czwarta generacja modelu Caravan zadebiutowała na wystawie samochodowej North American International Auto Show w Detroit w 2000 roku. Minivan nie przetrwał długo pod marką Dodge.
Rodziny korzystają z minivanów podczas długich podróży, a przede wszystkim są one wykorzystywane przez mamy do dowożenia i odbierania dzieci ze szkoły. Tak było przynajmniej w czasach, gdy MPV cieszyły się dużym zainteresowaniem. Później trend przesunął się w stronę crossoverów i SUV-ów. Jednak w 2000 roku MPV było królem szkolnych parkingów.
Z zewnątrz, niektórzy mogli powiedzieć, że czwarta generacja to bardziej odświeżona trzecia generacja. Jednak pojazd był całkowicie nowy i zbudowany na platformie Chrysler RS, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, który powstał na platformie NS. Jego pochylony przód z maską prawie sięgającą przedniej szyby oraz długa, zakrzywiona linia dachu sprawiały, że Caravan charakteryzował się dynamicznym designem, mimo że nie był projektowany z myślą o prędkości. Aerodynamika miała ważniejszą rolę w efektywności paliwowej.
Jak wiele innych MPV na rynku, pojazd został zaprojektowany od wewnątrz. Krótkie rozstaw osi dotyczyło Caravana, a długie rozstaw osi to Grand Caravan. Mógł pomieścić do siedmiu pasażerów w środku, lub tylko sześciu, jeśli środkowy rząd był wyposażony w fotele kapitańskie.