Minivany Chrysler uważane były za jedne z najważniejszych pojazdów dla rodzin na początku lat 80. Były znacznie bardziej przestronne niż tradycyjne kombi i oferowały przyjemne doświadczenia dla pasażerów.
Zdefiniowały nowy trend, który trwał przez dziesięciolecia. Producent zdecydował się na oferowanie tego modelu pod trzema różnymi markami, ustalając różne ceny, aby klienci mieli szerszy wybór. Tak oto, Dodge oferował Caravane jako najtańszą z opcji.
Ten kwadratowy, wysoki pojazd zaprojektowano zarówno jako samochód osobowy, jak i pojazd użytkowy. Był więc doskonałym narzędziem dla rodzin oraz małych przedsiębiorców. Dzięki płaskiemu i krótkiemu przodowi, łatwo było nim parkować i manewrować. Dodge zastosował styl z czterema reflektorami, umieszczonymi jeden nad drugim po obu stronach, oddzielonymi chromowaną listwą, biegnącą na szerokość całego pojazdu. Poza przednimi drzwiami, Caravan miał boczne przesuwane drzwi po prawej stronie, a z tyłu, unoszona klapa bagażnika odsłaniała dużą przestrzeń bagażową.
Jako pojazd z napędem na przednią oś, producent mógł stworzyć niską podłogę, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie. Wnętrze minivana Dodge’a oferowało siedem miejsc w układzie 2-2-3. Ostatnie dwa rzędy siedzeń mogły być składane lub całkowicie usuwane, aby uzyskać dodatkową przestrzeń bagażową. Tylnie okna wyposażone były w system otwierania, co ułatwiało wentylację wnętrza. Z przodu, fotele kubełkowe były ustawione naprzeciwko kwadratowej deski rozdzielczej z przyrządami w formie klina.