kubełkowe oferowały wystarczający uchwyt dla swoich pasażerów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.