Najszybszy sedan na świecie nie ma trzy- ani czteroliterowego skrótu, ani też dwuwyrazowej nazwy, a jest to Dodge. Charger Hellcat to najszybszy sedan typu three-box na świecie, osiągający 707 KM i maksymalną prędkość 196 mph (300 kph) – stan na 2019 rok. Przyspieszenie od 0 do 60 mph (0-96 kph) zajmuje 3,9 sekundy, a model zasługuje na lepszy wygląd. I wtedy pojawił się Widebody.
Charger Hellcat Widebody po raz pierwszy zaprezentowano w 2019 roku i ma zadziorny wygląd, jak przystało na wersję Hellcat, ale pakiet nadwozia jest również dostępny do zamówienia w Charger Scat Pack. Szeroki zestaw nadwozia zwiększa szerokość samochodu o 3,5 cala (88,9 mm), nadając mu bardziej agresywną sylwetkę z nowymi nadkolami, które tworzą miejsce dla zestawu kół z oponami Pirelli 305/35ZR20. Sześciotłoczkowe przednie zaciski Brembo z dwuczęściowymi tarczami hamulcowymi oraz unikalne strojenie zawieszenia z adaptacyjnym tłumieniem Bilstein w trzech trybach łączą siły, aby poprawić osiągi w prowadzeniu. Cały pakiet doskonale wpisuje się w wizerunek czterodrzwiowego muscle cara o mocy 707 KM.
Nowym, istotnym ulepszeniem jest nowy EPS (elektroniczny układ kierowniczy), zainstalowany po raz pierwszy w Chargerze. Hellcat Widebody pokazuje przejście od muscle cara z przyspieszeniem w linii prostej do prawdziwego sportowego sedana. Hellcat Widebody może być bardziej agresywny na zakrętach i hamować na krótszej przestrzeni. Został stworzony, aby konkurować z europejskimi mocnymi sedanami, z niewielką pomocą Włochów, ale wciąż pozostając wiernym amerykańskiemu stylowi z silnikiem V8 6.2 z doładowaniem.
Dodge dosłownie rozszerza swoje wysokowydajne modele Charger na rok 2020, dodając pakiet Widebody do jedynego w Ameryce czteroosobowego muscle cara.
Zasilany sprawdzonym silnikiem V-8 HEMI Hellcat o pojemności 6,2 litra z kompresorem, Dodge Charger SRT Hellcat Widebody z 2020 roku może poszczycić się najlepszą w swojej klasie mocą 707 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym wynoszącym 650 lb.-ft., a jego prędkość maksymalna to 196 mil na godzinę (mph), co pozwala mu zachować tytuł najsilniejszego i najszybszego sedanów masowej produkcji na świecie.
Pakiet Widebody, standardowy dla modelu Charger SRT Hellcat i dostępny w Charger Scat Pack, obejmuje nowe zintegrowane nadkola, które zwiększają szerokość nadwozia o 3,5 cala, co nadaje mu jeszcze bardziej agresywną i stabilną postawę. Nadkola dają przestrzeń na szersze felgi 20 cali x 11 cali oraz opony Pirelli 305/35ZR20, sześciotłoczkowe przednie zaciski Brembo z dwuczęściowymi przednimi tarczami hamulcowymi oraz unikalne dostrojenie zawieszenia z adaptacyjnym tłumieniem Bilstein w trzech trybach, co w połączeniu przekłada się na lepszą wydajność na ulicy, torze i szosie.
„Ludzie mówią: 'nikt już nie chce samochodów’. Powiedziałbym, że 40 000 osób, które do tej pory w tym roku kupiły Dodge Charger, zapewne się z tym nie zgodzi, bo dla nich Charger to nie tylko samochód. Zasięg Chargera wykracza poza praktyczne aspekty nadwozia i nie można go zdefiniować na podstawie przeciętnych zmian w branży,” powiedział Tim Kuniskis, szef samochodów osobowych – Dodge, SRT, Chrysler i FIAT, FCA – Ameryka Północna. „Czy można kupić pojazd, który za te same pieniądze jest bardziej praktyczny niż Charger Widebody? Zdecydowanie, ale jest też więcej niż 1000 smaków lodów, a wanilia jest tylko jednym z nich. Jeśli 'przeciętny’ człowiek posiada sześć samochodów w swoim życiu, nasze auta muszą łączyć tak silnie, że ludzie nie mogą się powstrzymać i muszą spojrzeć jeszcze raz przed odejściem.”
Dealerzy będą mogli zamawiać modele Dodge Charger SRT Hellcat Widebody i Scat Pack Widebody na jesieni 2019 roku. Nowe modele Charger Widebody zaczną pojawiać się w salonach Dodge//SRT na początku 2020 roku.
Charger SRT Hellcat Widebody kontynuuje panowanie jako najsilniejszy i najszybszy masowo produkowany sedan na świecie
Zaprojektowany i skonstruowany, aby przesuwać granice tego, czym może być czteroosobowy sedan rodzinny, Dodge Charger SRT Hellcat Widebody z 2020 roku jest napędzany sprawdzonym silnikiem V-8 HEMI Hellcat o pojemności 6,2 litra z kompresorem, który dostarcza najlepszą w swojej klasie moc 707 koni mechanicznych i 650 lb-ft momentu obrotowego, połączony ze standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP90. Z prędkością maksymalną 196 mil na godzinę (mph), Charger SRT Hellcat utrzymuje swoją pozycję najsilniejszego i najszybszego masowo produkowanego sedana na świecie.
Udoskonalenia osiągów zaczynają się od 3,5-calowego poszerzenia nadwozia, które tworzy miejsce dla nowych felg Carbon Black o wymiarach 20 cali x 11 cali, na szerszych, bardziej przyczepnych oponach Pirelli 305/35ZR20. Charger SRT Hellcat Widebody ma również dostrojone zawieszenie konkurencyjne SRT z adaptacyjnym tłumieniem Bilstein w trzech trybach, nowy elektryczny system wspomagania kierownicy (EPS), sztywniejsze sprężyny, większe stabilizatory, dostosowane amortyzatory, kilka technologii inspirowanych wyścigami i hamulce Brembo, wszystko zaprojektowane, aby osiągnąć wyniki wydajności, jakich nigdy wcześniej nie widziano w Chargerze.
Po raz pierwszy Charger SRT Hellcat Widebody ma teraz standardowy EPS z wybieralnym dostrojeniem kierownicy, aby lepiej zarządzać zwiększoną przyczepnością, poprawiając zarówno osiągi prowadzenia, jak i odczucie kierownicy oraz łatwość manewrowania przy prędkościach parkingowych.
Z EPS i standardowymi trybami jazdy SRT dostępnymi przez 8,4-calowy ekran dotykowy Uconnect, kierowcy mogą dostosować swoje doświadczenie, kontrolując moc, prędkości zmiany biegów, układ kierowniczy, łopatki zmiany biegów, ustawienia trakcji i zawieszenia
Tryby jazdy SRT oferują wybieralne ustawienia dla ulicy (Auto), sportu i toru, podczas gdy ustawienie Custom pozwala kierowcy na wybór indywidualnych preferencji
Dodatkowe ulepszenia zaprojektowane w celu poprawy prowadzenia to:
Zwiększone współczynniki sprężyn z przodu – 32 procent sztywniejsze niż w poprzednim modelu
Większe stabilizatory – zwiększające się z 32 mm do 34 mm z przodu i z 19 mm do 22 mm z tyłu
Przystosowane amortyzatory z dostosowanym strojeniem do sztywniejszych sprężyn
Cztery technologie inspirowane wyścigami, które są standardowe w 2020 roku, także wspierają wydajność:
Race Cooldown utrzymuje chłodzenie kompresora/chłodnicy powietrza po wyłączeniu silnika, uruchamiając pompę chłodnicy i wentylator chłodnicy
Line Lock angażuje przednie hamulce, aby utrzymać Charger SRT Hellcat Widebody w miejscu, ale pozostawia tylne koła wolne do wypalania opon, aby je rozgrzać i oczyścić
Launch Control, łatwo dostępny za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej, zarządza poślizgiem opon podczas startu, aby kierowca mógł osiągnąć konsekwentne przyspieszenie w linii prostej
Launch Assist wykorzystuje czujniki prędkości kół, aby monitorować potencjalne uszkodzenia układu napędowego spowodowane podskakiwaniem kół podczas startu i w milisekundach modyfikuje moment obrotowy silnika, aby odzyskać pełną przyczepność
Charger SRT Hellcat Widebody nie tylko osiąga dużą prędkość, ale także zatrzymuje się w krótszym dystansie niż pojazd, który zastępuje. Dla doskonałego zarządzania ciepłem i trwałości, Charger SRT Hellcat Widebody ma standardowe przednie tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 15,4 cala z sześciotłoczkowymi przednimi zaciskami i czterotłoczkowymi tylnymi zaciskami. Dystans hamowania jest o cztery stopy krótszy (107 stóp) z prędkości 60-0 mph.
Inżynierowie SRT przetestowali tego szerszego i bardziej przyczepnego potwora na torze, aby sprawdzić jego możliwości. Rezultat: poprawiona wydajność na ulicy, torze i drodze oraz najszybszy i najlepiej prowadzący się produkcyjny Charger SRT Hellcat w historii. Dodge Charger SRT Hellcat Widebody z 2020 roku przyspiesza od 0 do 60 mph w 3,6 sekundy, ma czas przejazdu ćwierć mili (ET) wynoszący 10,96 sekundy i generuje 0,96 g na płycie ślizgowej. Dostarcza również czas okrążenia na torze o 2,1 sekundy szybszy niż pojazd, który zastępuje, po okrążeniu 2,1-milowego toru. To równa się 13 długości samochodu na okrążeniu.
Forma podąża za funkcją
Dodanie 3,5 cala szerokości w Chargerze SRT Hellcat Widebody w połączeniu z szerszymi kołami i oponami jest niewątpliwie charakterystyczne dla Dodge//SRT, tworząc agresywną, stabilną sylwetkę, której nie można pomylić z innymi czteroosobowymi sedanami na rynku.
Nowe, szersze koła w Charger SRT Hellcat Widebody to:
Standardowe felgi 20 cali x 11 cali o pięciu wycięciach ze standardowym wykończeniem w niskim połysku Carbon Black
Opcjonalne felgi 20 cali x 11 cali o głębokim wykończeniu „Warp Speed”, z matowym wykończeniem Granite
Opcjonalne felgi 20 cali x 11 cali Brass Monkey
Standardowe opony Pirelli 305/35ZR20, które nadają się na każdą porę roku; dostępne są opony na trzy pory roku.
Poza groźnym wyglądem, nowy projekt przedniego zderzaka w Chargerze SRT Hellcat Widebody obejmuje nowy grill typu mail-slot, zapewniający najszybszą drogę dla chłodnego powietrza do układu chłodzenia, aby utrzymać idealną temperaturę roboczą nawet w najgorętszych warunkach. Nowe progi boczne łączą przedni i tylny zderzak, aby wzmocnić zintegrowany design. Nowy tylny spojler, unikalny dla Charger SRT Hellcat Widebody, ma na celu stworzenie balansu aerodynamicznego z nowym designem przedniej części. Nowością w tym roku są oznaczenia SRT Hellcat w matowym chromie w postaci dwuczęściowej.
Dodge Charger SRT Hellcat Widebody otrzymuje aktualizacje wnętrza o wysokiej wydajności
Wyścigowe wnętrze Dodge Charger SRT Hellcat Widebody ma standardowe akcenty szyte na żywo z francuskiej skóry w całym panelu instrumentów i drzwiach. Dodatkowe unikalne elementy wnętrza i wykończenia miękkiego dotyku podnoszą jakość kabiny o wysokiej wydajności, w tym:
Dostępny nowy pakiet Carbon & Suede dodaje realne akcenty z włókna węglowego do panelu instrumentów i osłon konsoli oraz zamszowy sufit, osłony przeciwsłoneczne i słupki A
Nowa oznaka na panelu przyrządów SRT Hellcat jest unikalna dla modelu 2020 z czarnym i czerwonym wykończeniem
Z miejsca kierowcy:
Standardowe ogrzewane i wentylowane przednie fotele z skóry Laguna z wytłoczonym logo Hellcat – dostępne kombinacje kolorów wnętrza to Czarny, Czarny/Sepia lub Czarny/Czerwony Demoniczny
Ogrzewana kierownica w skórze ze spłaszczonym spodem z zamontowanymi przyciskami i łopatkami do zmiany biegów jest standardowa lub dostępna w wykończeniu Alcantara
W pełni elektroniczny, inspirowany wydajnością dźwignia zmiany biegów kontroluje standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite, nadając kierowcy wygląd i odczucie tradycyjnej dźwigni zmiany biegów
Przestronny schowek w konsoli centralnej został zaprojektowany tak, aby pomieścić dużą ilość osobistych przedmiotów w zasięgu ręki
2020 Dodge Charger Scat Pack Widebody osiąga najlepsze wyniki wydajności w historii
Po sukcesie, jakim był model Challenger R/T Scat Pack Widebody w roku modelowym 2019, Dodge wprowadza pakiet Widebody także do Charger Scat Pack na rok 2020.
„Od momentu wprowadzenia Scat Pack w 2014 roku, proporcje sprzedaży naszych modeli wysokowydajnych wzrosły z czterech procent do ponad 25 procent,” dodał Kuniskis. „Modele Charger Scat Pack oferują więcej mocy za dolara niż jakikolwiek inny samochód. Wprowadzenie pakietu Widebody do Charger Scat Pack daje nam możliwość budowania na tym momentum.”
Ta szersza wersja Scat Pack jest napędzana silnikiem V-8 HEMI o pojemności 392 cali sześciennych, który oferuje najlepsze w klasie 485 koni mechanicznych połączonych z ośmiobiegową automatyczną skrzynią TorqueFlite 8HP70. Ma własne zaktualizowane specjalnie dostrojone zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem Bilstein w trzech trybach, standardowy EPS z wybieralnym dostrojeniem kierownicy oraz szersze koła i opony, aby osiągnąć niespotykane dotąd poziomy przyczepności, przyspieszenia i hamowania, co umożliwia najlepsze osiągi na drodze i torze w historii.
Standardowe koła w Charger Scat Pack Widebody to 20 cali x 11 cali „Devil’s Rim” o pięciu wycięciach z matowym wykończeniem Granite. Opcjonalne koła o wymiarach 20 cali x 11 cali w wykończeniu Carbon Black.
Standardowe opony Pirelli 305/35ZR20, które nadają się na każdą porę roku; dostępne są opony na trzy pory roku.
Doskonała moc hamowania Charger Scat Pack Widebody pochodzi z systemu hamulcowego Brembo zaprojektowanego przez SRT, który ma dwuczęściowe tarcze hamulcowe o średnicy 15,4 cala z sześciotłoczkowymi przednimi zaciskami i czterotłoczkowymi tylnymi zaciskami. Dystans hamowania to 107 stóp, co oznacza o trzy stopy krótszy dystans niż w modelu Scat Pack bez Widebody z prędkości 60-0 mph.
Udoskonalenia zawieszenia w 2020 roku w Charger Scat Pack Widebody obejmują:
Zmodyfikowane sprężyny, stabilizatory i amortyzatory
Zwiększone współczynniki sprężyn z przodu są o 27 procent sztywniejsze
Większy stabilizator z tyłu, zwiększający się z 19 mm do 22 mm
Zmienione kalibracje amortyzatorów, aby dopasować do modyfikacji strojenia zawieszenia
Funkcje Launch Control, Launch Assist i Line Lock są standardowe we wszystkich modelach Scat Pack.
Charger Scat Pack Widebody z 2020 roku buduje na wspaniałych cechach Scat Pack, poprawiając osiągi na ulicy, torze i drodze w porównaniu do modelu Charger Scat Pack bez Widebody. Osiąga przyspieszenie od 0 do 60 mph w 4,3 sekundy, czas przejazdu ćwierć mili wynoszący 12,4 sekundy przy prędkości 111 mph, generuje 0,98 g przyczepności bocznej na płycie ślizgowej, hamuje z prędkości 60-0 w 107 stóp i kończy okrążenie na 2,1-milowym torze 1,3 sekundy szybciej, co odpowiada ośmiu długościom samochodu na okrążeniu.
Technologia Uconnect wprowadza strony wydajności SRT, Apple CarPlay i Android Auto do Chargera
Jako jedyny czteroosobowy muscle car w Ameryce, Dodge Charger z 2020 roku jest przestronny z wystarczającą ilością miejsca dla pięcioosobowej rodziny i wyposażony w nowoczesne funkcje, które są łatwo dostępne za pomocą dostępnego systemu Uconnect 4C o klasie ekskluzywnej.
Strony wydajności SRT przenoszą krytyczne dane dotyczące wydajności pojazdu do dłoni kierowcy, w tym dane silnika w czasie rzeczywistym, takie jak moc, moment obrotowy, ciśnienie oleju i wykres dyno; różne pomiary dynamiki pojazdu, w tym mapa temperatury g-silników, szeroki wachlarz wskaźników pojazdu i timery do pomiaru wydajności jazdy.
System Uconnect 4C z Apple CarPlay i Android Auto jest standardowy w Charger SRT Hellcat Widebody i wszystkich modelach Scat Pack oraz zawiera 8,4-calowy wyświetlacz dotykowy, który oferuje gesty wielodotykowe, żywe obrazy, ostre grafiki i wsparcie dla integracji ze smartfonami oraz funkcje stron wydajności SRT. 7-calowy cyfrowy wyświetlacz informacji dla kierowcy przekazuje natychmiastowe informacje o wydajności, dostępnej nawigacji i statystykach pojazdu i można go łatwo dostosować za pomocą przycisków na kierownicy.
Sukces Chargera Dodge to wiele jego osobowości
Od zoptymalizowanej wydajności paliwowej V-6 na autostradzie, po ekskluzywną w klasie zdolność do napędu na wszystkie koła (AWD), Dodge Charger to sedan o wysokich osiągach, sedan rodzinny z charakterem, ulubiony wśród służb mundurowych i jedyny czteroosobowy muscle car dostępny na rynku. Oprócz modeli SRT Hellcat i Scat Pack, Charger oferuje również:
Nagradzany silnik 3.6-liter Pentastar V-6 z mocą do 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym do 264 lb.-ft. w modelach Charger SXT, Charger SXT AWD i Charger GT
Inteligentne AWD w Charger SXT AWD, które ma aktywny układ przeniesienia mocy oraz system odłączający oś przednią, aby poprawić rzeczywistą wydajność paliwową. Żaden inny duży producent motoryzacyjny nie oferuje kombinacji tych dwóch niezależnych technologii. Kiedy AWD nie jest wymagane, system automatycznie odłącza oś przednią, aby zmaksymalizować wydajność paliwową, jednocześnie zapewniając wspaniałą zabawę i wydajność w prowadzeniu charakterystyczną dla pojazdów z napędem na tylne koła (RWD)
Legendarny silnik 5,7-litrowy HEMI V-8 z mocą 370 koni mechanicznych i momentem obrotowym 395 lb.-ft. w Charger R/T
Szeroki wybór nowo zaprojektowanych kół, opcji wnętrza i pakietów wyposażeniowych daje klientom Chargera jeszcze więcej możliwości dostosowania fabrycznego, w tym:
Nowe standardowe 19-calowe koła o wymiarach 7,5 cala w wykończeniu Satin Carbon oraz opcjonalne koła Black Noise dla Charger SXT AWD
Nowe standardowe 20-calowe koła o wymiarach 8 cali w wykończeniu Satin Carbon na Charger GT i Charger R/T
Dostępny nowy pakiet Carbon & Suede, który dodaje realne akcenty z włókna węglowego do panelu instrumentów i osłon konsoli oraz zamszowy sufit, osłony przeciwsłoneczne i słupki A (dostępny również w modelach Charger R/T i Charger SRT Hellcat Widebody)
Dostępny nowy kolor wnętrza w odcieniu karmelowym (dostępny z grupą Plus)
Nowa oznaka na panelu przyrządów Scat Pack z „392” i wielokolorowym znakiem pszczoły Scat Pack
Zaktualizowane pakiety Plus:
Dostępne w Charger SXT AWD i Charger SXT, dodaje nowe 20-calowe koła o wymiarach 8 cali do istniejącej zawartości pakietu, w tym skórzane sportowe siedzenia, tylny spojler w kolorze nadwozia, sześć głośników premium Alpine, wzmacniacz 276-watowy, Uconnect 4C, sportowe zawieszenie i kompaktowe koło zapasowe
Dostępne w Charger GT, dodaje nowe 20-calowe koła o wymiarach 8 cali do perforowanej tapicerki Nappa/Alcantara z istniejącego pakietu
Dostępne w Charger R/T, dodaje nowe 20-calowe koła o wymiarach 8 cali w wykończeniu Machined Granite do perforowanej tapicerki Nappa/Alcantara z istniejącego pakietu
Zaktualizowany pakiet Blacktop, dostępny w Charger SXT AWD, Charger GT i Charger R/T, zawiera nowe 19-calowe koła Black Noise w SXT AWD
Zaktualizowana Grupa Performance Handling, dostępna w Charger GT i Charger R/T, dodaje nową kierownicę ze spłaszczonym dnem z skórzanym wykończeniem i 20-calowe koła w stylu forged Black Noise do istniejącej zawartości pakietu, w tym hamulce Brembo z czterema tłoczkami o stałej konstrukcji, zawieszenie wysokowydajne i opony AS 245/45ZR20
Aktualizacje wersji Daytona, dostępne w Charger R/T i Charger Scat Pack, obejmują 20-calowe koła o wymiarach 9 cali z nowym wykończeniem Lights-Out (tylko R/T) i oznaką na panelu przyrządów. Wersja Daytona zawiera wiele innych unikalnych funkcji we wszystkich modelach, takich jak zasysacz zimnego powietrza Mopar pod maską, fotele skórzane/Alcantara z logo Daytona, premium maty podłogowe, unikalne koła, oznakowanie panelu przyrządów Daytona oraz znaczki na grillu przednim
Zaktualizowany pakiet Dynamics, dostępny w Charger Scat Pack (tylko bez Widebody), dodaje nową kierownicę ze spłaszczonym dnem do istniejącej zawartości pakietu, w tym hamulce Brembo z sześcioma tłoczkami z przodu i 20-calowe koła w wykończeniu Low-gloss Black o wymiarach 9,5 cala z oponami na każdą porę roku 275/40ZR20
12 Różnych i Wyraźnych Kolorów Dostępnych w Linii Charger
Klienci Dodge Chargera mają szeroki wybór kolorów nadwozia, z których mogą wybierać. Dwanaście różnych kolorów nadwozia oraz szeroki wybór wykończeń wnętrza obejmują:
F8 Green
Frostbite (NOWOŚĆ – dostępność późniejsza)
Go Mango
Granite Crystal
Hellraisin (NOWOŚĆ – dostępność późniejsza)
IndiGo Blue
Octane Red
Pitch Black
Sinamon Stick (NOWOŚĆ – dostępność późniejsza)
TorRed
Triple Nickel
White Knuckle
Dostępne kolory wnętrza:
Czarny
Czarny/Karmelowy
Czarny/Czerwony Demoniczny
Czarny/Haftowane
Czarny/Czerwony Rubinowy
Czarny/Sepia
Jedyny w Ameryce czteroosobowy muscle car dominuje w sprzedaży segmentu samochodów pełnowymiarowych w USA
Dodge Charger nadal dominuje w amerykańskim segmencie samochodów pełnowymiarowych jako lider sprzedaży przez pięć kolejnych lat (2014-2018).
Od najszybszego i najsilniejszego masowo produkowanego sedana na świecie po wydajność V-6 i zdolność AWD, dużą częścią sukcesu Dodge Chargera była jego różnorodność osobowości. To czteroosobowy muscle car, sedan o wysokich osiągach, sedan przystosowany dla rodziny; jego sukces polega na tym, że może być każdą lub wszystkimi tymi rzeczami, w zależności od tego, jak klient wybierze wyposażenie swojego samochodu.