Świadoma wzrostu zainteresowania rynkiem małych sedanów, firma Daihatsu próbowała zdobyć pozycję w niektórych regionach dzięki pojazdowi o trzech nadwoziach, opartym na znanym już modelu Charade hatchback.
Wielu producentów samochodów próbowało przekształcić zwykły hatchback w sedana. Wszyscy ponieśli porażkę. Renault próbowało z modelem R5 Sedan, a potem z Renault Thalia. Skoda poszła tą samą drogą z modelem Fabia Sedan, ale porzuciła go po jednej generacji, a Daihatsu doświadczyło tego samego rozczarowania z modelem Valera sedan.
Podczas gdy Charade była zwinny i lekki hatchbackiem, Valera była zupełnie innym pojazdem. Jej trzykomorowy kształt nie potrafił ukryć faktu, że dzieliła z Charade zbyt wiele elementów nadwozia. Z przodu miała parę zaokrąglonych reflektorów, które były węższe od wewnętrznej strony niż od zewnątrz. Uśmiechnięty kształt atrapy chłodnicy nie poprawiał wizerunku pojazdu. Z boku, dodany bagażnik za słupkami C wyglądał jak sześcian przyczepiony do samochodu, który nie był zaprojektowany jako model o trzech nadwoziach.
W środku był to prosty Charade z tym samym kołem kierowniczym, plastikową centralną konsolą i kilkoma dodatkowymi przyciskami. Mimo że był małym pojazdem, Daihatsu rozważało oferowanie samochodu z wszystkimi niezbędnymi udogodnieniami z tamtego okresu, w tym czterema elektrycznymi szybami, klimatyzacją i centralnym zamkiem.