Model 2015 Charger nie był samochodem, który mógłby zniknąć w tłumie, ale był autem, które mogło być zarówno eleganckim sedanem rodzinnym, jak i radiowozem policyjnym.
Nazwa Charger została przywrócona w 2005 roku, a jej retro design zyskał dużą aprobatę wśród klientów, którzy nie przejmowali się tym, że oryginalny Charger był sedanem 2-drzwiowym, a nowa wersja to 4-drzwiowe auto. To była szósta generacja niemal zapomnianej nazwy w gamie Dodge’a. W 2011 roku model uległ zmianie, a w 2014 roku przeszedł poważne odświeżenie.
Na zewnątrz model 2015 zyskał bardziej zaokrąglone reflektory, a w dolnej części zderzaka projektanci zamontowali LED-owe światła do jazdy dziennej. Grill przedni różnił się w zależności od silnika. Aby sprostać wszystkim potrzebom, klienci mogli wybierać spośród 14 różnych felg aluminiowych.
Wnętrze zyskało nową deskę rozdzielczą z 7-calowym wyświetlaczem TFT dla komputera pokładowego. System multimedialny Uconnect był dostępny z 8.4-calowym ekranem dotykowym na centralnej konsoli. Fotele sportowe bucket były dostępne dla większości silników.
Model 2015 Charger był dostępny z napędem na tylne lub wszystkie koła, w zależności od silnika. Podstawowa jednostka to silnik V6 o pojemności 3.6 litra, natomiast najwyższą wersją był SRT Hellcat, który generował moc 707 KM. Ta ostatnia wersja była dostępna tylko z napędem na tylne koła. Jedyną dostępną skrzynią biegów w całej gamie była 8-biegowa automatyczna skrzynia.
Marka Dodge przygotowuje się na swoje 100. urodziny, znacząco aktualizując zarówno ikoniczny samochód muscle car Challenger, jak i czterodrzwiowy sedan Charger.
Ikoniczny Dodge Charger przeszedł kompletną metamorfozę na rok 2015, a także zaktualizowano układ napędowy, który obejmuje standardową automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite ośmiobiegową, zarówno dla standardowego silnika V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra, jak i nowego modelu R/T z silnikiem V-8 HEMI® o pojemności 5,7 litra.
„Nasi projektanci z Dodge przeprojektowali niemal każdą część nadwozia Dodge Chargera na rok 2015, nadając mu smukły i zwinny wygląd,” powiedział Tim Kuniskis, prezydent i dyrektor generalny marki Dodge w Chrysler Group LLC. „Nowy wygląd zewnętrzny Chargera połączony z nową, standardową ośmiobiegową skrzynią TorqueFlite oraz najnowszą technologią w samochodzie potwierdzają obietnicę marki, aby dostarczać amerykańskie maszyny o wydajności światowej klasy, technologii, autentycznych materiałach i wyróżniającym się stylu dla naszych klientów.”
Dodge Charger z 2015 roku będzie dostępny w czterech wersjach: SE, SXT, R/T i R/T Road & Track. Charger jest produkowany w zakładzie montażowym w Brampton (Ontario) w Kanadzie. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na czwarty kwartał 2014 roku.
Charger nadal zwiększa swój udział w rynku
Dodge Charger z 2015 roku konkuruje na amerykańskim rynku samochodów pełnowymiarowych, ale wyróżnia się jako jedyny amerykański czterodrzwiowy muscle car. W marcu 2014 roku marka Dodge osiągnęła znaczący kamień milowy, sprzedając w sumie ponad 1 milion jednostek modeli Challenger i Charger w Stanach Zjednoczonych.
Połączenie agresywnego i młodzieńczego wizerunku Chargera, funkcjonalności pełnowymiarowego samochodu oraz inżynierii i jakości światowej klasy przyciąga młodych i zamożnych nabywców. Nabywcy Chargera są średnio o 15 lat młodsi od nabywców konkurencyjnych modeli w tym segmencie, z ponad połową identyfikującą się jako millenialsi lub pokolenie X.
Atrakcyjność Chargera przyciąga dużą liczbę nowych nabywców, co przyczyniło się do 62-procentowego wzrostu sprzedaży od 2009 roku – dwukrotnie większego wzrostu niż w standardowym segmencie samochodów pełnowymiarowych. W 2013 roku Charger osiągnął najlepszy wynik sprzedaży od 2007 roku, co dodatkowo zwiększyło jego udział w rynku o 3,2 punkty procentowe od 2009 roku.
Aby pomóc Chargerowi utrzymać przewagę, Dodge wyposaża nowy sedan w wiele nowych technologii oraz szereg luksusowych funkcji, takich jak wysokiej jakości wnętrze, najnowsze technologie oraz imponujące opcje napędowe, a także nowy wygląd zewnętrzny, który jest wyraźnie charakterystyczny dla Dodge.
’Czysta’ wydajność, Aero’dramatyka’ i 'Zabawa’ w projektowaniu
Zainspirowany swoimi korzeniami związanymi z wydajnością, gdy Charger zadebiutował ponad 45 lat temu, nowy Charger z powodzeniem oddaje hołd dawnym muscle carom, oferując jednocześnie wyraźnie nowoczesne, całkowicie nowe elementy zewnętrzne i wewnętrzne.
Nowy wygląd zewnętrzny Dodge Chargera z 2015 roku jest duchowo inspirowany ikonicznym Chargera drugiej generacji z końca lat 60-tych, a na rok 2015 czerpie szczególnie z modelu z 1969 roku. Z platformą z napędem na tylne koła (RWD) i sprawdzoną mocą, nowoczesna interpretacja Chargera klasycznego muscle car z pewnością przypadnie do gustu współczesnym entuzjastom.
Charakterystyczny kształt Chargera w kształcie butelki Coca-Coli oraz wklęsłe boki nadwozia, złowroga przednia atrapa, agresywna postura i sygnaturowe lampy tylnie LED „tor wyścigowy” doznają poważnej metamorfozy na rok 2015, uzyskując czystsze linie, co nadaje samochodowi smukły, wyrazisty, zwinny i lżejszy wygląd. Przeprojektowanie nadwozia obejmuje zmiany w masce, błotnikach, przednich i tylnych fasadach, lampach, lampach tylnych, drzwiach i spojlerze.
Zaczynając od przodu, nowy styl przedniej części Chargera na rok 2015 wprowadza całkowicie nową kratkę w kształcie krzyża, lampy przeciwmgłowe LED (w modelach SXT i R/T), kierunkowskazy oraz światła do jazdy dziennej (DRL), a także nowe reflektory projekcyjne (światła HID w wyższych wersjach). Nowa, pochylona w przód atrapa Chargera nadaje mu pewny postawę superbohatera. Czarne grafiki na przedzie tworzą maskę, która nadaje rodzinny rys z Dodge Dart i Durango. Smukłe, wydłużone DRL oraz krata o pełnej szerokości podkreślają szerokość sedana; logo Dodge powtarza się w zewnętrznych rogach każdej lampy.
W profilu, Charger z 2015 roku kontynuuje muskularny styl butelki Coca-Coli, z aerodynamicznymi wklęsłościami po bokach, podczas gdy lampy i lampy tylne teraz owinięte są wokół każdego narożnika, co tworzy smukły, płynny i dopasowany wygląd. Efekt netto to wrażenie, że samochód jest znacznie lżejszy i zwinniejszy.
Przeprojektowanie tyłu zaczyna się w punkcie połączenia z słupkiem C, który został przesunięty w tył, aby stworzyć jeszcze bardziej wyraźny wygląd fastback, połączony z krótszym tyłem. Nowy trzyczęściowy spojler jest bardziej zintegrowany z pokrywą bagażnika, podczas gdy sygnaturowa lampa tylna LED „tor wyścigowy” przyjmuje tę samą ciągłą linię światła, która zadebiutowała w nowym Dodge Durango z 2014 roku. Centralna lampa stopu jest przeniesiona z góry pokrywy bagażnika na linię dachu wewnątrz tylnej szyby, co pozwala na centrowanie kamery cofania Chargera.
Całkowicie nowe koła i kolory dziedzictwa dopełniają paletę
Wszystkie modele Chargera otrzymują nowe koła. Łącznie dostępnych jest 10 rodzajów kół, przy czym standardowe koła o średnicy 20 cali są w modelach R/T. W rzeczywistości, na Chargerze dostępnych jest sześć różnych kół 20-calowych, w tym dostępne koło ze stopu aluminiowego o średnicy 20×9 cali, wykończone matowym lakierem Hyper Black II. Specjalne kolory dziedzictwa obejmują TorRed i nowy B5 Blue, a także Redline Tri-coat Pearl, Jazz Blue Pearl, Granite Crystal Metallic, Billet Silver Metallic, Phantom Black Tri-coat Pearl, Ivory Tri-coat Pearl oraz Bright White.
Interior nastawiony na kierowcę z rzemiosłem i materiałami najwyższej jakości
Przeprojektowane wnętrze Chargera z 2015 roku, ukierunkowane na kierowcę, cechuje nowa, wysokiej jakości, miękka w dotyku tapicerka, nowy 7-calowy wyświetlacz TFT z możliwością personalizacji i nowa centralna konsola z wbudowanym systemem audio nowej generacji w standardowym wyświetlaczu dotykowym.
Wnętrze Chargera zachwyca unikalnym, premium aluminiowym bezelu wokół kierowcy, który zapewnia spójny, wyrafinowany wygląd, który przechodzi przez zestaw wskaźników i konsolę centralną. Dzięki nowoczesnym technikom produkcji, aluminiowy bezel jest wykonany z jednego kawałka, co zapewnia spójny wygląd od niemal słupka A do otaczającego obszaru systemu Uconnect, podkreślając wszystkie funkcje pojazdu ergonomicznie umiejscowione dla kierowcy.
Zestaw wskaźników również przeszedł wysokotechnologiczną metamorfozę i obecnie zawiera kolorowy 7-calowy ekran TFT, podobny do tego w Dodge Durango z 2014 roku i Dodge Dart. Standardowy we wszystkich modelach, ekran ten oferuje kierowcom ponad 100 sposobów na dostosowanie prezentacji informacji.
Ramiona nowego zestawu wskaźników Chargera otacza nowo zaprojektowane trójramienne, grube koło kierownicy z dostępnymi łopatkami do zmiany biegów. Przycisk do kontroli funkcji informacyjnych dla kierowcy są teraz większe i podświetlane, co ułatwia ich obsługę. Przycisk dostępu do Uconnect i telefonu teraz znajduje się wzdłuż dolnej krawędzi poziomych ramion. Jak wcześniej, popularne sterowanie audio Chargera jest nadal umieszczone z tyłu górnych ramion kierownicy.
Patrząc na centralną konsolę, Charger z 2015 roku oferuje najnowszą i najlepszą wersję technologii Uconnect Access. Wszystkie modele z 2015 roku wyposażone są w standardowy ekran dotykowy Uconnect, w tym 5-calowy lub największy w klasie 8,4-calowy. Pod tymi dużymi i łatwymi w użyciu ekranami znajdują się redundantne przyciski i pokrętła do sterowania funkcjami audio i klimatyzacji.
Inspirowany wydajnością całkowicie nowy elektroniczny dźwignia zmiany biegów jest standardowy zarówno w modelach V-6, jak i V-8. Całkowicie elektroniczny dźwignia naśladuje dźwignię z cięgłem, oferując dotykowe i wizualne wskazówki dotyczące położenia biegów, jednocześnie zapewniając korzyści płynące z elektronicznej zmiany biegów, takie jak krótkie skoki i niskie wysiłki przy zmianie.
Charger oferuje osiem całkowicie nowych wykończeń wnętrza, w tym czarny i tungstenowy materiał, czarną i perłową skórę oraz czarną i rubinową czerwoną skórę.
Wyjątkowa w segmencie skrzynia biegów TorqueFlite ośmiobiegowa standardowo we wszystkich modelach Dodge Charger
Dotychczas ograniczona do sedanów kosztujących dwa razy więcej, nowy Dodge Charger z 2015 roku demokratyzuje tę ekskluzywną technologię światowej klasy, oferując unikalną w segmencie automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite ośmiobiegową jako standard w każdym modelu, w tym nowym w 2015 roku, w modelach Dodge Charger SE oraz R/T z HEMI.
Modele Dodge Charger R/T i R/T Road & Track z 2015 roku integrują elektroniczną automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite ośmiobiegową. Z założenia ta nowoczesna skrzynia biegów zapewnia jakość zmiany biegów na światowym poziomie, wyrafinowanie i efektywność paliwową. W połączeniu z silnikiem V-8 HEMI o pojemności 5,7 litra i jego 370 koni mechanicznych najlepszego w klasie oraz 395 lb.-ft. momentu obrotowego, modele Dodge Charger R/T mogą osiągnąć przyspieszenie 0-60 mph w wysokich 5 sekundach.
Najlepsze w klasie 31 mpg z standardowym silnikiem Pentastar V-6
Modele Dodge Charger SE i SXT z napędem na tylne koła (RWD) oraz z napędem na wszystkie koła (AWD) są napędzane nagradzanym silnikiem V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra, który dostarcza 292 koni mechanicznych (218 kW) przy 6,350 obr./min oraz 260 lb.-ft. (353 N•m) momentu obrotowego przy 4,800 obr./min i osiąga najlepsze w klasie 31 mil na galon (mpg) na autostradzie.
Dla klientów Dodge Chargera, którzy chcą uzyskać 31 mpg przy mniejszym zużyciu paliwa i większej mocy, model Dodge Charger SXT oferuje grupę Rallye Appearance, dostarczającą do 300 koni mechanicznych i 264 lb.-ft. momentu obrotowego dzięki unikalnemu systemowi dolotowemu, sportowemu układowi wydechowemu oraz kalibracji silnika.
Silnik Pentastar posiada podwójne wałki rozrządu (DOHC) z niezależnymi fazerami (DICP), zintegrowane kolektory wydechowe, polimerowe powłoki tłoków, stalowe korbowody oraz odlewaną ciśnieniowo aluminiową kolumnę cylindrową w układzie 60 stopni.
W czasie projektowania silnika kluczowym celem była jakość, osiągnięta dzięki zaawansowanym technikom inżynierii komputerowej. Obszary strukturalne, dolotowe i wydechowe silnika zaprojektowano tak, aby zapewnić niskie poziomy hałasu. W połączeniu z wykorzystaniem wysokiej jakości hydraulicznych mocowań układu napędowego, Dodge Charger z 2015 roku zapewnia wyrafinowanie w zastosowaniach napędowych i przy wszystkich obrotach.
Silnik HEMI V-8 Chargera dostarcza najlepsze w klasie 370 koni mechanicznych i 395 lb.-ft. momentu obrotowego
Dla entuzjastów muscle carów, Dodge Charger R/T z 2015 roku, wyposażony w legendarny silnik V-8 HEMI o pojemności 5,7 litra i mocy 370 koni mechanicznych (276 kW) oraz 395 lb.-ft. momentu obrotowego (536 Nm), łączy teraz czterocylindrowy tryb oszczędzania paliwa z trzema dodatkowymi biegami w nowej skrzyni biegów TorqueFlite ośmiobiegowej, aby maksymalizować wydajność i efektywność.
Aby uzyskać jeszcze większą reakcję, model Dodge Charger R/T Road & Track z 2015 roku charakteryzuje się unikalnym przełożeniem tylnej osi 3.07 (w porównaniu do standardowego przełożenia 2.62) oraz kontrolerem silnika o wysokiej prędkości z unikalnymi kalibracjami silnika i skrzyni biegów. Ponadto technologia Fuel Saver w modelu Dodge Charger R/T płynnie przełącza między gładkim, oszczędnym trybem czterocylindrowym, gdy potrzebna jest mniejsza moc, a trybem V-8, gdy wymagana jest większa moc.
Silnik V-8 HEMI o pojemności 5,7 litra charakteryzuje się także zmiennym czasowaniem wałków (VCT), co poprawia efektywność paliwową na dwa sposoby. Po pierwsze, zmniejsza prace pompujące silnika, zamykając zawór dolotowy później. Po drugie, zwiększa proces rozszerzania zdarzenia spalania. Umożliwia to przeniesienie większej ilości pracy na koła zamiast utraty wylotu jako ciepło. VCT poprawia oddychanie silnika, co poprawia jego efektywność i moc.
Nowy Dodge Charger z 2015 roku oferuje szereg łatwych w obsłudze, nowoczesnych technologii zaawansowanych
Od zaktualizowanego, nagradzanego systemu Uconnect Access, po dostępność usług Uconnect Access z pomocą drogową, powiadomieniem o alarmie przeciwkradzieżowym, wysyłaniem wiadomości głosowych i możliwością przekształcenia Chargera w hotspot Wi-Fi oraz nowe strony wydajności Dodge, nawigację 3D i segmentowy premium system audio Beats, Dodge Charger 2015 dostarcza mnóstwo nowoczesnych funkcji, które zapewniają najlepsze doświadczenie podczas jazdy.
Doceniany system Uconnect Access Chargera wykorzystuje zaawansowaną technologię komórkową, umożliwiającą bezpośrednie, jednokrotne połączenia z dostawcami usług ratunkowych, dyspozytorami pomocy drogowej i specjalistami ds. informacji pojazdów.
Dzięki dostępnej aplikacji mobilnej właściciele Chargera mogą uruchomić pojazd i zablokować lub odblokować drzwi, korzystając zdalnie. Właściciele Chargera mogą również uzyskać dostęp do Wi-Fi na żądanie, przekształcając swój samochód w poruszający się hotspot.
Nowe Urządzenie Uconnect Via Mobile z 2015 roku pozwala klientom cieszyć się swoimi osobistymi kontami Internetowymi stacji radiowych i strumieniować treści audio, korzystając z własnych planów danych urządzeń mobilnych. Bezproblemowo wprowadza cztery popularne aplikacje internetowe do Dodge Chargera, w tym Aha by Harman, iHeartRadio, Pandora i Slacker. Podobnie jak wszystkie funkcje marki Uconnect, jest zaprojektowany tak, aby był łatwy do nauki i łatwy w użyciu.
Dostępny system nawigacyjny Dodge Chargera z 2015 roku umożliwia jednostopniowe wprowadzanie celu za pomocą poleceń głosowych oraz zawiera ulepszone grafiki mapy nawigacji 3D, co sprawia, że kierowcy łatwo rozpoznają swoje położenie i cel.
Charger oferuje również systemy audio premium, które mają na celu zapewnienie pasażerom najlepszych doświadczeń audio, w tym segmentowy, wyjątkowy system audio Beats wysokiej rozdzielczości.
Dzięki szybkości swojej architektury elektrycznej PowerNet, modele Dodge Charger z 2015 roku wyposażone w tryb Sport mogą natychmiastowo przekształcić osobowość czterodrzwiowego muscle car w celu poprawy wydajności. Włączając tryb Sport, kierowcy Chargera mogą skrócić czasy zmiany biegów z około 400 milisekund do 250 milisekund, zwiększyć reakcję silnika i przepustnicy, dostosować ustawienia elektronicznej kontroli stabilności (ESC) oraz wzmocnić odczucia z układu kierowniczego.
Dodatkowo, w modelu Charger R/T Road & Track, kierowca może korzystać z nowej wersji stron wydajności Dodge, które są dostępne na największym w segmencie 8,4-calowym ekranie dotykowym Uconnect. Obejmuje aktywną kontrolę startu, ustawienia obrotowe przy kontrolowaniu startu, timery wydajności i wskaźniki wydajności, takie jak wskaźniki siły G oraz wydajności silnika.
Nowy Dodge Charger z 2015 roku oferuje ponad 80 funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń; wykorzystuje zaawansowane funkcje wspomagające kierowcę
Dodge Charger oferuje ponad 80 funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń, w tym wiele nowych na rok 2015. Nowe dostępne funkcje w tym modelu obejmują ostrzeżenie o kolizji do przodu z pełnym hamowaniem, które zapewnia autonomiczne hamowanie i, w pewnych okolicznościach, spowalnia lub zatrzymuje pojazd, gdy zderzenie czołowe wydaje się nieuniknione.
Adaptacyjny tempomat Plus z pełnym zatrzymaniem pomaga utrzymać odległość od pojazdu z przodu, a w określonych warunkach drogowych system może zatrzymać nowego Dodge Chargera z 2015 roku bez interwencji kierowcy. Nowe ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystą utrzymania pasa wprowadza subtelne sygnały do kierownicy, aby ostrzec kierowcę o przypadkowym opuszczeniu pasa i pomóc w korekcie.
System ParkSense Chargera działa, gdy samochód jest wsteczny, wykrywając obiekty przy niskich prędkościach. Jeśli wykryje nieuchronną kolizję, system zastosuje chwilowe, autonomiczne hamowanie lub, w określonych sytuacjach, zatrzyma pojazd.
Nowe w 2015 roku, połączenie 9-1-1 / połączenie pomocnicze łączy pasażerów Dodge Chargera bezpośrednio z dostawcami usług ratunkowych przez wbudowane połączenie danych przy naciśnięciu przycisku, co jest funkcją ekskluzywną dla usługi Uconnect Access grupy Chrysler.
Standardowy system Keyless Enter 'n Go Chargera aktywuje oświetlenie wnętrza i umożliwia pasywny dostęp do wnętrza oraz dostęp do bagażnika za pomocą spersonalizowanego klucza. Nowy Charger zawiera również standardowy system zabezpieczeń ultradźwiękowych z funkcją przeciwwywrotności, który uruchamia alarm, jeśli pojazd jest holowany lub podnoszony na podnośniku.
Najbardziej innowacyjny w segmencie system napędu na wszystkie koła zapewnia najlepszą w klasie efektywność paliwową