Daihatsu wprowadziło model Gran Move na rynek małych MPV w 1996 roku, oferując klientom więcej przestrzeni wewnątrz oraz doskonałą efektywność paliwową.
Gran Move zbudowano na tej samej platformie co model Charade. Jego napęd na przednie koła pozwolił japońskiemu producentowi stworzyć wyższą kabinę z lepszą pozycją siedzącą. Dzięki temu rozwiązano problem z przestronnością wnętrza oraz widocznością dookoła.
Choć nie był najładniejszym pojazdem w segmencie małych MPV, Gran Move był jednym z najlepiej zaprojektowanych modeli. Zespół projektowy czerpał inspirację z segmentu japońskich kei-carów, gdzie pionowe panele i płaskie powierzchnie zwiększały efektywność, ale mniejsze okna nie były najlepszym pomysłem.
W środku, wyższe przednie siedzenia i ławka zapewniały lepszą przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnych siedzeń. Z tyłu było miejsce dla dwóch osób, a przy dużej bliskości także dla trzech. Daihatsu musiało pójść na ustępstwa w kwestii przestrzeni bagażowej, ale przynajmniej oferował ławkę dzieloną w proporcjach 50/50. Deska rozdzielcza miała zamknięty schowek oraz otwartą przestrzeń do przechowywania przed pasażerem. Dla kierowcy, producent zamontował niewielką tablicę przyrządów z trzema wskaźnikami. Szybkościomierz zajmował centralne miejsce, natomiast obrotomierz znajdował się po prawej stronie. Trzeci wskaźnik pokazywał temperaturę płynu chłodzącego oraz poziom paliwa.