Dodge nie był całkowicie zadowolony z standardowego Durango w swojej ofercie. Niektórzy klienci również nie byli usatysfakcjonowani, pragnąc mieć bardziej wydajne SUV-y, aby móc pochwalić się przed tymi, którzy wydali ponad dwa razy więcej na europejską markę ze Stuttgartu.
Dodge był już znany ze swoich wysokowydajnych pojazdów, takich jak Challenger i Charger. Jednak Durango również nie było słabe, zwłaszcza po wprowadzeniu pewnych ulepszeń SRT (Street and Racing Technology).
Durango było wysokie, szerokie i miało groźny wygląd, który dominował na drodze. Wersja SRT była jeszcze bardziej agresywna, z dolnym wlotem powietrza w kształcie litery A zamontowanym na zderzaku oraz bocznymi wlotami do chłodzenia hamulców. Aby potwierdzić dziedzictwo auta i ukryte tajemnice silnika, Durango SRT miało wlot powietrza na masce. Mimo że był to SUV, Durango SRT miało boczne progi, które zmniejszały efekt przyziemienia. Charakteryzowało się innymi progami niż pozostałe modele Durango.
Wewnątrz, sportowy wygląd obejmował przednie fotele kubełkowe z wysokim podparciem. Mimo iż był dostosowany do osiągów, SUV nadal pomieścił siedmiu dorosłych pasażerów i oferował przyzwoitą przestrzeń dla dwóch dorosłych na trzecim rzędzie. Dodge zaprojektował specjalny kokpit dla kierowcy, z większą ilością czerwieni w zestawie wskaźników. Nad centralnym panelem dla systemu multimedialnego znajdował się kolejny ekran dotykowy, powyżej sterowania klimatyzacją. Przycisk SRT umieszczony poniżej nich kontrolował napęd. Pomagał kierowcy szybko przekształcić SUV-a z samochodu rodzinnego w rywala na torze dragowym.
Pod maską Dodge zamontował 6.4-litrowy silnik V8 z kompresorem, pochodzący z Jeepa Grand Cherokee, który dostarczał 475 hp (485 PS). Był on połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła.
Marki Dodge i SRT ponownie wstrząsają światem samochodów wysokowydajnych, wprowadzając ogromną dawkę amerykańskiej mocy, przyspieszenia i najlepszej w swojej klasie zdolności holowania do segmentu SUV-ów z trzema rzędami siedzeń dzięki nowemu modelowi 2018 Dodge Durango SRT – najszybszemu SUV-owi w swojej klasie.
Z udowodnionym silnikiem HEMI® V-8 o pojemności 392 cali sześciennych pod nową, funkcjonalną maską SRT, nowy 2018 Dodge Durango SRT osiąga moc 475 koni mechanicznych i moment obrotowy 470 lb-ft, a także zaskakująco szybkie czasy przejazdu na torze wyścigowym – od 0 do 60 mil na godzinę (mph) w 4,4 sekundy, pokonując ćwierć mili w 12,9 sekundy, co zostało potwierdzone przez National Hot Rod Association (NHRA).
„Nowy 2018 Dodge Durango SRT to najszybszy, najpotężniejszy i najbardziej wszechstronny SUV z trzema rzędami siedzeń w Ameryce,” powiedział Tim Kuniskis, szef marek samochodów osobowych Dodge, SRT, Chrysler i FIAT – FCA North America. „To, co otrzymujesz, gdy połączysz wszystko, co wspaniałe w Durango, z osiągami Charger SRT: ćwierć mili w 12 sekund, zdolność do holowania zabawek, trzy rzędy, muscle car.”
Nowy 2018 Dodge Durango SRT zadebiutuje na wystawie motoryzacyjnej w Chicago w 2017 roku. Pojazdy zaczynają trafiać do dealerów Dodge w czwartym kwartale 2017 roku.
Nowy 2018 Dodge Durango SRT jest wypełniony funkcjami wydajnościowymi zaprojektowanymi, by uczynić go najszybszym, najpotężniejszym i najbardziej wszechstronnym SUV-em z trzema rzędami siedzeń w Ameryce, w tym:
- Udowodniony silnik HEMI V-8 o pojemności 392 cali sześciennych, osiągający 475 koni mechanicznych i moment obrotowy 470 lb-ft, a także czas przyspieszenia 0-60 mph w 4,4 sekundy
- Nowe szerokie nadwozie wprowadza Durango SRT jako prawdziwego SUV-a o wysokich osiągach
- Nowa zaprojektowana maska SRT z funkcjonalnym kanałem powietrza i systemami chłodzenia, by poprawić wydajność silnika
- Standardowa, automatyczna skrzynia biegów TorqueFlite o ośmiu przełożeniach, specjalnie skalibrowana dla Dodge Durango SRT, by zoptymalizować punkty zmiany biegów i dostarczać maksymalny moment obrotowy na wszystkie cztery koła
- Nowy elektroniczny T-shifter, skierowany do kierowcy, standardowy w wszystkich modelach Durango 2018, zapewnia intuicyjny wybór biegów i oferuje bramkę Auto Stick dla dodatkowej kontroli
- Nowy system napędowy SRT z siedmioma trybami daje kierowcy możliwość precyzyjnego dostosowania ustawień napędu, aby zmaksymalizować wydajność lub komfort
- Nowy tryb Sport skraca czasy zmiany biegów o 50 procent w porównaniu do trybu Auto i dostarcza do 65 procent momentu obrotowego silnika HEMI 392 na tylne koła
- Nowy tryb Torowy zapewnia maksymalną wydajność na torze z czasami zmiany biegów wynoszącymi 160 milisekund i do 70 procent momentu obrotowego silnika dostarczanego na tylne koła dla najbardziej wyrazistego doświadczenia napędu na tylne koła
- Nowy system AWD o wysokich osiągach pomaga Durango SRT ustanawiać światowe standardy wydajności
- Skuteczny system aktywnego tłumienia otwiera i zamyka zawory tłumiące zawieszenia Durango SRT w zależności od wybranego trybu, dając kierowcy możliwość dostosowania do każdego stylu jazdy
- Stwardszone sprężyny przednie (3 procent), sztywniejsze sprężyny tylne (16 procent) i sztywniejsza tylna belka stabilizacyjna (18 procent) zapewniają kierowcom Durango SRT znakomitą zdolność do pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach.
- Nowy system wydechowy dostosowany, aby oferować niewątpliwie głęboki, wyspecjalizowany dźwięk wydechu Dodge SRT, wzorowany na Dodge Charger SRT
- Ogromne nowe hamulce Brembo o wysokich osiągach z sześcioma tłokami (z przodu) i czterema tłokami (z tyłu) oraz wentylowane tarcze we wszystkich czterech rogach o średnicy 15 cali (z przodu) i 13,8 cali (z tyłu)
- Nowe opony Pirelli 295/45ZR20 Scorpion Verde całoroczne lub dostępne opony Pirelli P Zero sezonowe
- Nowe, wysokowydajne wykończenia ze skóry Laguna i włókna węglowego oferowane po raz pierwszy w Durango
- Nowe wykończenia wnętrza, w tym ręcznie owinięty panel instrumentów z żywym srebrnym przeszyciem, płaskie koło kierownicy SRT z łopatkami zmiany biegów, podgrzewane i wentylowane fotele przednie oraz podgrzewane fotele kapitańskie w drugim rzędzie z wytłoczonymi logo SRT
- Nowy wskaźnik prędkości do 180 mph
- Prawdziwy panel instrumentów z włókna węglowego i ozdoby drzwi (dostępność później)
- Wysokiej jakości wykładziny podłogowe z weluru z haftowanym logo SRT
- Podsufitka z zamszu i słupki A
- Nowy tylny zderzak w kolorze nadwozia SRT z połyskującym czarnym akcentem otacza 4-calowe, podwójne okrągłe wyloty wydechu zakończone niklowym chromem
- Nowe oznaczenia na liftgate z napędem AWD o wysokich osiągach
Wydajność w sercu
Po raz pierwszy w historii moc SRT jest dostępna w Dodge Durango. 2018 Dodge Durango SRT jest napędzany potężnym silnikiem HEMI V-8 o pojemności 392 cali sześciennych z technologią oszczędzania paliwa, który dostarcza 475 koni mechanicznych przy 6000 obr/min i 470 lb-ft momentu obrotowego przy 4300 obr/min – zapewniając najlepsze w Ameryce oceny mocy i momentu obrotowego, czyniąc nowy Dodge Durango SRT najszybszym, najpotężniejszym i najbardziej wszechstronnym SUV-em z trzema rzędami siedzeń.
Aby utrzymać układ napędowy w chłodzie i efektywności w warunkach dużego zapotrzebowania, nowy kanał powietrzny dostarcza chłodniejsze powietrze z zewnątrz do silnika. Testy wykazały poprawę temperatury powietrza dolotowego o nawet 18 stopni Fahrenheita, co skutkuje silnikiem, który działa bez zarzutów na ulicy, torze wyścigowym lub podczas holowania ulubionego przyczepki czy zabawki.
Aby zapewnić maksymalną wydajność w ekstremalnych warunkach, 2018 Dodge Durango SRT przeszedł rygorystyczne testy wytrzymałościowe na torze przez 24 godziny – standard testowy, któremu podlegają wszystkie pojazdy SRT.
2018 Dodge Durango SRT zapewnia lepszą jakość zmiany biegów i wydajność jazdy, a także zoptymalizowaną oszczędność paliwa za pośrednictwem swojej automatycznej skrzyni biegów TorqueFlite o ośmiu przełożeniach. Ta sprawdzona skrzynia biegów została specjalnie skalibrowana dla Dodge Durango SRT, aby zoptymalizować punkty zmiany biegów i dostarczać maksymalny moment obrotowy na wszystkie cztery koła. Dla ostatecznego doświadczenia kontrolowanego przez kierowcę, skrzynia biegów może być ręcznie zmieniana za pomocą łopatek na wyjątkowym kole kierownicy z płaskim dnem oświetlonym SRT.
Skrzynia biegów TorqueFlite o ośmiu przełożeniach uwzględnia zmienne, w tym gradienty momentu obrotowego silnika, zdarzenia kick-down, przyspieszenia podłużne i boczne, zmiany nachylenia, poślizg opon i wykrywanie redukcji biegów, aby określić odpowiednią mapę zmiany biegów. Ostatecznym wynikiem jest w pełni dostosowane doświadczenie wydajnościowe.
Dodatkowe parametry zintegrowane w strategię sterowania obejmują kontrolę prędkości pojazdu, interakcję z elektroniczną kontrolą stabilności i temperaturę. Rezultatem jest automatyczne zmienianie biegów, które jest idealnie dostosowane do wymagań wydajnościowych każdej jazdy ukierunkowanej na osiągi.
Kiedy kierowca redukuje bieg, funkcja „rev match” wykorzystuje kontroler silnika do pompowania przepustnicy, co zapewnia optymalne przejście między biegami dla poprawy wydajności i większej stabilności przy redukcji biegów na granicy przyczepności.
Gdy pojazd jest w trybie „Sport”, skrzynia biegów skraca czasy zmiany biegów o 50 procent w porównaniu z trybem Auto i dostarcza 65 procent momentu obrotowego silnika na tylne koła.
Przyspieszenie i prowadzenie są wzmacniane przez proporcje skrzynki transferowej i dynamiczne sterowanie systemem AWD, gdy pojazd jest w trybie Track. W trybie Track osiąga się maksymalną wydajność jazdy torowej z czasami zmiany biegów wynoszącymi 160 milisekund i do 70 procent momentu obrotowego silnika dostarczanego na tylne koła dla najbardziej wyrazistego doświadczenia napędu na tylne koła. Kierowcy Durango SRT zauważą również, że pojazd jest bardziej responsywny od środkowej fazy zakrętu do wyjazdu.
Nowy elektroniczny T-shifter skierowany do kierowcy zapewnia intuicyjny wybór biegów i oferuje bramkę Auto Stick dla dodatkowej kontroli. Zmiana biegów w trybie Drive i Sport może być wybierana bez wpływu na wybrane ustawienia zawieszenia, kontroli stabilności i podziału momentu obrotowego.
2018 Dodge Durango SRT wyposażony jest w kontrolę startu, która imituje reakcje profesjonalnego kierowcy, aby zoptymalizować wydajność poprzez zintegrowanie silnika, skrzyni biegów, napędu, kontroli stabilności i zawieszenia w celu optymalnego startu i spójnego przyspieszenia na prostych.
Nowy system wydechowy został dostosowany, aby oferować niepodważalnie głęboki, wyspecjalizowany dźwięk, który jest charakterystyczny dla Dodge/SRT i pozostawia trwałe wrażenie. Aby osiągnąć ten ikoniczny ton wydechu, inżynierowie wymienili tylne tłumiki na rezonatory, aby zwiększyć ogólny poziom dźwięku i poprawić ton prawdziwego wydajnościowego systemu wydechowego o podwójnej średnicy 2,75 cala.
Jazda i prowadzenie
Dodge Durango SRT jedzie na niezależnym zawieszeniu przednim typu short- oraz long-arm (SLA) z sprężynami śrubowymi, specjalnie dostosowanym zawieszeniem adaptacyjnym Bilstein (ADS), górnymi i dolnymi wahaczami („A” arm) oraz stabilizatorem. Dodatkowe zmiany obejmują 3 procent sztywniejsze sprężyny przednie, 16 procent sztywniejsze sprężyny tylne i 18 procent sztywniejszą tylną belkę stabilizacyjną, aby zapewnić kierowcom Durango SRT znakomitą zdolność do pokonywania zakrętów przy wysokich prędkościach.
Z tyłu znajduje się specjalnie dostosowany projekt zawieszenia wielowahaczowego z sprężyną śrubową, Bilstein ADS, aluminiowym dolnym wahaczem, niezależnymi górnymi wahaczami (napięcie i kąt), a także osobnym wahaczem do ustawienia i stabilizatorem.
Rozstaw osi wynoszący 120 cali zapewnia znakomitą stabilność i spójność w pokonywaniu zakrętów przy dużych prędkościach, podczas gdy nowy system AWD o wysokich osiągach pomaga Durango SRT ustanawiać światowe standardy wydajności.
Durango SRT posiada również siedmiomodalny system napędowy SRT, który pozwala kierowcy precyzyjnie dostosować ustawienia napędu, aby zmaksymalizować wydajność lub komfort. Zawieszenie, rozkład momentu obrotowego, punkty zmiany biegów, kontrola stabilności i mapowanie silnika są kontrolowane przez ten system. Oprócz tych parametrów, odczucie zawieszenia kontrolowane jest przez zaawansowany system aktywnego tłumienia, który otwiera i zamyka zawory tłumiące zawieszenia w zależności od wybranego trybu jazdy, zapewniając kierowcy opcje dopasowane do dowolnego stylu jazdy.
Siedem trybów jazdy SRT obejmuje:
- Auto: aktywuje się automatycznie przy uruchamianiu pojazdu. Ustala ustawienia zawieszenia i kierownicy na ustawienie komfortowe oraz dłuższe czasy zmiany biegów na dłuższe, zrelaksowane warunki jazdy
- Sport: zwiększa wydajność pojazdu w porównaniu do trybu Auto. Wzmacnia tłumienie zawieszenia i zwiększa odczucie gradientu kierownicy dla lepszej reakcji w zakrętach. Ponadto, szybkość zmiany biegów wzrasta o 23 procent w biegach 1-4, a elektroniczna kontrola stabilności (ESC) pozwala na większe pochylenie dla żywszej jazdy
- Track: zapewnia maksymalną wydajność pojazdu na gładkich, suchych powierzchniach. Wzmacnia pełne twarde tłumienie zawieszenia i odczucie gradientu kierownicy dla maksymalnej reakcji w zakrętach. Ponadto, szybkość zmiany biegów wzrasta o 50 procent w biegach 1-4 w porównaniu do trybu Auto, a ESC pozwala na maksymalne pochylenie
- Snow: ustawia idealną konfigurację do jazdy w śniegu, uruchamiając skrzynię biegów na drugim biegu (zamiast pierwszego) podczas startów, aby zminimalizować poślizg kół; kontrola stabilności jest ustawiona na pełne włączone, a AWD na rozkład 50/50
- Tow: ustawia idealną konfigurację do holowania przyczepy, korzystając z pełnej kontroli stabilności; AWD ustawione na rozkład 50/50, a kontrola wahań przyczepy jest włączona w systemie ESC. Ponadto, system aktywnej redukcji hałasu jest automatycznie aktywowany, aby zmniejszyć hałas silnika w warunkach dużego obciążenia podczas holowania
- Valet: silnik jest przemapowywany, aby naśladować moment obrotowy i moc silnika Dodge Charger V-6; skrzynia biegów blokuje dostęp do pierwszego biegu i zmienia biegi wcześniej niż normalnie; przyczepność, kierowanie i zawieszenie są ustawione na swoje ustawienia Auto; łopatki zmiany biegów na kole kierownicy są dezaktywowane; ESC jest włączony na pełne włączenie, a kontrola startu jest wyłączona
- ECO: maksymalizuje oszczędność paliwa z zmienionym harmonogramem zmiany biegów, startami na drugim biegu i rozszerzonym zasięgiem technologii oszczędzania paliwa
Standardowe pięcioramienne 20-calowe koła „Goliath” z nowym wykończeniem „Black Noise” jeżdżą na oponach całorocznych Pirelli 295/45ZR20 Scorpion Verde lub dostępnych oponach sezonowych Pirelli P Zero. Dostępne, 20-calowe koła aluminiowe kute mają nowy podział pięciu ramion, również z wykończeniem „Black Noise”.
Benchmark hamulcowy
2018 Dodge Durango SRT oferuje doskonałą wydajność hamulcową, wymagając oszacowanego 115 stóp, aby całkowicie się zatrzymać z 60 mph. Zasługa należy się ogromnym nowym hamulcom Brembo o wysokich osiągach z sześcioma tłokami (z przodu) i czterema tłokami (z tyłu) oraz wentylowanym tarczom na wszystkich czterech rogach o średnicy 15 cali (z przodu) i 13,8 cala (z tyłu).
Agresywny, funkcjonalny i luksusowy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz
Oprócz swoich nowych, ostatecznych możliwości wydajnościowych, 2018 Dodge Durango SRT zapewnia tę samą kombinację niezawodnej użyteczności, zaawansowanej technologii i agresywnego stylu, z którego jest znany.
W odnowionej kabinie Durango SRT nowe wykończenia obejmują ręcznie owinięty panel deski rozdzielczej z żywym srebrnym przeszyciem, płaskie koło kierownicy SRT z standardową łopatką do zmiany biegów, podgrzewane i wentylowane fotele przednie oraz podgrzewane fotele kapitańskie w drugim rzędzie z wytłoczonymi logo SRT. Skórzane wykończenie Nappa z zamszowymi wstawkami i wytłoczonymi logo SRT są standardem. Opcjonalne wnętrze Demonic Red Laguna skórzane z wytłoczonymi logo SRT.
Inne luksusowe akcenty, które po raz pierwszy pojawiły się w modelu SRT, obejmują nowy centralny panel w kolorze Light Black Chrome, HVAC, pełny konsolowy i ozdoby na klamki drzwi, a także dwa wybory dekoracyjnych ozdób. Standardowe wykończenie to Matte Reverse Chain, a po raz pierwszy w Durango będzie oferowany prawdziwy panel instrumentów z włókna węglowego i okienka drzwi (dostępność później). Wysokiej jakości wykładziny podłogowe z weluru z haftowanym logo SRT są standardem. Aby zwiększyć wpływ ręcznie owiniętego panelu instrumentów, podsufitka i słupki A dostępne są w zamszowej tkaninie Dynamica.
Nowo zaprojektowany 7-calowy wyświetlacz cyfrowy TFT, z możliwością dostosowania, z prędkościomierzem do 180 mph pozwala kierowcom wybierać spośród wielu układów i informacji. Klasa ekskluzywna centrum multimedialnego Uconnect 8.4 cala z nowymi stronami wydajności SRT, a także nawigacją, Apple CarPlay, Android Auto, radiem HD, aplikacjami do pobrania i 5-letnią próbą SiriusXM Travel Link i Traffic. Standardowy system dźwiękowy BeatsAudio o wysokiej jakości z dziewięcioma głośnikami, subwooferem i wzmacniaczem 506-watowym.
Na zewnątrz 2018 Dodge Durango SRT ma maskę SRT z funkcjonalnymi centralnymi kanałami powietrznymi flankowanymi przez systemy chłodzenia, które pomagają utrzymać silnik w chłodzie, usuwając gorące powietrze z komory silnika. Nowa przednia fascia i dolny zderzak mieszczą nowy kanał powietrzny i LED-owe lampy przeciwmgielne. Ten nowy unikalny wygląd będzie obejmował również wzór siatki inspirowany SRT.
Nowe integrowane nadkola i panele boczne w kolorze nadwozia pomagają zapewnić agresywny wygląd. Odznaki „392” flankujące każdy błotnik z jasnym chromem i metalicznym szarym akcentem różnicują ultimate performance Durango.
Z tyłu nowy dolny zderzak w kolorze ciała SRT z połyskującym czarnym akcentem otacza 4-calowe podwójne okrągłe wyloty wydechu, zakończone niklowym chromem.
Durango SRT wyróżnia się także nowymi oznaczeniami na tylnej klapie, które wskazują nowy system AWD o wysokich osiągach.
2018 Dodge Durango SRT dostępny jest w 11 kolorach zewnętrznych, w tym Billet Clear Coat, Blu by Yu Pearl Coat, Bruiser Grey Clear Coat, Dark Black Clear Coat, Granite Clear Coat, Ocean Blue Pearl Coat, Octane Red Pearl Coat, Redline Pearl Coat, Sangria Metallica Clear Coat, White Knuckle Clear Coat i Vice White.
Bezpieczeństwo i ochrona
2018 Dodge Durango oferuje konsumentom ponad 60 dostępnych funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym standardową kontrolę trakcji i ESC przy wszystkich prędkościach, które poprawiają ogólne prowadzenie pojazdu i wydajność zarówno na drodze, jak i w terenie. Standardowa kontrola wahań przyczepy zwiększa zdolności holownicze i utrzymuje pojazd i przyczepę w linii, gdy Durango jedzie po drodze.
Dostępne funkcje bezpieczeństwa i ochrony obejmują ostrzeżenie przed kolizją z przodu z łagodzeniem skutków, adaptacyjny tempomat z zatrzymywaniem, dostęp do Uconnect z połączeniem 9-1-1 i pomocą drogową. Monitorowanie martwego pola (BSM) i detekcja tylnej drogi (RCP), które pomagają kierowcom podczas zmiany pasów ruchu lub w sytuacjach na parkingach. Dodatkowo, standardowe aktywne zagłówki w pierwszym rzędzie, standardowe poduszki powietrzne boczne wzdłuż całej długości trzech rzędów oraz standardowe poduszki powietrzne boczne montowane w fotelach przednich oferują zwiększoną ochronę podróżujących w przypadku kolizji. W sumie Durango oferuje siedem standardowych poduszek powietrznych.
Produkcja: zbudowane w Detroit