Daihatsu wprowadził drugą generację modelu Move pod koniec 1998 roku, bazując na tej samej platformie co supermini hatchback.
Japoński producent samochodów starał się wyprzedzić konkurencję w segmencie kei-car w Japonii i zatrudnił Giorgetto Giugiaro do zaprojektowania swojego MPV. Przepisy japońskie dotyczące tego segmentu były jednak rygorystyczne. Wciąż jednak włoska firma projektowa Italdesign zdołała stworzyć unikalną sylwetkę dla tego czterodrzwiowego minivana. Jednocześnie Move dzielił część techniczną z innym udanym produktem Daihatsu, modelem Mira/Cuore.
Move wyróżniał się płaskim przodem i stromym pokrywą silnika, co odróżniało go od większości konkurentów, którzy preferowali wyższe nadwozia z płaskim silnikiem. Prostokątne reflektory Move’a znajdowały się nieco za przednim grillem, na którym widniał znak Daihatsu oraz pozioma chromowana listwa. Na dolnej części owiniętego plastikowego zderzaka projektant umieścił dolny spojler z dodatkowymi wlotami chłodzącymi. Boki nadwozia ujawniały płaskie, pionowe drzwi boczne z wycięciem w dolnej części dla tylnych, aby mogły idealnie pasować do nadkoli.