DODGE Durango 2020-Present

DODGE Durango 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćDODGE Durango 2020-Present

Dodge zaprezentował pierwszą generację Durango na Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w 1997 roku. Producent samochodów ujawnił trzecią generację w 2011 roku, a później aktualizował ją niemal co roku.

Mogłoby się wydawać, że model z 2021 roku powinien być całkowicie nowy, jednak producent uznał, że to nie jest odpowiedni moment na jego wprowadzenie z powodu światowej pandemii, która doprowadziła do trudności finansowych w branży motoryzacyjnej. Zamiast tego, w lipcu 2020 roku wprowadzili nowy lifting.

Producent zmienił reflektory zewnętrzne, które teraz wyposażono w technologię LED zarówno dla lamp, jak i świateł do jazdy dziennej. Grilla również poprawiono, a zainstalowano nowy przedni zderzak. Oprócz wersji SRT i SRT Hellcat, które miały inny przód z wlotami powietrza, reszta modeli miała standardowe elementy.

W środku producent zainstalował nowoczesne wnętrze w trzyrzędowym SUV-ie. Standardowy system U-Connect o przekątnej 8,4″ był dostępny w wersjach SXT i GT, natomiast w modelach od R/T wzwyż standardem był ekran dotykowy o przekątnej 10,1″.

Pod maską Dodge oferował dwa wybory silników, oprócz produktów SRT. Oferowany był 3.5-litrowy silnik V6 w dwóch wersjach mocy oraz 5.7-litrowy silnik V8 Hemi o mocy 360 KM. Standardową skrzynią biegów dla całej gamy była 8-biegowa automatyczna. Dodge oferował Durango z napędem na tylne koła lub na wszystkie koła.

 Muskularny SUV dla miłośników muscle carów z rodzinami, Dodge Durango dołącza do Challengera i Chargera w wersji SRT Hellcat jako najpotężniejszy SUV w historii.

Napędzany sprawdzonym silnikiem V8 HEMI® Hellcat o pojemności 6,2 litra z superładowarką, dostarczającym 710 koni mechanicznych i 645 lb-ft momentu obrotowego, Durango SRT Hellcat przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę (mph) w zaledwie 3,5 sekundy. Ma certyfikowany przez National Hot Rod Association (NHRA) czas przejazdu ćwierć mili wynoszący 11,5 sekundy, osiąga maksymalną prędkość 180 mph i jest o 1,5 sekundy szybszy niż SRT 392 na torze o długości 2,1 mili, co odpowiada 9 długościom samochodu po jednym okrążeniu.

„Braterstwo Muscle obejmuje rodziny w różnych rozmiarach, a Durango dostarcza osiągów Dodge’a jako Charger w segmencie SUV z trzema rzędami siedzeń,” powiedział Tim Kuniskis, Globalny Szef Alfa Romeo i Szef Samochodów Osobowych – Dodge, SRT, Chrysler i FIAT, FCA – Ameryka Północna. „A nowością na rok 2021 jest jeszcze wyższa poprzeczka. 710-konna wersja Hellcat to najpotężniejszy SUV w historii. To ostatni element układanki i, obok Chargera i Challengera, dopełnia ofertę wydajnościową marki Dodge.”

Dodge wyprodukuje Durango SRT Hellcat tylko na rok modelowy 2021.

Oprócz SRT Hellcat, cały asortyment Durango na rok 2021 charakteryzuje się nowoczesnym agresywnym stylem zewnętrznym, nowym wnętrzem z kokpitem inspirowanym Challengerem, pięciokrotnie szybszym systemem Uconnect 5 na największym w klasie 10,1-calowym ekranie dotykowym oraz większą wydajnością niż kiedykolwiek z sześcioma odrębnymi modelami – SXT, GT, Citadel, R/T, SRT 392 i SRT Hellcat.

Żaden SUV na świecie nie może holować więcej ani przewozić więcej przy szybszym czasie przejazdu ćwierć mili niż Durango SRT Hellcat. Durango nadal przewyższa wszystkie SUV-y pełnowymiarowe z trzema rzędami siedzeń na drodze, a modele SRT Hellcat, SRT 392 i R/T Tow N Go oferują najlepszą w klasie zdolność holowania wynoszącą 8700 funtów.

Zamówienia dealerskie otwierają się tego lata, a pojazdy mają zacząć przybywać do salonów Dodge//SRT tej jesieni; zamówienia na Durango SRT Hellcat otworzą się tej jesieni i są zaplanowane na początku 2021 roku.

2021 Dodge Durango SRT Hellcat to najpotężniejszy SUV w historii

Zaprojektowany i skonstruowany tak, aby przesuwać granice tego, czym może być SUV, 2021 Dodge Durango SRT Hellcat jest napędzany sprawdzonym silnikiem V8 HEMI z superładowarką o pojemności 6,2 litra, który dostarcza najlepsze w klasie 710 koni mechanicznych i 645 lb-ft momentu obrotowego, połączonym z standardową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP95 o ośmiu biegach.

Ulepszenia wydajności zaczynają się od nowego projektu przedniego zderzaka, nowego splitter’a, zaktualizowanego kanału chłodzenia oleju silnikowego, prowadnicy powietrza oraz wlotu do zimnego powietrza. Nowy, unikalny tylni spojler zapewnia lepszą równowagę aerodynamiczną z nowym przednim projektem, co skutkuje ogromnym wzrostem docisku tylnego o ponad 400 procent (140 lbs. przy 180 mph).

Inżynierowie SRT ulepszyli Dodge Durango SRT Hellcat w celu poprawy prowadzenia, w tym zastosowali kilka technologii inspirowanych wyścigami oraz hamulce Brembo, co zaowocowało wynikami wydajności, jakie nigdy wcześniej nie wystąpiły w Durango.

W porównaniu z poprzednim najlepszym wydajnościowym Durango, 2020 Durango SRT 392, nowe 2021 Durango SRT Hellcat ma ulepszone zawieszenie, które zapewnia:

Więcej komfortu w trybie Auto i lepsze prowadzenie w trybie Track:
Dzięki dopasowanej sprężynie odbicia wewnętrznego w połączeniu z dopasowanym górnym mocowaniem sprężyny, zakres dynamiki jest zwiększony
Górne mocowania tylnych amortyzatorów są o 18 procent sztywniejsze
Większa responsywność z 20-procentowym wzrostem całkowitej kontroli odbicia
Więcej przyczepności, redukcja podsterowności o 2,5 procent, co pozwala kierowcy szybciej wchodzić w zakręty i szybciej je opuszczać
Więcej stabilności przy wchodzeniu w zakręty z poprawionym gradientem przechyłu o 5 procent
2021 Dodge Durango SRT 392 przyjmuje sprężyny odbicia i górne mocowania tylnych sprężyn ze zawieszenia SRT Hellcat, co przyczynia się do szybszych czasów okrążeń i lepszego prowadzenia w porównaniu z poprzednim modelem.

Durango SRT Hellcat standardowo wyposażony jest w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) z możliwością wyboru trybu kierownicy, aby lepiej zarządzać zwiększoną przyczepnością, co poprawia wydajność prowadzenia oraz zapewnia lepsze odczucie kierownicy i łatwość manewrowania przy niskich prędkościach.

Dzięki EPS i standardowym trybom jazdy SRT dostępnym przez nowy 10,1-calowy ekran dotykowy, kierowcy mogą dostosować swoje doświadczenia z jazdy, kontrolując prędkości zmiany biegów, kierownicę, łopatki zmiany biegów, trakcję, napęd na wszystkie koła (AWD) oraz ustawienia zawieszenia.
Tryby jazdy SRT oferują możliwość wyboru ustawień dla trybu Ulicznego (Auto), Sport i Tor, podczas gdy ustawienie Niestandardowe pozwala kierowcy wybrać indywidualne preferencje.
Technologie inspirowane wyścigami, które są standardowe w obu modelach SRT Durango z 2021 roku, również wzmacniają wydajność:

Launch Control – łatwo dostępne z przełącznika w kokpicie, zarządza poślizgiem opon podczas startu, pozwalając kierowcy osiągać stałą przyspieszenie w linii prostej
Launch Assist – wykorzystuje czujniki prędkości kół, aby monitorować szkodliwy dla napędu skok kół podczas startu i w milisekundach modyfikuje moment obrotowy silnika, aby odzyskać pełną przyczepność.
2021 Dodge Durango SRT Hellcat oferuje doskonałą wydajność hamowania, potrzebując 116 stóp, aby całkowicie zatrzymać się z 60 mph. To zasługa potężnych, standardowych hamulców Brembo o wysokiej wydajności z sześcioma tłokami, dwuczęściowych (przód) i czterech tłoków (tył) oraz wentylowanych tarcz we wszystkich czterech rogach o średnicy 15,75 cala (przód) i 13,8 cala (tył).

Dostosowanie do Durango, rozkład masy, rozstaw osi oraz zredukowana podsterowność oznaczają większą przyczepność i poprawione pokonywanie zakrętów. Inżynierowie SRT zabrali najpotężniejszy SUV w historii na tor, aby zobaczyć, co potrafi.

Rezultat: 2021 Durango SRT Hellcat przyspiesza od 0 do 60 mph w 3,5 sekundy, pokonuje ćwierć mili w 11,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 180 mph. Dodatkowo uzyskuje czas okrążenia o 1,5 sekundy szybszy niż 2020 Durango SRT 392 na torze o długości 2,1 mili, co odpowiada 9 długościom samochodu po jednym okrążeniu.

Serce Hellcat

Serce 2021 Dodge Durango SRT Hellcat to renomowany, superładowany silnik V8 6,2 litra HEMI, który dostarcza 710 koni mechanicznych przy 6 100 obr./min oraz 645 lb-ft momentu obrotowego.

Znakomitym elementem silnika Hellcat jest dostarczanie niezrównanej, przyciągającej uwagę wydajności na żądanie kierowcy, a jednocześnie zapewnianie płynnego i gładkiego przepływu mocy podczas codziennych obowiązków lub podróży po otwartych drogach.

Inżynierowie napędów SRT opracowali i przetestowali silnik Hellcat oraz dostosowali go do Durango, zapewniając, że niezawodnie radzi sobie z trudnościami związanymi z energiczną jazdą w warunkach torowych przez dłuższy czas, nie musząc obniżać swojej mocy z powodu wysokich temperatur.

Ważnym elementem tej strategii było stworzenie dedykowanego obiegu chłodzenia dla chłodnic powietrza ładowania zintegrowanych w obudowie superładowarki. Obieg chłodzenia zawiera pompę, zbiornik płynu chłodzącego oraz wymiennik ciepła, a jego celem jest utrzymanie temperatury powietrza napływającego do silnika poniżej 140 stopni Fahrenheita.

Wirniki śrubowe w superładowarce są umieszczone blisko siebie, by zminimalizować wyciek powietrza i zapewnić maksymalną wydajność. Własnoręcznie opracowana powłoka na wirnikach umożliwia ciasne dopasowanie, minimalizuje zużycie i zapewnia odporność na korozję.

Zintegrowany elektroniczny zawór obejściowy reguluje ciśnienie doładowania do maksymalnie 11,6 psi (80 kPa). Superładowarka o pojemności 2,38 litra wykorzystuje przełożenie 2,36:1 i ma maksymalną prędkość 14 600 obr./min. Jest uszczelniona na całe życie przy użyciu syntetycznego oleju premium.

Inne kluczowe elementy silnika Hellcat to:

Żeliwna karoseria silnika z wodnymi kanałami chłodzącymi pomiędzy cylindrami dla optymalnego chłodzenia
Wykonany ze stali kutej wał korbowy z indukcyjnie utwardzonymi powierzchniami łożyskowymi
Specjalnie dostosowany tłumiący wał korbowy, testowany na pęknięcia przy 13 000 obr./min
Wysokowytrzymałe, kute tłoki ze stopu stali
Tłoki łączące o dużej nośności z wysokowydajnymi tulejkami oraz tłokami pokrytymi diamentowym węglem
Wtryski oleju do chłodzenia tłoków
Odlewane głowice cylindrów z aluminium poddane obróbce cieplnej
Zawory wydechowe chłodzone sodem, zawory dolotowe z pustym trzonkiem i głowice ze stopów stali, które wytrzymują temperatury do 1652 stopni Fahrenheita (900 stopni Celsjusza)
Wlot zimnego powietrza w dolnej części przedniego zderzaka pomaga w zasilaniu superładowarki i 92-mm przepustnicy silnika Hellcat.

Dwa wysokoprzepływowe pompy paliwowe o zmiennym ciśnieniu zasilają wysokowydajne wymagania silnika Hellcat.

System wydechowy Dodge Durango SRT Hellcat został dostrojony, aby zapewnić soczysty, agresywny dźwięk, który pozwala przechodniom wiedzieć, że ten SUV z trzema rzędami jest czymś wyjątkowym i wyraźnie Dodge’m. Zmiany obejmują dodanie 260-milimetrowego crossoverowego X-pipe, największego X-pipe w ofercie SRT, do układu wydechowego z podwójnymi rurami.

Silnik Hellcat Dodge Durango jest zintegrowany z solidną, szybką automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite o ośmiu biegach. Skrzynia biegów obejmuje możliwość ręcznego zmieniania biegów za pomocą łopatek zamontowanych na kole kierownicy i ma siedem dostępnych trybów jazdy – Auto, Sport, Tor, Śnieg, Holowanie, Eco i Valet.

Oprócz przyciągającego wzrok Durango SRT Hellcat, cały asortyment Dodge Durango 2021 oferuje nabywcom szeroki wachlarz opcji silnikowych, aby dopasować się do praktycznie każdej potrzeby:

Silnik V8 HEMI o pojemności 392 cali sześciennych dostarcza 475 koni mechanicznych i 470 lb-ft momentu obrotowego. Osiąga przyspieszenie od 0 do 60 mph w 4,4 sekundy, certyfikowany przez NHRA czas ćwierć mili wynoszący 12,9 sekundy i najlepszą w klasie zdolność holowania wynoszącą 8700 funtów.
Silnik V8 HEMI o pojemności 5,7 litra ma moc 360 koni mechanicznych i 390 lb-ft momentu obrotowego z możliwością holowania wynoszącą 7400 funtów. Technologia oszczędzania paliwa z deaktywacją cylindrów bezproblemowo przełącza się między płynnym, oszczędnym w paliwie trybem czterocylindrowym a trybem V8, gdy wymagana jest większa moc.
Nowy pakiet Tow N Go dostępny w Durango R/T wykorzystuje wydajność HEMI V8, aby zapewnić najlepszą w klasie zdolność holowania 8700 lbs i zwiększoną maksymalną prędkość do 145 mph.
Silnik V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra generuje do 295 koni mechanicznych i 260 lb-ft momentu obrotowego. Gdy jest wyposażony, Durango ma najlepszą w klasie zdolność holowania V6 wynoszącą 6200 funtów. Standardowa technologia zatrzymywania silnika (ESS) zmniejsza emisję, a także oszczędza paliwo.
Nowy, agresywny i nowoczesny styl zewnętrzny w całym asortymencie Durango

Odświeżony wygląd Durango jest wyraźnie Dodge, zachowując muskularną sylwetkę i agresywny styl, łącząc DNA SRT i muscle carów w całym asortymencie Durango.

Dumny, nachylony profil Durango czerpie pewne elementy designu z najnowszego Chargera Widebody z nowym przednim zderzakiem, lampami LED do jazdy dziennej (DRL), rzeźbioną maską, grillem, tylnym spojlerem i różnorodnymi opcjami kół.

Nowy zaprojektowany przód tworzy szeroki rysunek poprzeczny nadwozia, który płynie w nowy smuklejszy kształt lamp.

Nowe lampy LED są szersze, tworząc bardziej nowoczesny kształt i sprawiają, że Durango wygląda bardziej złowrogo niż kiedykolwiek wcześniej. Durango ma również unikalne LED DRL w stylu Dodge’a. Lampy przeciwmgielne zostały podniesione, aby nadać przodowi bardziej czujny i agresywny wygląd (w pojazdach, które nie są SRT); SRT Hellcat pozbawia lamp przeciwmgielnych, aby stworzyć otwory dla lepszego przepływu powietrza, aby schłodzić wysokowydajny silnik Hellcat.

Nowy zintegrowany splitter dla obu modeli SRT został opracowany w studiu projektowym oraz w tunelu aerodynamicznym, aby stworzyć równowagę aerodynamiczną. SRT Hellcat jest jeszcze bardziej agresywny z nowym splitterem, który korzysta z dwu-częściowego designu dla dodatkowego docisku.

Trzy nowe unikalne tekstury grilla są dostępne w całym asortymencie Durango:

SRT Hellcat – Funkcjonalna tekstura wydajnościowa z większymi otworami dla lepszego chłodzenia w czerni o niskim połysku
SRT 392, R/T i GT – Agresywna, inspirowana wydajnością tekstura w czerni o niskim połysku
Citadel i SXT – Premium malowane w czerni o niskim połysku.
Durango zachowuje swoje precyzyjne, światowej klasy stylistyki, a także dzieli ethos designu Dodge’a Chargera, z muskulistymi nadkolami z przodu i z tyłu, które podkreślają klasyczne „rzeźbienie” w kształcie butelki Coca-Coli, co nadaje Durango agresywny i potężny charakter.

Wszystkie modele Dodge Durango mają podświetlenie LED w stylu toru wyścigowego oraz nowe spoilery. Unikalny spoiler wydajnościowy występuje w modelach SRT. Dwuczęściowe emblematy błotników SRT Hellcat w kolorze Satin Chrome flankują każdą stronę Durango SRT Hellcat. Gdy jest wyposażony w pakiet SRT Black, emblematy błotników Hellcat odwracają się na wykończenie Neutral Grey Metallic.

Różnorodność nowych opcji kół jest oferowana w całym asortymencie Durango:

Standardowe koła 20-calowe na 8-calowych Felgach Fine Silver w modelach GT i R/T
Standardowe koła 20-calowe na 8-calowych Felgach Satin Carbon w modelach Citadel i w pakiecie SXT Platinum
Standardowe koła 20-calowe na 8-calowych Felgach Black Noise w pakiecie Blacktop w modelach SXT, GT, R/T
Standardowe koła 20-calowe na 10-calowych Felgach Hyper Black w modelach R/T Tow N Go i SRT 392
Standardowe koła 20-calowe na 10-calowych Felgach o obrobionej twarzy z Mid-gloss Black w modelu SRT Hellcat
20-calowe koła Lights Out:
W zestawie z pakietem Black w modelach SRT 392, SRT Hellcat
W zestawie z pakietem Blacktop w modelu R/T Tow N Go
W obu modelach SRT standardowo montowane są opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero 295/45ZR20; dostępne są opony trzysezonowe Pirelli P-Zero 295/45ZR20.

Wydajnościowa, nowa kabina dla kierowcy

Wraz z ostatecznymi możliwościami wydajnościowymi, nowe wnętrze 2021 Dodge Durango nadal dostarcza niezawodną użyteczność, zaawansowaną technologię i agresywny styl. Nowe wnętrze wydaje się szersze niż poprzedni model i charakteryzuje się przekonstruowanym kokpitem zwróconym w stronę kierowcy, panelem instrumentów, konsolą środkową oraz górnymi częściami drzwi z nowo umieszczonymi przyciskami pamięci fotela dla łatwego dostępu w całym asortymencie Durango na rok 2021.

Kokpit inspirowany Challengerem jest precyzyjny, elegancki i nowoczesny, wyposażony w dostępny, największy w klasie 10,1-calowy ekran dotykowy, nachylony o 7 stopni w kierunku kierowcy.

Nowy 10,1-calowy ekran dotykowy wyposażony jest w system Uconnect 5 i stanowi część nowego, skierowanego do kierowcy panelu przyrządów. Smuklejszy, przeprojektowany zintegrowany zestaw przełączników (ICS) zamontowany poniżej ekranu jest wyposażony w przełączniki akcentowane chromem oraz dedykowane przyciski dla podgrzewanych i wentylowanych foteli, co ułatwia dostęp do ustawień komfortu.

W pełni elektroniczny, inspirujący wydajność zmieniacz biegów steruje standardową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite o ośmiu biegach i daje kierowcy wygląd i odczucie tradycyjnej dźwigni zmiany biegów.

Nowa, owinięta i akcentowana środkowa osłona na panelu instrumentów jest obecna we wszystkich modelach Durango. W modelach Durango GT, R/T, Citadel, SRT 392 oraz SRT Hellcat dostępny jest owinięty panel instrumentów.

Wszystkie modele wyposażone są w nowo zaprojektowaną, przestronną konsolę, która oferuje więcej miejsca do przechowywania, z miękko owiniętymi i akcentowanymi obudowami oraz dostępnym, wygodnym ładowaniem bezprzewodowym.

Nowe koło kierownicy o płaskim dnie, z standardowymi łopatkami do zmiany biegów z modeli Charger i Challenger oraz standardowym w modelach SRT 392 i Hellcat, jest teraz również dostępne w modelach Durango GT i R/T. Koło kierownicy w modelach SRT ma podświetlone logo SRT – czerwone podświetlenie w modelach SRT Hellcat; białe podświetlenie w modelach SRT 392.

Nowe kolory wnętrza i wykończenia w całym asortymencie Durango 2021 obejmują:

Kute włókno węglowe w modelach R/T, SRT 392 i SRT Hellcat
Wnętrze Vitra Grey w R/T
Wnętrze Ebony Red w Citadel
Jaśniejsze kolory wnętrz mają ciemne podłogi dla kontrastu i podkreślają jasne wnętrze nowo owiniętą i akcentowaną środkową osłoną.

Unikalnymi cechami SRT Hellcat są wskaźniki z czerwonymi akcentami oraz standardowe podgrzewane i wentylowane fotele z Nappy, z wyszytym logo Hellcat – dostępne wnętrze z skóry Laguna w kolorze czarnym/Demonic Red, zawiera wytłoczone logo Hellcat.

R/T Tow N Go: Niezrównana wydajność i zdolności holowania

Nowością w 2021 roku, R/T z dostępnym pakietem Tow N Go wykorzystuje groźny wygląd SRT i muskularne nadkola z przodu i z tyłu, wydajność 5,7-litrowego silnika HEMI V8 oraz niezrównane możliwości holowania z najlepszą w klasie zdolnością holowania wynoszącą 8700 funtów, zwiększoną maksymalną prędkością do 145 mph, trybami jazdy Track, Sport, Snow i Tow oraz dostosowanym wydechem o wydajności SRT z charakterystycznym dźwiękiem wydechu Dodge’a.

Pakiet Tow N Go Durango R/T zawiera również koła i opony SRT, hamulce Brembo, nadkola i progi, wydech z końcówkami oraz dolną osłonę, a także dodatkowe tryby jazdy – Track, Sport, Snow i Tow – dostępne przez twarde przyciski w nowym zintegrowanym zestawie sterującym.

Track – maksymalizuje wydajność pojazdu na gładkich, suchych nawierzchniach. Zacieśnia działanie zawieszenia i reakcję kierownicy dla maksymalnych możliwości pokonywania zakrętów i reakcji. Dodatkowo, AWD ustawione na 30/70 dla maksymalnej wydajności, a szybkości zmiany biegów są zwiększone z trybu Auto, kontrola stabilności elektronicznej (ESC) pozwala na maksymalne obroty
Sport – zwiększa wydajność pojazdu w porównaniu do trybu Auto. Zacieśnia odbicie zawieszenia i zwiększa reakcję kierownicy dla poprawy możliwości pokonywania zakrętów oraz reakcji. Dodatkowo, AWD ustawione na 35/65 dla zwiększonej wydajności, prędkości zmiany biegów wzrastają z trybu Auto, a ESC pozwala na więcej obrotów dla dynamicznej jazdy
Śnieg – ustawia idealną konfigurację do jazdy w śniegu, ustawiając skrzynię biegów na korzystanie z drugiego biegu (zamiast pierwszego) podczas startów, aby zminimalizować poślizg kół; kontrola stabilności jest ustawiona na bardziej wymagające ograniczenia, a AWD ustawione jest na rozkład 50/50
Holowanie – harmonogram zmiany biegów/sprzężenia silnika zoptymalizowany pod kątem holowania, AWD ustawiony na 50/50 dla maksymalnej stabilności
Dodatkowe funkcje obejmują strony wydajnościowe (standardowe w modelach R/T), dostosowane do potrzeb SRT aktywne wyciszanie hałasu, nowy elektroniczny ogranicznik poślizgu oraz aktywne zawieszenie SRT.

Standardowe hamulce Brembo z systemem antypoślizgowym o sześciu tłokach z czarnymi zaciskami to standard w modelu R/T z Tow N Go; hamulce Brembo zaprojektowane przez SRT z ulepszonymi klockami hamulcowymi zapewniającymi lepszą wydajność z czerwonymi zaciskami są opcjonalne. Hamulce Brembo SRT na modelu R/T Tow N Go mają mocowy system hamulców tarczowych z wentylowanymi i szczelinowymi przednimi tarczami o średnicy 15 cali oraz sześcioma tłokami Brembo, a także 13,8-calowymi wentylowanymi tylnymi tarczami z czterema zaciskami Brembo.

Durango R/T z pakietem Tow N Go standardowo wyposażony jest w 20-calowe aluminiowe koła w wykończeniu Hyper Black, które jeżdżą na całorocznych oponach Pirelli Scorpion Zero.

Citadel: W pełni załadowana luksus

2021 Dodge Durango Citadel to luksusowa wersja Durango, która dostarcza wiele premium funkcji jako standardowe wyposażenie. Citadel oferuje dwie opcje układu napędowego, z których obie obejmują standardowy sprzęt do holowania:

Nagrodzony silnik V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra, oceniany na do 295 koni mechanicznych i 260 lb-ft momentu obrotowego, jest standardowy
Klasyczny silnik V8 HEMI o pojemności 5,7 litra, dostępny w Citadel, generuje najlepsze w klasie 360 koni mechanicznych i 390 lb-ft momentu obrotowego
Zestaw do holowania grupy IV jest standardowy w Citadel z zintegrowanym przełącznikiem hamulca przyczepy, wydajnym chłodnicą oleju silnikowego, odbiornikiem haka IV klasy, tylnymi amortyzatorami o zmiennej wysokości oraz pełnowymiarowym zapasowym kołem z odbiornikiem przyczepy IV klasy i zintegrowanym kontrolerem hamulca.

Zewnętrzna część Citadel charakteryzuje się wysokiej jakości, unikalnymi akcentami, w tym akcentami w chromie platynowym na uchwytach drzwi i pokrywach lusterek, 20-calowymi kołami Satin Carbon oraz podwójnym wydechem z jasnymi końcówkami. W środku Citadel ma miejsce dla sześciu osób i oferuje podgrzewane i wentylowane fotele z Nappy dla kierowcy i pasażera, z wytłoczonymi „paskami Dodge’a”, a także podgrzewane fotele kapitańskie w drugim rzędzie. Największy w klasie 10,1-calowy ekran dotykowy z Uconnect 5 jest standardowy z nawigacją TomTom, radiem SiriusXM, bezprzewodowym Apple CarPlay i bezprzewodowym Android Auto. Pełny zestaw funkcji bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat z zatrzymywaniem, monitorowanie martwego pola, detekcja przecinających ścieżkę z tyłu, ostrzeżenie o kolizji czołowej z aktywnym hamowaniem, zaawansowaną pomocą hamulcową oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa z asystentem utrzymania pasa, również jest standardowy.

2021 Dodge Durango oferuje największy w klasie 10,1-calowy ekran dotykowy z nowym systemem Uconnect 5

2021 Dodge Durango wprowadza aktualizacje na pierwszym planie z całkowicie nowym 10,1-calowym ekranem dotykowym, który jest częścią nowego systemu Uconnect 5.

Dostępny 10,1-calowy ekran dotykowy z Uconnect 5 jest prawie 20% większy i umożliwia prędkości przetwarzania do pięciu razy szybsze niż w poprzedniej generacji. 8,4-calowy ekran dotykowy Uconnect jest standardowy w modelach Durango SXT i GT.

10,1-calowy ekran dotykowy jest standardowy w Durango R/T, Citadel, SRT 392 i SRT Hellcat oraz opcjonalny w modelach GT. Nowe bezprzewodowe ładowanie utrzymuje urządzenia osobiste w pełni naładowane bez plątaniny kabli ładowania w kabinie i występuje w modelach Durango wyposażonych w 10,1-calowy ekran dotykowy. Apple CarPlay i Android Auto są standardowe we wszystkich modelach Durango.

Całkowicie nowy system Uconnect 5 ma wygląd w stylu Dodge’a z czarnymi i czerwonymi akcentami oraz unikalnymi funkcjami specyficznymi dla nowego Durango. Modele SRT mają dodatkowe unikalne funkcje wizualne, w tym animację startową „smoke show” SRT, czcionkę węża SRT i kilka zabawnych, skrytych elementów.

Dodatkowe modele Durango SRT oferują:

Strony wydajnościowe SRT (standardowe w R/T) dostarczają informacji o wydajności pojazdu, w tym stopery, wskaźniki g-siły, dane dotyczące silnika i dynamometru
Konfigurowalne tryby jazdy zapewniają większą kontrolę nad pojazdem
Opcje wyścigowe pozwalają kierowcy aktywować, dezaktywować i regulować wartości obrotów dla funkcji Launch Control i Shift Light
Nowy Durango oferuje całkowicie nowy system Uconnect 5, który jest pięć razy szybszy, bardziej połączony, pomocny, bogaty w treść i dodaje większe możliwości personalizacji, co czyni go najnowocześniejszym systemem Uconnect w historii. Najważniejsze cechy obejmują:

System Uconnect 5 oferuje więcej usług i funkcji połączonych dla niezrównanej łatwości użytkowania
Umożliwia prędkości przetwarzania pięć razy szybsze niż w poprzedniej generacji przy użyciu systemu operacyjnego Android
Sześć różnych profili użytkowników (w tym tryb valet) – każdy użytkownik może stworzyć własny profil z preferencjami funkcji na swoim ekranie głównym, muzyce, ustawieniach komfortu i operacjach pojazdu
Przełączanie między profilami użytkowników jest proste i można je wykonać za pomocą jednego dotyku
Możliwość łatwego przesuwania między podkategoriami/ekranami
Możliwość jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów za pomocą technologii Bluetooth, dla użytkowników posiadających wiele telefonów lub dla pasażera, aby z łatwością zintegrować się z systemem Uconnect z kierowcą
Dzięki obecnej umiejętności Uconnect dla Alexy, klienci posiadający urządzenia obsługujące Alexę w domu mogą łatwo poprosić Alexę o uruchomienie samochodu, zablokowanie/odblokowanie drzwi i więcej:
Uconnect 5 wprowadza Amazon Alexę bezpośrednio do pojazdu, dając pasażerom wolność interakcji z Alexą tak samo, jak w domu lub na osobistym urządzeniu
Uconnect 5 rozszerza możliwości asystenta wirtualnego Amazon Alexy na aplikację pojazdową
Z Alexą wbudowaną, pasażerowie mogą poprosić Alexę o odtwarzanie muzyki, podcastów i audiobooków; dodawanie pozycji do listy rzeczy do zrobienia; sprawdzanie wiadomości, pogody, ruchu drogowego, sportu i innych informacji w czasie rzeczywistym; oraz dostęp do dziesiątek tysięcy umiejętności Alexy
Odpowiedzi i strumieniowe audio są dostarczane przez system audio Durango, dzięki czemu każdy w pojeździe może łatwo interagować z Alexą
Pasażerowie mają wolność, by składać werbalne prośby tak samo, jak w domu lub na osobistym urządzeniu
Łatwe do spersonalizowania ekran główny umożliwia użytkownikowi umieszczanie funkcji o dużym użyciu z ich ulubionych aplikacji razem w jednym prostym interfejsie:
Spersonalizowane treści obejmują szybkie sterowanie muzyką, ustawienia komfortu (temperatura, pozycja siedzenia i lustra), funkcje specyficzne dla pojazdu, ulubione numery telefonów, ostatnie połączenia, mapę nawigacji i więcej
System Uconnect 5 jest dostępny zarówno dla nowicjuszy, jak i ekspertów.
Nowe usługi połączone dla Durango obejmują:

Nawigację TomTom z przewidywalnym wyszukiwaniem i mówieniem naturalnym
SiriusXM z 360L oferuje właścicielom bardziej spersonalizowane doświadczenia słuchowe
Nowe bezprzewodowe Apple CarPlay umożliwia użytkownikom iPhone’a dostęp do Apple Maps, Wiadomości, telefonu i Apple Music za pośrednictwem sterowania głosowego Siri lub ekranu dotykowego Uconnect
Nowe bezprzewodowe Android Auto umożliwia łatwy i bezpieczny dostęp do Google voice search, Google Maps i Google Play Music za pomocą ekranu dotykowego Uconnect lub sterowania na kole kierownicy.
Dodatkowe funkcje łączności obejmują aktualizacje oprogramowania Firmware Over The Air (FOTA), aby okresowo aktualizować system Uconnect 5 dla poprawy wydajności i jakości. Uconnect 5 oferuje również punkt dostępu Wi-Fi 4G LTE.

Rozrywka dla rodziny jest dostępna za pośrednictwem systemu rozrywki wideo na tylne fotele Durango z dwoma ekranami o wysokiej rozdzielczości 9 cali, jeden na każdym oparciu przedniego fotela, dostępna w modelach Durango GT, R/T, Citadel, SRT 392 i SRT Hellcat. Każdy ekran pozwala pasażerom Durango oglądać filmy na Blu-ray lub standardowych DVD lub grać w systemy gier za pomocą złączy HDMI lub RCA, zintegrowanych w oparciach przednich foteli.

Wyjątkowe kolory i pakiety wyglądowe dostępne w całym asortymencie Durango

Klienci Dodge Durango mają szereg opcji wyglądowych do wyboru. Jest 11 kolorów zewnętrznych i szeroki wybór wykończeń wnętrza.

Dostępne kolory zewnętrzne:

Billet Silver
DB Black
Destroyer Grey
F8 Green
Granite
In-Violet
Octane Red
Reactor Blue
Redline
Vice White
White Knuckle
Dostępne kolory wnętrza:

Czarny
Czarny/Jasny Szron
Czarny/Radar Czerwony
Czarny/Vitra Szary
Czarny/Czarny Czerwony
Czarny/Demonic Red
Dla niestandardowego wyglądu prosto z fabryki, Durango oferuje unikalne pakiety, w tym Blacktop, SRT Black i SRT Platinum.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.