DODGE Charger SRT8 2006-2010

DODGE Charger SRT8 2006-2010

Przejdź do galerii zdjęćDODGE Charger SRT8 2006-2010

Choć pamiętamy o klasycznym muscle carze z lat 60. w wersji 2-drzwiowej, nowe modele zachowały tę formułę i maksymalnie poprawiły jakość jazdy, oferując lepszy komfort i praktyczność.

Dodge Charger dzielił tę samą platformę z Dodge Magnum oraz 300C, jednak oferował bardziej przestronną kabinę i lepsze właściwości jezdne.

Co wyróżniało Chargera na tle dwóch pozostałych modeli to „mniej mocny” silnik dostępny w wersji SRT8. Charger startował z silnikiem 3.5-litra V7, który rozwijał moc 250 KM.

Charger był dostępny wyłącznie w nadwoziu typu sedan i oferował dwa poziomy wyposażenia: podstawowy SE oraz R/T.

Podstawowa wersja wyposażona była w stalowe felgi 17-calowe, klimatyzację, bezkluczykowy dostęp, tempomat, ABS oraz regulowaną kierownicę.

Dla modelu SE dostępny był dodatkowy pakiet, który zawierał aluminiowe felgi, lepszy zestaw audio, skórzaną kierownicę, lampy przeciwmgielne oraz chromowane akcenty wewnątrz i na zewnątrz.

Wersja R/T była napędzana niesamowicie mocnym silnikiem 5.7-litra Hemi V8 o mocy 340 KM, a także miała podwójny układ wydechowy, większe hamulce i skórzaną tapicerkę. Felgi aluminiowe zostały zwiększone do 18-calowych.

Dostępnych było więcej pakietów, takich jak pakiet Daytona R/T oraz grupa Road/Track Performance. Ta ostatnia nie miała dodatkowych detali kosmetycznych z pakietu Daytona R/T i była tańsza.

Wnętrze oferowało dużo miejsca zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu. Stylizacja nie odbiegała od normy, jednak deska rozdzielcza miała schludny design, a elementy sterujące były intuicyjnie rozmieszczone i łatwe w obsłudze.

Dodge ogłasza ceny całkowicie nowego modelu 2006 Charger SRT8 z silnikiem HEMI® o mocy 425 KM i momentem obrotowym 420 lb-ft, “Charger na sterydach” to ostateczny nowoczesny amerykański sedan muscle

18 sierpnia 2005, Auburn Hills, Michigan

  • Całkowicie nowy Dodge Charger SRT8 z 2006 roku wyceniony na 35,995 USD
  • Przyspieszenie od 0 do 60 mph w niskich 5 sekundach, ćwierć mili w mniej niż 14 sekund, 0-100-0 mph w mniej niż 17 sekund
  • Moc na litr przewyższa legendarny silnik 1966 Street HEMI

Dodge ogłosił dzisiaj ceny najszybszego sedana w swojej linii, całkowicie nowego 2006 Dodge Charger SRT8.

Wprowadzając nowy poziom DNA Dodge do formuły SRT, która zapewnia doskonałe osiągi w najniższej cenie, całkowicie nowy 2006 Dodge Charger SRT8 jest dostępny za 35,995 USD, w tym 675 USD za transport. Dodge Charger SRT8 trafi do salonów Dodge w listopadzie.

“Z silnikiem HEMI o mocy 425 KM, całkowicie nowy 2006 Dodge Charger SRT8 to najszybszy sedan w ofercie Dodge,” powiedział Darryl Jackson, wiceprezydent ds. marketingu Dodge, Chrysler Group. “Łączy w sobie osiągi SRT z przyspieszeniem od 0 do 60 mph w około 5 sekund i 0-100-0 w mniej niż 17 sekund, z odważnym i wyrazistym charakterem, który jest typowy dla Dodge.

“Podsumowując, za 35,995 USD – całkowicie nowy 2006 Dodge Charger SRT8 oferuje niesamowitą jakość za te pieniądze,” dodał Jackson.

Do napędu całkowicie nowego 2006 Dodge Charger SRT8 służy silnik V-8 HEMI o pojemności 6.1 litra, który generuje 425 KM i 420 lb-ft momentu obrotowego, a także wyposażony jest w szereg ulepszeń wydajnościowych i luksusowych udogodnień.

Jeszcze więcej mocy HEMI

Serce 2006 Dodge Charger SRT8 stanowi silnik V-8 HEMI o pojemności 6.1 litra, który generuje o 85 KM więcej niż wersja 5.7 litra, posiadająca większą pojemność, wyższy stopień sprężania, szybsze obroty silnika i lepsze oddychanie silnika dzięki specjalnym głowicom cylindrów i kolektorom. Silnik HEMI 6.1-litrowy został wzmocniony komponentami, w tym wzmocnionym blokiem silnika, kutym wałem korbowym oraz wysokotężnymi tłokami.

Efektem tego jest silnik zdolny do generowania 425 KM i 420 lb-ft momentu obrotowego – najwyższej mocy specyficznej silnika V-8 oferowanego kiedykolwiek przez Chrysler Group – z mocą na litr, która przewyższa nawet legendarny silnik 1966 Street HEMI.

Cechy 2006 Dodge Charger SRT8

Całkowicie nowy 2006 Dodge Charger SRT8 jest wyposażony w ulepszenia wydajnościowe dostosowane do SRT, w tym duże stabilizatory, specjalnie dopasowane sprężyny, tłumiki Bilstein, czterotłoczkowe hamulce Brembo z przodu i z tyłu oraz 20-calowe aluminiowe felgi pokryte oponami Goodyear F1 Supercar przystosowanymi do trzech sezonów.

Standardowe wyposażenie 2006 Dodge Charger SRT8 obejmuje fotele przednie z regulacją elektryczną, głęboko wyprofilowane i agresywnie wzmocnione, wykończone wkładkami z zamszu wydajnościowego, które zabezpieczają pasażerów podczas intensywnej jazdy. Inne cechy to skórzane wykończenie “włókno węglowe” na kierownicy oraz specjalne satynowe wykończenie w kolorze srebrnym na konsoli centralnej. Pełne instrumenty obejmują prędkościomierz do 180 mph, obrotomierz oraz wskaźniki temperatury. Wnętrze oferowane jest w kolorze ciemnoszarym/jasnoszarym.

Dostępne opcje to elektrycznie otwierany szyberdach (cena detaliczna $950) oraz trzy zestawy SRT:

  • Zestaw 1 obejmuje podgrzewane fotele przednie, dwustrefową klimatyzację, system filtracji powietrza, automatyczne reflektory oraz elektryczne okna przednie z funkcją jednego dotyku (cena detaliczna $675)
  • Zestaw 2 obejmuje system zabezpieczeń, 11-głośnikowy system audio Kicker® z radiem AM/FM oraz zmieniarką CD na sześć płyt i MP3 (cena detaliczna $1,245)
  • Zestaw 3 obejmuje system nawigacji oparty na DVD, radio satelitarne SIRIUS, które oferuje setki kanałów bez reklam, oraz system komunikacji bezprzewodowej UConnect™ z technologią Bluetooth™ (cena detaliczna $2,550)
  • Dostępne są również dodatkowe boczne poduszki powietrzne (cena detaliczna $390) oraz opony całoroczne (bez dodatkowych opłat).

Funkcjonalne elementy designu zewnętrznego SRT

Stylistyka zewnętrzna 2006 Dodge Charger SRT8 zaczyna się od całkowicie nowego zderzaka przedniego z zintegrowanymi kanałami, które pomagają kierować powietrze w celu chłodzenia hamulców oraz przedniego spojlera, który zmniejsza siłę nośną. Pokrywa silnika zawiera wlot powietrza, który prowadzi chłodne powietrze do komory silnika. Z tyłu znajdują się zintegrowane listwy kierujące przepływem powietrza oraz agresywne wycięcia na podwójne końcówki wydechowe o średnicy 3.5 cala. Spoiler na tylnej klapie osadzony na dwóch wspornikach zwiększa docisk dla lepszej trakcji i prowadzenia.

Stylistyka Dodge Charger SRT8 również wyróżnia się unikalnym znakiem SRT w stylu retro umieszczonym w ciemnej kratce. Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia składają się do wewnątrz dla większej wygody.

Dostępne kolory zewnętrzne dla 2006 Dodge Charger SRT8 to Jasnosrebrny, Wspaniały Czarny i Czerwony Perłowy Inferno.

Technologia wyścigowa i uliczna (SRT)

Utworzona w 2002 roku, SRT to wiodąca w branży grupa zajmująca się wydajnością samochodów. SRT tworzy niektóre z najbardziej odważnych, wyróżniających się produktów Chrysler Group, które oferują najlepsze osiągi w najniższej cenie.

SRT ma w swojej ofercie 10 modeli samochodów sportowych marki Chrysler i Dodge, które będą dostępne w salonach dealerskich do końca roku: Dodge Viper SRT10 kabriolet i coupe, Dodge SRT4, Dodge Ram SRT10 w wersji regular i Quad Cab™, Dodge Magnum SRT8, Dodge Charger SRT8, Chrysler Crossfire SRT6 coupe i roadster oraz Chrysler 300C SRT8.

11. pojazdem SRT będzie całkowicie nowy 2006 Jeep® Grand Cherokee SRT8, który trafi do salonów na początku przyszłego roku.

Marka Dodge

Z udziałem w amerykańskim rynku wynoszącym 7 procent, Dodge jest piątą co do wielkości marką w Stanach Zjednoczonych i ósmą co do wielkości marką w branży motoryzacyjnej. W 2004 roku Dodge sprzedał ponad 1.4 miliona pojazdów na rynku globalnym.

Dodge nadal prowadzi w segmencie minivanów, posiadając 20-procentowy udział w rynku w Stanach Zjednoczonych. W segmencie ciężarówek Dodge ma 18-procentowy udział w rynku. W segmencie samochodów osobowych Dodge ma 4.5-procentowy udział w rynku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.