Pierwszy raz wprowadzony na początku lat 60., Charger był wyborem Dodge’a na styl fastback, bazując na już istniejącej technologii.
Ikoniczny model z 1968 roku różnił się znacznie od poprzedniej wersji, zaczynając od nowego designu zewnętrznego: przedni zderzak miał płaski czarny grill, okrągłe światła sygnalizacyjne znajdowały się po bokach, a z tyłu Charger miał okrągłe światła tylne.
Druga generacja była produkowana w latach 1968-1970, model z 1970 roku wprowadzał drobne aktualizacje.
Charger pojawił się w filmie Bullitt, co pomogło marce zyskać jeszcze więcej fanów dzięki niezapomnianej scenie pościgu z Fordem Mustang GT ulicami San Francisco.
Znaczące zmiany wprowadzono również w kabinie Chargera, takie jak usunięcie centralnej podłokietnika, tylne fotele kubełkowe zastąpiono stałymi siedzeniami, dodano konwencjonalne wskaźniki, a bagażnik wyposażono w winylowy dywanik.
Przechodząc do najciekawszej części, Charger z 1968 roku był wyposażony w standardowy silnik V8 o pojemności 5,2 litra, a pakiet wysokiej wydajności oferował silnik HEMI o mocy 375 lub 425 KM. Pakiet R/T był łatwo rozpoznawalny dzięki charakterystycznym pasom w stylu pszczoły.