Model Daihatsu Move z 1997 roku udowodnił, że mały samochód może być przestronny jak średniej wielkości pojazd, wystarczy tylko wykorzystać bardziej pionową przestrzeń.
W Japonii kategoria kei-car była bardzo jasno określona pod względem rozmiarów zewnętrznych i pojemności silnika. W 1995 roku Daihatsu wprowadził model Move na rodzimy rynek, sprzedając 200 000 sztuk przed jego eksportem i dostosowując go do potrzeb europejskich.
Move był skrajnym przykładem zasady „forma podąża za funkcją”. To był wysoki sześcian z mniejszym blokiem z przodu, a cała konstrukcja opierała się na malutkich, gokartowych kołach 13 cali. Płaska przednia część z zderzakiem nieznacznie wysuniętym przed reflektory oraz przekątna linia, która biegła aż do dachu pojazdu, była jedyną kreatywną częścią samochodu. Reszta składała się z płaskich paneli z uchwytami. Nawet tylna klapa była otwierana na boki, co utrudniało dostęp w ciasnych miejscach parkingowych.
Wewnątrz producent zamontował wysokie fotele, co zapewniało wystarczająco dużo miejsca na nogi dla wszystkich pasażerów. Jednak przestrzeń była tylko dla czterech osób, ponieważ szerokość samochodu nie była zbyt hojna. Jeśli przed kierowcą utworzyłby się ogromny korek, mógłby położyć wszystkie cztery siedzenia, stworzyć dwuosobową sypialnię wewnątrz i uciąć sobie drzemkę.