DODGE Charger Daytona 1969-1969

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

DODGE Charger Daytona 1969-1969

Przejdź do galerii zdjęćDODGE Charger Daytona 1969-1969

Chrysler tracił pozycję na torze NASCAR w porównaniu do Forda i zlecił swoim inżynierom, aby coś z tym zrobili. Odpowiedzią był model Charger Daytona.

Chociaż Charger był szanowaną nazwą w świecie muscle-carów, nie był znany w kręgu zwycięzców. Inżynierowie powrócili do swoich biurek projektowych i stworzyli wersję Daytona. Była ona wyjątkowa na rynku i przyczyniła się do zmian w regulacjach NASCAR.

Wersję Daytona łatwo było rozpoznać dzięki wysokiemu na 2 cale (610 mm) skrzydłu z tyłu, które przyciągało więcej uwagi niż stalowy wlot z przodu. W przeciwieństwie do standardowego Chargera, wersja Daytona wyposażona była w podnoszone reflektory. Inżynierowie Chryslera opracowali aerodynamiczny pakiet, aby zapobiec unoszeniu się dużego „cegły” od podłoża przy wyższych prędkościach. Chrysler testował samochód w tunelu aerodynamicznym Lockheed-Martin, co wykazało 20% poprawę w aerodynamice. Dowiodło to swojej wartości na torze w Talladega, gdzie Buddy Baker osiągnął prędkość 200.447 mph (322.58 kph). Był to pierwszy samochód wyścigowy NASCAR, który przekroczył barierę 200 mph.

Wewnątrz wszystkie Charger Daytona miały drewnianą deskę rozdzielczą, z dwoma dużymi wskaźnikami przed kierowcą oraz kolejnymi czterema wskaźnikami po prawej stronie. Standardowe przednie fotele kubełkowe nie miały wysokich bocznych podparć w wersjach ulicznych, ponieważ i tak były zmieniane na użycie torowe.

7.0L V8 3AT RWD (425 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6974 Cm3
Moc316.9 Kw @ 5000 Rpm
430.9 Hp @ 5000 Rpm
425 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy490 Lb-Ft @ 4000 Rpm
664 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowy2 Carburetors
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów3-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyF70 - 15
Długość226 In (5740 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość53 In (1346 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.7/59.2 In (1
Rozstaw osi117 In (2972 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4079 Lbs (1850 Kg)
Średnie spalanie11 Mpg Us (21.4 L/100Km)

7.0L V8 4MT RWD (425 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6974 Cm3
Moc316.9 Kw @ 5000 Rpm
430.9 Hp @ 5000 Rpm
425 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy490 Lb-Ft @ 4000 Rpm
664 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowy2 Carburetors
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyF70 - 15
Długość226 In (5740 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość53 In (1346 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.7/59.2 In (1
Rozstaw osi117 In (2972 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4189 Lbs (1900 Kg)
Średnie spalanie12 Mpg Us (19.6 L/100Km)

7.2L V8 3AT RWD (375 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność7206 Cm3
Moc279.6 Kw @ 4600 Rpm
380.2 Hp @ 4600 Rpm
375 Bhp @ 4600 Rpm
Moment obrotowy482 Lb-Ft @ 3200 Rpm
654 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów3-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyF70 - 15
Długość226 In (5740 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość53 In (1346 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.7/59.2 In (1
Rozstaw osi117 In (2972 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4101 Lbs (1860 Kg)
Średnie spalanie9.6 Mpg Us (24.5 L/100Km)

7.2L V8 4MT RWD (375 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność7206 Cm3
Moc279.6 Kw @ 4600 Rpm
380.2 Hp @ 4600 Rpm
375 Bhp @ 4600 Rpm
Moment obrotowy482 Lb-Ft @ 3200 Rpm
654 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar oponyF70 - 15
Długość226 In (5740 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość53 In (1346 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.7/59.2 In (1
Rozstaw osi117 In (2972 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4123 Lbs (1870 Kg)
Średnie spalanie10.5 Mpg Us (22.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.