DODGE Charger SRT 2015-2019

DODGE Charger SRT 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćDODGE Charger SRT 2015-2019

Dodge Charger z 2015 roku doczekał się dwóch bardziej sportowych wersji, nazwanych SRT i SRT Hellcat. Obie były prawdziwymi muscle carami, ukrytymi w nadwoziu czterodrzwiowego sedana.

W Europie pojawiły się mocne czterodrzwiowe sedany średniej wielkości, takie jak BMW M5 F10 czy Mercedes-Benz E63 AMG. Marka Dodge została wyznaczona przez FCA do produkcji najsilniejszych pojazdów w amerykańskiej ofercie. Standardowa wersja SRT wyposażona była w silnik V8 o pojemności 6.4 litra, natomiast wersja Hellcat oferowała doładowany silnik V8 o pojemności 6.2 litra.

Na zewnątrz obie wersje SRT miały wlot powietrza na masce, ale Hellcat dodatkowo dysponował dwoma otworami wentylacyjnymi, które pomagały w chłodzeniu silnika. Z przodu, na dużym grillu w zderzaku, znajdowała się zdejmowana poprzeczna osłona na tablicę rejestracyjną, co miało znaczenie, jeśli właściciel chciałby używać auta na torze. SRT oznaczało Street & Racing Technology i odzwierciedlało się w wyglądzie zewnętrznym za pomocą czarnej siatki w grillu, aerodynamicznych progów i spoilera na tylnej klapie. Z tyłu zauważalne były 4-calowe końcówki wydechu. Na zewnątrz, duże hamulce Brembo były widoczne przez 20-calowe alufelgi.

Wewnątrz obie wersje SRT miały wzmocnione fotele przednie, ale wersja Hellcat oferowała lepszą skórę. Standardowo dostępny był także 7-calowy system infotainment, który mógł pokazywać dane dotyczące osiągów pojazdu, takie jak czas na ¼ mili, moment obrotowy, moc, ciśnienie oleju itp.

Wersja SRT była oferowana z silnikiem o mocy 492 KM z naturalnym zasilaniem, podczas gdy wersja Hellcat, dzięki doładowanemu silnikowi, mogła się pochwalić mocą 707 KM.

Dodge ponownie podnosi poprzeczkę w segmencie samochodów o wysokich osiągach, prezentując nowego Dodge’a Chargera SRT Hellcat z 2015 roku.

Nowy Charger SRT Hellcat będzie wyposażony w doładowany silnik V-8 HEMI® o pojemności 6.2 litra, który generuje 707 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 650 lb-ft, co czyni go najszybszym, najsilniejszym i najpotężniejszym seryjnie produkowanym sedanem na świecie oraz najbardziej zaawansowanym technologicznie czterodrzwiowym muscle carem w Ameryce.

„Przez ostatnie osiem lat dużą część sukcesu Dodge’a Chargera stanowiły jego różne oblicza. To muscle car, sedan o wysokich osiągach, rodzinny pojazd – jego siła tkwi w tym, że może być jednym lub wszystkimi tymi rzeczami, w zależności od tego, jak klient zdecyduje się go wyposażyć,” powiedział Tim Kuniskis, Prezydent i CEO marek Dodge i SRT. „A teraz, z certyfikowanym przez NHRA czasem przejazdu ćwierć mili wynoszącym 11.0 sekund i maksymalną prędkością 204 mph, nowy Dodge Charger Hellcat z 2015 roku na nowo definiuje się jako najszybszy, najsilniejszy sedan na świecie!”

Dodge Charger SRT Hellcat z 2015 roku będzie produkowany w zakładzie montażowym w Brampton (Ont.). Produkcja ma rozpocząć się w pierwszym kwartale 2015 roku.

Imponujący napęd; największe hamulce, jakie kiedykolwiek oferowano w pojeździe grupy Chrysler

Nowy Dodge Charger SRT Hellcat z 2015 roku napędzany jest przez nowy doładowany silnik V-8 HEMI o pojemności 6.2 litra. Jego moc 707 koni mechanicznych odpowiada najwyższemu wskaźnikowi jakiegokolwiek silnika V-8 w słynnej historii grupy Chrysler – silnika z Dodge’a Challengera SRT Hellcat z 2015 roku.

Nowy, doładowany silnik V-8 współpracuje z solidną automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP90 o ośmiu przełożeniach.

Ten nowy silnik Hellcat to pierwsza aplikacja technologii kompresora V-8 w Dodge i SRT, posiadająca wał korbowy ze stali kutej z indukcyjnie utwardzonymi powierzchniami łożyskowymi. Efektem tego jest wał tak dobrze zaprojektowany, że może wytrzymać ciśnienie wybuchowe wynoszące 110 bar (1595 psi) – co odpowiada pięciu sedanom rodzinnym stojącym na każdym tłoku przy każdej dwóch obrotach. A jego unikalny, specjalnie dostrojony tłumik wału testowano przy 13,000 obr/min.

Wysokowytrzymałe, kute pistony opracowane z użyciem zaawansowanej telemetrii są połączone z łącznikami kute proszkowo, które mają łożyska o wysokiej nośności oraz wskaźniki tłoków pokryte diamentowym węglem.

Doładowany silnik V-8 HEMI o pojemności 6.2 litra ma cylindry z wysokiej jakości, poddawanego obróbce cieplnej stopu aluminium, które są zoptymalizowane pod kątem doskonałej przewodności cieplnej. A jego pokrywy zaworów są odlane z aluminium w kolorze HEMI Orange.

W Chargerze SRT Hellcat standardowo zastosowano największy zestaw hamulców przednich, jaki kiedykolwiek oferowano w pojeździe grupy Chrysler, który po raz pierwszy wprowadzono w Challengerze SRT Hellcat z 2015 roku, z nowymi dwuczęściowymi tarczami Brembo o średnicy 390 mm (15.4 cala) i sześcioma zaciskami, zapewniającymi doskonałe zarządzanie ciepłem oraz trwałość.

Niezrównane osiągi czterodrzwiowego pojazdu mówią same za siebie: ćwierć mili w 11.0 sekund, 0-100-0 mph w mniej niż 13 sekund oraz maksymalna prędkość 204 mile na godzinę (mph).

Nowe tryby jazdy dostosowują doświadczenie za kierownicą do każdego kierowcy

Niezależnie od tego, czy jest to jazda po drodze, czy torze, właściciele Chargera SRT Hellcat mogą spersonalizować swoje doświadczenia dzięki nowej funkcji trybów jazdy. Tryby jazdy dostosowują doświadczenie, kontrolując moc silnika, prędkości zmiany biegów, manetki zmiany biegów, przyczepność i zawieszenie. Tryby jazdy są wstępnie skonfigurowane dla ustawień Sport, Track i Domyślne, podczas gdy ustawienie Custom pozwala kierowcy dostosować doświadczenia do własnych preferencji.

+ Custom — Pozwala kierowcy spersonalizować osiągi pojazdu
+ Sport — Zwiększa możliwości osiągowe w porównaniu do trybu Domyślnego
+ Track — Zapewnia maksymalne osiągi na gładkich, suchych nawierzchniach
+ Domyślne — Aktywuje się automatycznie przy uruchamianiu pojazdu
+ Eco — Maksymalizuje oszczędność paliwa z poprawioną strategią zmiany biegów, mapą pedału i uruchamianiem z drugiego biegu

Funkcję trybów jazdy kontroluje się za pomocą systemu Uconnect i można do niej uzyskać dostęp, wykonując jedną z następujących czynności:

+ Naciskając przycisk SRT na panelu przycisków
+ Wybierając „Tryby jazdy” z menu „SRT i aplikacje”
+ Wybierając „Tryby jazdy” z menu Performance Pages

Odblokowanie mocy

Nowy Dodge Charger SRT Hellcat z 2015 roku standardowo wyposażony jest w dwa piloty – czerwony i czarny. Czerwony pilot jest jedynym kluczem, który może odblokować pełną moc silnika SRT Hellcat; podczas gdy czarny pilot ogranicza moc silnika.

Gdy tryb Valet jest aktywowany, następujące konfiguracje pojazdu są włączane:

+ Silnik jest ponownie mapowany, aby znacznie zredukować moc i moment obrotowy; ograniczony do 4000 obr/min
+ Skrzynia biegów blokuje dostęp do pierwszego biegu i zmienia biegi wcześniej niż zwykle
+ Skrzynia biegów traktuje pozycję zmiany biegów jako pozycję jazdy
+ Przyczepność, kierowanie i zawieszenie są ustawione na „Uliczne” ustawienia
+ Manetki zmiany biegów na kierownicy są wyłączone
+ Funkcje trybów jazdy są wyłączone
+ Elektroniczny system stabilizacji (ESC) jest włączony w pełnym zakresie
+ Kontrola startu jest wyłączona

Kierowca może aktywować i dezaktywować tryb Valet za pomocą czterocyfrowego kodu PIN, który sam ustala.

Groźny, funkcjonalny design zewnętrzny

Inspirowany swoimi korzeniami związanymi z wydajnością, kiedy Charger po raz pierwszy zadebiutował ponad 45 lat temu, nowy Charger w udany sposób oddaje hołd przeszłym muscle carom, oferując jednocześnie wyraźnie nowoczesne elementy zewnętrzne i wewnętrzne.

Zespół projektowy Dodge i SRT rozwija nowoczesny, ikoniczny styl zewnętrzny nowego Dodge’a Chargera z 2015 roku, dodając złowieszczy, unikalny przód, maskę, tylną część i spojler.

Nowa zewnętrzna część Dodge’a Chargera z 2015 roku jest duchowo inspirowana kultowym Chargerem drugiej generacji z końca lat 60., a na rok 2015 szczególnie czerpie inspirację z modelu z 1969 roku. Dzięki platformie napędu na tylne koła (RWD) i sprawdzonej mocy, nowoczesna interpretacja Chargera na temat klasycznych muscle carów z pewnością trafi do serc dzisiejszych entuzjastów.

Z przodu Charger SRT Hellcat zyskuje większą aluminiową maskę z wypukłością mocy, która posiada dedykowany „zimny” wlot powietrza – wizualny akcent z pierwszego Viper’a coupe wyprodukowanego w 1996 roku – oraz podwójne wyciągi powietrza, aby zapewnić skuteczne usuwanie ciepła oraz ograniczenie turbulencji w komorze silnika.

Przerobiona przednia część i kratka korzystają z unikalnych, czarnych tekstur górnych i dolnych, tworząc groźny wygląd, który na pewno przyciągnie wzrok obserwatorów tego ostatecznego sedana o wysokich osiągach.

Zintegrowany przedni splitter optymalizuje przepływ powietrza do modułów chłodzących bez kompromisów w zakresie równowagi pojazdu.

W nadkolach znajdują się „Slingshot” z siedmioma szczelinami, 20 x 9.5-calowe, lekkie felgi aluminiowe, dostępne w standardowej matowej czerni lub wykończeniu Brass Monkey/ciemnym brązie.

Dwa nowe opony 275/40ZR20 Pirelli P Zero zapewniają osiągi na każdą porę roku. Opony Pirelli P Zero Nero oraz P Zero są oceniane jako Y-Plus, aby poradzić sobie z ekstremalnymi prędkościami, jakie Charger SRT Hellcat może osiągnąć.

Z tyłu znajduje się jedna część spojlera malowana w kolorze nadwozia, podczas gdy unikalna tylnia część i dolna krawędź eksponują 4-calowe okrągłe końcówki wydechu.

Charakterystyczne lampy tylne „racetrack” Chargera SRT przyjmują tę samą ciągłą wstęgę światła, która po raz pierwszy zadebiutowała w nowym Dodge’u Durango z 2014 roku.

Górna lampa stopu została przeniesiona z górnej części pokrywy bagażnika na linię dachu wewnątrz tylnego okna, co pozwala na centrowanie kamery cofania Chargera SRT.

Przemiana tylnej stylistyki zaczyna się w punkcie styku słupka C, który został przesunięty do tyłu, aby stworzyć jeszcze bardziej wyraźny wygląd fastback i skrócić tylny zwis.

Wysokowydajne wnętrze skoncentrowane na kierowcy

Nowe wnętrze Chargera SRT Hellcat z 2015 roku, zaprojektowane z myślą o kierowcy, wykorzystuje wysokiej jakości materiały dotykowe, nowy 7-calowy wyświetlacz TFT z możliwością personalizacji oraz nową centralną konsolę z najnowszym pokoleniem dotykowego centrum multimedialnego Uconnect o przekątnej 8.4 cala.

Nowością na rok 2015 jest możliwość wyboru jednego z wielu dostępnych motywów tła, aby połączyć cyfrowy wygląd i odczucie z wybranym pakietem wnętrza. Dodatkowo, Charger SRT Hellcat standardowo wyposażony jest w wysokiej jakości system audio Harmon Kardon o mocy 900 watów z 18 głośnikami.

Nowa elektroniczna dźwignia zmiany biegów z unikalnym uchwytem T zapewnia kierowcy intuicyjny wybór biegów i oferuje dodatkowe sterowanie za pomocą automatycznej dźwigni zmiany biegów.

Przerobiona ogrzewana kierownica z logo SRT ma płaski dół i grubą obręcz dla wysokowydajnego kierowcy. Standardowe manetki zmiany biegów znajdują się na tylnej części górnych ramion. Przyciski do kontrolowania konfigurowalnego wyświetlacza TFT w pełnym kolorze są duże i podświetlane. Przyciski do dostępu do systemu Uconnect i telefonu znajdują się wzdłuż dolnej krawędzi poziomych ramion. Opcjonalny tempomat adaptacyjny konfigurowany jest za pomocą przycisków symetrycznie przeciwnych po prawej stronie kierownicy. Jak wcześniej, wysoko oceniane elementy sterujące audio znajdują się z tyłu górnych ramion. Ta nowa kierownica z regulacją wysokości i położenia również ma 360-stopniowy element grzewczy.

Nowy Dodge Charger SRT Hellcat z 2015 roku ma przerobione fotele z lepszym wyściełaniem i bardziej komfortowymi konturami. Dla zwiększonego komfortu i wygody SRT Hellcat standardowo oferuje podgrzewane i wentylowane przednie fotele o wysokich osiągach oraz podgrzewane tylne fotele.

Charger wciąż zwiększa swój udział w rynku

Dodge Charger z 2015 roku konkuruje na amerykańskim rynku samochodów pełnowymiarowych, ale stoi samotnie w klasie jako jedyny czterodrzwiowy muscle car amerykańskiej produkcji. W marcu 2014 roku marka Dodge osiągnęła znaczący kamień milowy, sprzedając łącznie ponad 1 milion jednostek Challengera i Chargera w Stanach Zjednoczonych.

Połączenie agresywnego i młodzieżowego wizerunku Chargera, funkcjonalności pełnowymiarowej i inżynierii oraz jakości na światowym poziomie dociera do młodych i zamożnych nabywców. Nabywcy Chargera są średnio o 15 lat młodsi niż nabywcy konkurencyjnych marek w tym segmencie, a ponad połowa identyfikuje się jako millenialsi lub przedstawiciele pokolenia X.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.