DODGE Charger 500 1969-1970

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

DODGE Charger 500 1969-1970

Przejdź do galerii zdjęćDODGE Charger 500 1969-1970

Dodge stworzył model Charger 500 w 1969 roku, aby uzyskać homologację i brać udział w wyścigach NASCAR, jednak mimo wszelkich wysiłków nie udało mu się zdobyć mistrzostwa.

Pod koniec lat 60-tych producenci samochodów zrozumieli, że aerodynamika odgrywa kluczową rolę w motorsporcie, dlatego starali się jak najszybciej dostosować do tych wymagań. Chrysler współpracował z Lockheed-Martin i badał model Dodge Charger w swoim tunelu aerodynamicznym. Standardowa wersja okazała się katastrofą, więc wprowadzono modyfikacje. Pierwszym efektem była wersja Charger 500, która miała dominować w mistrzostwach NASCAR, lecz przegrała je z Fordem. Chrysler musiał wyprodukować przynajmniej 500 pojazdów, jednak gdzieś po drodze zgubiono rachubę i zatrzymano się na liczbie poniżej 400 egzemplarzy.

Na przodzie samochód wyposażony był w cztery okrągłe reflektory oraz cieńszy metalowy zderzak. Jego kratka była na równi z krawędzią maski. Projektowano także przedni zderzak, ale Bill France (ówczesny szef NASCAR) był sceptyczny wobec cech aerodynamicznych i nie zatwierdził tego rozwiązania. Na filarach A inżynierowie dodali chromowane elementy, które sprawiały, że powietrze płynęło bardziej gładko po bokach. Największą modyfikację wprowadzono z tyłu, gdzie lampy tylne umieszczono w zagłębieniu, co tworzyło duże wiry nad bagażnikiem. Zamiast przerabiać cały tylny panel, producent dodał przezroczystą osłonę na lampach tylne, co rozwiązało problem.

Wnętrze głównie składało się z standardowego wyposażenia Chargera, z dodatkowymi unikalnymi emblematami. Jego kubełkowe fotele pokryte winylem miały regulowane zagłówki, ale te liczyły się tylko w wersjach drogowych. W wersjach z manualną skrzynią biegów producent zamontował skośny drążek zmiany biegów skierowany w stronę kierowcy.

7.0L V8 3AT RWD (425 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6974 Cm3
Moc316.9 Kw @ 5000 Rpm
430.9 Hp @ 5000 Rpm
425 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy490 Lb-Ft @ 4000 Rpm
664 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowy2 Carburetors
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów3-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyF70 - 15
Długość208 In (5283 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość53.2 In (1351 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.7/59.2 In (1
Rozstaw osi117 In (2972 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Masa własna3924 Lbs (1780 Kg)
Średnie spalanie8.5 Mpg Us (27.7 L/100Km)

7.0L V8 4MT RWD (425 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6974 Cm3
Moc316.9 Kw @ 5000 Rpm
430.9 Hp @ 5000 Rpm
425 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy490 Lb-Ft @ 4000 Rpm
664 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowy2 Carburetors
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyF70 - 15
Długość208 In (5283 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość53.2 In (1351 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.7/59.2 In (1
Rozstaw osi117 In (2972 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Masa własna4034 Lbs (1830 Kg)
Średnie spalanie9 Mpg Us (26.1 L/100Km)

7.2L V8 3AT RWD (375 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność7206 Cm3
Moc279.6 Kw @ 4600 Rpm
380.2 Hp @ 4600 Rpm
375 Bhp @ 4600 Rpm
Moment obrotowy480 Lb-Ft @ 3200 Rpm
651 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów3-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyF70 - 15
Długość208 In (5283 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość53.2 In (1351 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.7/59.2 In (1
Rozstaw osi117 In (2972 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Masa własna3803 Lbs (1725 Kg)
Średnie spalanie9.3 Mpg Us (25.3 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.