DODGE Avenger 2007-2010

DODGE Avenger 2007-2010

Przejdź do galerii zdjęćDODGE Avenger 2007-2010

Dodge Avenger z 2007 roku sprzedawany był w USA, Europie i innych krajach, ale miał trudności z przekonaniem nabywców. W Europie dysponował jednym z najbardziej oszczędnych silników diesla na rynku, jednak to nie wystarczyło, by zyskać popularność.

Jego wygląd przypominał pomniejszoną wersję Dodge Chargera, z podobnymi kształtami reflektorów i wyraźnymi liniami na nadkolach. Niewielkie skrzydełko na klapie bagażnika często pojawiało się w tych samochodach, choć służyło głównie do estetyki. Z pewnością wyróżniał się na tle innych pojazdów w swojej klasie, takich jak Ford Mondeo, Mazda 6, Honda Accord czy Toyota Avensis. W USA jego lista konkurentów była dłuższa, obejmując takie modele jak Pontiac G6 i inne.

Pomysł na ten samochód polegał na stworzeniu czegoś przystępnego cenowo, a jeśli ktoś był gotów wydać dodatkowe pieniądze, to także sportowego pojazdu, który wyglądał groźnie, ale nie przerażająco. Dodge Avenger, w przeciwieństwie do bohatera komiksów, nie był tak wyjątkowy, chyba że mówimy o modelu RT z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra i napędem na wszystkie koła. W podstawowych wersjach nie oferował systemu ABS, co było dość złym pomysłem.

Wnętrze charakteryzowało się schludnym i estetycznym układem, z pochyloną i teleskopową kolumną kierowniczą. Posiadało takie funkcje jak system nawigacji oraz 20 GB wbudowanego dysku twardego na muzykę, podgrzewany lub chłodzony uchwyt na kubki dla pasażerów z przodu oraz odtwarzacz DVD dla tylnych siedzeń.

Marka Dodge działa pełną parą, wprowadzając nowego Dodge’a Avengera z 2008 roku — zupełnie nowego średniej wielkości sedana, który łączy śmiałą, agresywną stylistykę Dodge’a z innowacyjnymi funkcjami wnętrza, wysokim poziomem bezpieczeństwa i niezawodności, ekscytującą wydajnością oraz doskonałą efektywnością paliwową wynoszącą 30 mil na galon (mpg) (32 mpg według standardów EPA z 2007 roku).

Avenger jest również pierwszym średniej wielkości samochodem marki Dodge, który oferuje napęd na wszystkie koła w połączeniu z sportowym zawieszeniem, układem kierowniczym o wysokich osiągach i programem stabilizacji elektrycznej (ESP) z kontrolą trakcji, co razem nadaje Avengerowi sportowy charakter na drodze. A przy sugerowanej cenie detalicznej w USA wynoszącej 18 895 USD (w tym opłata za transport w wysokości 675 USD), nowy Avenger kosztuje 1 605 USD mniej niż porównywalny Stratus, oferując jednocześnie o 985 USD więcej wyposażenia, w tym standardowe poduszki powietrzne z boku i nad oknami oraz poduszki powietrzne montowane w fotelach przednich, Chill Zone™, alarm przeciwwłamaniowy i regulowaną/kolumnową kierownicę, żeby wymienić tylko kilka.

Ten zupełnie nowy średniej wielkości sedan oznacza również ważny krok w renesansie marki Dodge. Od Viper’a przez Caliber’a po każdy segment pomiędzy, Dodge oferuje teraz niezwykle konkurencyjny samochód.

„Zupełnie nowy Dodge Avenger z 2008 roku kontynuuje ofensywę produktową marki Dodge i przyciągnie jeszcze więcej klientów do salonu marki Dodge,” powiedział George Murphy, starszy wiceprezydent ds. marketingu globalnego w Chrysler Group. „Tak jak Dodge Charger, Magnum, Caliber i Nitro wzbudziły nowe zainteresowanie marką Dodge w swoich segmentach, Dodge Avenger wnosi tę asertywną postawę i śmiałą stylistykę do konkurencyjnego segmentu średniej wielkości sedanów. Nic innego nie wygląda tak na drodze.”

Dodge Avenger z 2008 roku będzie dostępny w amerykańskich salonach w pierwszym kwartale 2007 roku i w międzynarodowych rynkach, zarówno w wersji z kierownicą po lewej, jak i po prawej stronie, do połowy 2007 roku. W Stanach Zjednoczonych zaoferowane zostaną cztery modele: Dodge Avenger SE, Dodge Avenger SXT, Dodge Avenger R/T oraz po raz pierwszy w segmencie średniej wielkości, Dodge Avenger R/T AWD (dostępność późniejsza).

Śmiała, agresywna stylistyka Dodge’a

Dodge Avenger z 2008 roku oparty jest na śmiałej, agresywnej stylistyce, wydajności i emocjonującej naturze Dodge’a Charger’a.

„Zupełnie nowy Dodge Avenger wnosi dziedzictwo amerykańskiego muscle car’a marki Dodge do globalnego segmentu średniej wielkości samochodów,” powiedział Trevor Creed, starszy wiceprezydent ds. designu w Chrysler Group. „Avenger robi dla globalnego segmentu D to, co Caliber uczynił dla globalnego segmentu C — oferuje unikalną alternatywę dla konkurencji.”

Z przodu nie można pomylić dziedzictwa Dodge’a w agresywnym wyglądzie Avengera. Charakterystyczna krata w kształcie celownika i duże, nowoczesne lampy przednie w czarnych obudowach podkreślają groźny wygląd Avengera. Chromowana krata Dodge’a Avengera z czarnym wzorem podkreśla poważny, niemal złowrogi wygląd pojazdu. Stemplowana forma przenosi pionowe linie kraty celownika na pokrywę silnika.

Profil boczny Avengera dzieli więcej cech rodzinnych z Dodge Chargera. Mięśniowe tylne barki, duże koła i opony oraz smukły tylni spojler ucieleśniają cechy marki Dodge, takie jak śmiałość, siła i zdolności. Długa linia dachu Avengera jest stworzona przez czarne aplikacje na słupkach B, co sprawia, że ten średniej wielkości sedan wygląda, jakby dosłownie skakał do przodu, nawet gdy stoi w miejscu.

Z tyłu, duże, wyraziste moduły lamp tylnych umieszczone w narożnikach otaczają pokrywę bagażnika, która zawiera smukło wbudowany, precyzyjnie dostrojony spojler w kolorze nadwozia. Ten spojler oraz podwójne, chromowane wyloty wydechu podkreślają osiągi silnika Avengera R/T o pojemności 3,5 litra.

Nowy Dodge Avenger z 2008 roku oparty jest na rozstawie osi wynoszącym 108,9 cala i szerokości wynoszącej 61,8 cala, co dodaje mu atletycznego wyglądu, poprawia jakość jazdy i stabilność oraz maksymalizuje przestrzeń na silnik. W porównaniu do pojazdu, który zastępuje, Avenger jest szerszy o 1,2 cala i wyższy o 4 cale.

Imponujące wnętrze robi śmiałe wrażenie

Elementy graficzne, które odróżniają zewnętrzny design nowego Dodge’a Avengera z 2008 roku od konkurencji, są również dostrzegalne w przestronnym wnętrzu pojazdu.

Starannie dopasowane wzory i niskie poziomy połysku przyczyniają się do bogatego wyglądu wnętrza Avengera. Górna część deski rozdzielczej i centralny panel mają wykończenie o ziarnie Franklin, które pasuje do kratki odszraniającej, kieszeni na drobiazgi kierowcy i logo Dodge’a na otoczeniu strony pasażera. Od obręczy wskaźnika po pokrętła sterowania klimatyzacją, okręgi są głównym elementem graficznym powtarzającym się w całym wnętrzu Dodge’a Avengera.

W centralnym panelu Avengera, inspirowanym nazwą Dodge Ram, znajduje się kształt rogu jak litera V, który otacza bezel dźwigni zmiany biegów i stanowi punkt w centrum designu. Centralny panel Avengera ma podwójne wentylacje ogrzewania i klimatyzacji. Duże otwarcie pod wentylacjami zapewnia miejsce na standardowy radioodbiornik AM/FM/CD lub dostępny nowoczesny system multimedialny nawigacji/audio/rozrywki/komunikacji MyGIG™. W pojazdach wyposażonych w system komunikacji bezprzewodowej UConnect® przyciski telefoniczne są umieszczone w głowicy sterującej radiem dla łatwego dostępu i czystego, schludnego wyglądu.

Unikalnym elementem Dodge’a Avengera w segmencie średniej wielkości jest Chill Zone™, chłodzona komora na napoje, która jest standardem we wszystkich modelach Avengera. Umieszczona w górnej części deski rozdzielczej po stronie pasażera, komora może pomieścić i schłodzić aż cztery puszki napoju o pojemności 12 oz.

Wnętrze Avengera zapewnia komfortowe miejsca dla kierowcy i maksymalnie czterech pasażerów. Kierowcy siedzą o 2,5 cala wyżej niż w poprzednim średniej wielkości sedanem Dodge’a, co daje im lepszą widoczność drogi. Wnętrze kabiny jest również niezwykle przestronne z 100,9 cu. ft. przestrzeni, co stanowi dodatkowe 7 stóp sześciennych objętości pasażerskiej w porównaniu z pojazdem, który zastępuje. Jest o 2,5 cala więcej miejsca nad głowami, 1,2 cala więcej miejsca na ramiona i o cal więcej miejsca na biodra z przodu. Objętość bagażnika wynosi konkurencyjne 13,35 stóp sześciennych.

Napęd na wszystkie koła, sportowe zawieszenie i układ kierowniczy o wysokich osiągach akcentują sportowy charakter Avengera R/T

Avenger R/T to także pierwszy średniej wielkości sedan marki Dodge, który oferuje możliwość napędu na wszystkie koła (dostępność późniejsza). System napędu na wszystkie koła Avengera, dostępny w modelach sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych, działa na żądanie, napędzając tylko przednie koła, aż zajdzie potrzeba uruchomienia tylnego napędu. Napęd na wszystkie koła jest również używany na suchej nawierzchni przy prędkościach między 25 a 65 mph, aby poprawić prowadzenie podczas jazdy o wysokich osiągach. System ten zapewnia dodatkową przyczepność na śniegu, lodzie i innych nawierzchniach o niskiej przyczepności, nie wymagając włączania i wyłączania. Napęd na wszystkie koła, w połączeniu z sportowo strojonym zawieszeniem, układem kierowniczym o wysokich osiągach oraz ESP z kontrolą trakcji, razem nadają Avengerowi R/T sportowy charakter na drodze.

Opcje napędu zapewniają doskonałą moc, efektywność paliwową i dostępność paliwa flex

Trzy opcje silnika napędzają Dodge’a Avengera 2008 sprzedawane w Stanach Zjednoczonych: nowy standardowy silnik 2,4-litrowy czterocylindrowy World Engine, dostępny silnik V-6 o pojemności 2,7 litra na paliwo flex oraz dostępny 3,5-litrowy silnik V-6 współpracujący z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z systemem Auto Stick.

Dodge Avenger SE i SXT oferują standardowy czterocylindrowy silnik, który w porównaniu do najlepszych w segmencie średniej wielkości, jeśli chodzi o efektywność paliwową, jest całkiem konkurencyjny. 2,4-litrowy silnik World Engine Avengera z podwójnym zmiennym rozrządem dostarcza efektywności paliwowej w mieście wynoszącej 21 mpg (24 mpg według standardów EPA z 2007 roku), znakomite 30 mpg na drodze (32 mpg według standardów EPA z 2007 roku), a także płynnej, cichej pracy. W połączeniu ze skrzynią automatyczną czterobiegową, ten nowy silnik zapewnia 15-procentowy wzrost mocy (173 KM w porównaniu do 150 KM) oraz 8-procentową poprawę efektywności paliwowej w porównaniu do 2,4-litrowego silnika, który zastępuje.

Dodge Avenger SXT oferuje dostępny silnik V-6 o pojemności 2,7 litra, który zapewnia konsumentom szukającym wydajności i wartości moc silnika V-6 w cenie porównywalnej z silnikami czterocylindrowymi konkurencji. Silnik V-6 o pojemności 2,7 litra Avengera generuje 189 KM i 191 lb.-ft. momentu obrotowego, zapewniając większy moment obrotowy przy niższych obrotach (o 850 obrotów mniej) w porównaniu z silnikiem 2,7 litra, który zastępuje. Ten silnik V-6 osiąga 19 mpg w mieście (22 mpg według standardów EPA z 2007 roku) i 27 mpg na autostradzie (30 mpg według standardów EPA z 2007 roku). Może również skutecznie działać na dowolnej mieszance benzyny i etanolu o jakości paliwowej do E-85.

Dodge Avenger R/T i R/T AWD sprzedawane w Stanach Zjednoczonych wyposażone są w standardowy silnik V-6 o pojemności 3,5 litra, który generuje 235 KM i 232 lb.-ft. momentu obrotowego, współpracujący z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która ma standardowo system Auto Stick. Połączenie ulepszonego silnika V-6 o pojemności 3,5 litra oraz sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów zapewnia doskonałą wydajność i efektywność paliwową oraz płynne, ciche działanie.

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Dodge’a Avengera R/T z 2008 roku zapewnia szybsze przyspieszenie z miejsca niż czterobiegowa lub pięciobiegowa skrzynia, dzięki wyższemu numerowo przełożeniu pierwszego biegu. Bardziej wytrzymały dyferencjał o zwiększonej pojemności momentu obrotowego poprawia osiągi przy starcie, wymagając mniejszego zarządzania momentem obrotowym, elektronicznie ograniczając moment obrotowy dostępny w początkowej fazie przyspieszania. Mniejsze kroki między przełożeniami zapewniają również płynniejszą, cichszą jazdę, ponieważ prędkość obrotowa silnika nie zmienia się tak często przy każdym biegu. Dodatkowo, większa liczba dostępnych przełożeń, bardziej odpowiednie przełożenia dla szybszego przyspieszenia oraz niższy ogólny stosunek górnego przełożenia zapewniają cichą jazdę i poprawioną efektywność paliwową przy prędkościach autostradowych.

Innowacyjne technologie ułatwiają życie i poprawiają bezpieczeństwo

Oprócz śmiałego, agresywnego designu Dodge’a Avengera oraz funkcjonalnego wnętrza, ten zupełnie nowy średniej wielkości sedan oferuje również szereg nowych technologii unikalnych w segmencie.

„Dodge Avenger z 2008 roku podgrzewa rywalizację w segmencie średniej wielkości samochodów dzięki kilku innowacyjnym technologiom,” powiedział Tom Loveless, dyrektor ds. marketingu i globalnej komunikacji w Chrysler Group. „Od dostępnej unikalnej komory na napoje w desce rozdzielczej po podgrzewany/chłodzony uchwyt na kubki i podgrzewane fotele, Avenger oferuje funkcje, które naprawdę przypadną do gustu kupującym.”

Wiele unikalnych cech wyróżnia Dodge’a Avengera w niezwykle konkurencyjnym segmencie średniej wielkości samochodów. Te cechy obejmują:

  • Chill Zone™ — komora do przechowywania w górnej części deski rozdzielczej, która pomieści maksymalnie cztery stojące puszki napoju o pojemności 12 oz. W zależności od temperatury otoczenia i ustawień klimatyzacji, komora może schładzać napoje
  • Podgrzewany/chłodzony przedni uchwyt na kubki, który utrzymuje zimne napoje w chłodzie, a gorące napoje w cieple. System podgrzewa do 140 stopni Fahrenheita lub chłodzi do 35 stopni Fahrenheita
  • Materiał YES Essentials® — łatwy do czyszczenia, odporny na plamy i antybakteryjny tekstyl, który chroni siedzenia przed plamami, zapachami i odbarwieniami
  • Podgrzewane siedzenia z tkaniny
  • Dostępny system rozrywki DVD dla pasażerów z tyłu, który zawiera radio AM/FM z odtwarzaczem CD/DVD MP3, zmieniarkę CD/DVD na sześć płyt oraz radio cyfrowe SIRIUS® Satellite
  • Oświetlenie wewnętrzne w technologii diod LED (LED) z białymi, wysokiej jakości światłami, które zapewniają skierowane oświetlenie w przodzie i z tyłu samochodu
  • Możliwość odtwarzania MP3 na wszystkich systemach audio

Dodge Avenger z 2008 roku oferuje również MyGIG™, nowoczesny system nawigacji audio, informacji i bezpieczeństwa, który podnosi poprzeczkę komunikacji w samochodzie. Ten najlepszy w swojej klasie, nowej generacji radio nawigacyjne ma 6,5-calowy wyświetlacz TFT (Thin Film Transistor) z panelem dotykowym, który obsługuje 65 000 kolorów, co zapewnia trójwymiarowy wygląd grafiki i animacji oraz wiele rozmiarów i stylów czcionek. System MyGIG wykonuje polecenia głosowe i zawiera wiele nowych funkcji dotyczących muzyki, dźwięku, filmów oraz personalizowanych wyświetleń zdjęć, w tym:

  • Twardy dysk o pojemności 20 gigabajtów, który zawiera Muzyczny Jukebox do organizowania muzyki i zdjęć na dysku twardym
  • Uniwersalny port USB (USB), który zapewnia zarówno łączność MP3, jak i możliwość pobierania plików WMA, MP3 oraz JPEG na dysk twardy
  • Baza danych Gracenote® zainstalowana na dysku twardym, która zapewnia identyfikację utworów, w tym kompozytora, artystę i tytuł
  • Możliwość tworzenia list odtwarzania, co ułatwia dostęp do plików
  • Nagrywanie notatek głosowych, które pozwala na rejestrację komunikatu o długości do 3 minut za pomocą mikrofonu zintegrowanego w lusterku wstecznym
  • Ekran radia, który może wyświetlać filmy (gdy pojazd nie jest w ruchu)
  • Radio satelitarne SIRIUS, które zapewnia klientom ponad 125 kanałów najlepszej muzyki, rozrywki i informacji przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Obejmuje to 100% muzyki bez reklam, a także sporty, wiadomości, rozmowy, rozrywkę, ruch drogowy i prognozy pogody
  • System komunikacji bezprzewodowej UConnect®, który wykorzystuje technologię Bluetooth® do zapewnienia aktywnej głosowej komunikacji bezprzewodowej między kompatybilnymi telefonami komórkowymi pasażerów a odbiornikiem pojazdu. Opcja bezprzewodowa promuje bezpieczeństwo, wolność, wartość i elastyczność

Funkcje bezpieczeństwa i struktura chronią pasażerów pojazdu

Bezpieczeństwo i ochrona są głównym priorytetem wśród nabywców średniej wielkości samochodów w Stanach Zjednoczonych, a zupełnie nowy Dodge Avenger z 2008 roku oferuje unikalne połączenie wiodących w swojej klasie funkcji bezpieczeństwa, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony pasażerów. Klatka bezpieczeństwa Avengera została zaprojektowana z dwufazowych, wysokowytrzymałych i ultrawytrzymałych komponentów stalowych, mających na celu ochronę pasażerów w każdej sytuacji drogowej. Wyjątkowo mocna klatka bezpieczeństwa Avengera jest uzupełniana przez zestaw standardowych elementów bezpieczeństwa wymaganych przez nabywców w segmencie średniej wielkości, w tym:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.