DODGE Durango SRT 2020-Present

DODGE Durango SRT 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćDODGE Durango SRT 2020-Present

Kiedy niektórzy ludzie dorastają i potrzebują samochodu z czterema drzwiami, ale nie chcą rezygnować z przyjemności prowadzenia, jaką oferował ich poprzedni muscle car, Dodge Durango SRT może być odpowiedzią.

Departament Street and Racing Technology z FCA (Fiat-Chrysler-Auto) opracował różne rozwiązania, aby uczynić samochody szybszymi. Ich zaangażowanie w modele takie jak Dodge Challenger czy Charger zostało zauważone. Ten sam dział teraz nadał nowe serce Dodge’owi Durango: silnik Hellcat.

Oprócz silnika, departament SRT poprawił zarówno wygląd zewnętrzny, jak i wnętrze. Z zewnątrz Durango SRT Hellcat wyróżniał się zmodyfikowanym designem przedniego zderzaka z czarną siatką. Dolna część zderzaka może wydawać się nieodpowiednia dla SUV-a, ale dobrze wygląda na Durango, a także pasuje do wlotu powietrza na masce. Z tyłu, spojler dachowy miał więcej walorów estetycznych niż rzeczywistych korzyści aerodynamicznych.

Wewnątrz, dział SRT nie szczędził wysiłków, aby poprawić wygląd i odczucia z jazdy. Przednie fotele kubełkowe wyglądały tak, jakby pochodziły z Challengera. Wyświetlacz dotykowy zamontowany w centralnej części oferował dodatkowe menu specyficzne dla wersji SRT. Niektóre fizyczne przyciski pomagały kierowcy w pełni wykorzystać moc i kontrolować pojazd. Wnętrze z trzema rzędami siedzeń zapewniało wystarczająco dużo miejsca dla sześciu pasażerów, z dwoma fotelami kapitańskimi w środkowym rzędzie.

Pod maską, zespół SRT zastosował silnik V8 dostępny w dwóch wersjach. Zwykłe Durango SRT miało jednostkę z naturalnym doładowaniem, podczas gdy w ekstremalnej wersji Hellcat zainstalowano silnik z doładowaniem mechanicznym. Obie wersje były połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jednak, w przeciwieństwie do swojego brata Challengera Hellcat, Durango wyposażono w system napędu na wszystkie koła.

 Dodge Durango to mocny SUV dla rodzin motoryzacyjnych zapaleńców, dołącza do modeli Challenger i Charger w wersji SRT Hellcat jako najpotężniejszy SUV w historii.

Wyposażony w sprawdzony, doładowany silnik V-8 HEMI® Hellcat o pojemności 6,2 litra, generujący 710 koni mechanicznych i 645 lb.-ft. momentu obrotowego, Durango SRT Hellcat przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę (mph) w 3,5 sekundy, uzyskuje czas przejazdu ćwierć mili certyfikowany przez National Hot Rod Association (NHRA) wynoszący 11,5 sekundy, osiąga maksymalną prędkość 180 mph i jest o 1,5 sekundy szybszy od SRT 392 na torze o długości 2,1 mili, co odpowiada długości 9 samochodów po jednym okrążeniu.

„Braterstwo Muskułów obejmuje rodziny w każdym rozmiarze, a Durango oferuje osiągi Dodge’a jako odpowiednik Chargera w segmencie SUV-ów z trzema rzędami siedzeń,” powiedział Tim Kuniskis, Globalny Dyrektor Alfa Romeo oraz Szef Samochodów Osobowych – Dodge, SRT, Chrysler i FIAT w FCA – Ameryka Północna. „A nowością w 2021 roku jest że podnieśliśmy poprzeczkę jeszcze wyżej. 710-konna wersja Hellcat to najsilniejszy SUV w historii. To ostatni element układanki, który, obok Chargera i Challengera, dopełnia ofertę wydajnościową marki Dodge.”

Dodge będzie produkować Durango SRT Hellcat tylko w roku modelowym 2021.

Poza SRT Hellcat, cała linia Durango na 2021 rok oferuje nowy, agresywny design zewnętrzny, nowoczesne wnętrze z kokpitem inspirowanym modelem Challenger, pięciokrotnie szybszym systemem Uconnect 5 na największym w klasie 10,1-calowym ekranie dotykowym i więcej osiągów niż kiedykolwiek dzięki sześciu różnym modelom – SXT, GT, Citadel, R/T, SRT 392 i SRT Hellcat.

Żaden SUV na świecie nie może przewieźć więcej ani nie osiągnąć szybszego czasu ćwierć mili niż Durango SRT Hellcat. Durango wciąż przewyższa wszystkie pełnowymiarowe SUV-y z trzema rzędami siedzeń, a modele SRT Hellcat, SRT 392 i R/T Tow N Go oferują najlepszą w klasie zdolność holowania wynoszącą 8,700 funtów.

Zamówienia od dealerów otworzą się tego lata, a pojazdy mają zacząć przybywać do dealerów Dodge//SRT w tym jesieni; zamówienia na Durango SRT Hellcat otworzą się tej jesieni i mają zacząć przybywać do dealerów na początku 2021 roku.

2021 Dodge Durango SRT Hellcat jest najpotężniejszym SUV-em w historii

Zaprojektowany i skonstruowany w celu przesunięcia granic możliwości SUV-a, 2021 Dodge Durango SRT Hellcat napędzany jest sprawdzonym, doładowanym silnikiem V-8 HEMI o pojemności 6,2 litra, który generuje najlepsze w klasie 710 koni mechanicznych i 645 lb-ft momentu obrotowego, połączonym z standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite 8HP95.

Ulepszenia wydajności zaczynają się od nowego projektu przedniej maski, nowego splitter’a, zaktualizowanego chłodzenia oleju silnikowego, prowadnicy powietrza i rurki do wlotu zimnego powietrza. Nowy, unikalny tylny spojler zapewnia poprawioną równowagę aerodynamiczną z nowym projektem przodu, co skutkuje ogromnym wzrostem siły docisku tylnej części o więcej niż 400 procent (140 lbs. przy 180 mph).

Inżynierowie SRT wyposażyli Dodge Durango SRT Hellcat w ulepszony układ jezdny, w tym kilka technologii inspirowanych wyścigami oraz hamulce Brembo, co skutkuje osiągami nigdy wcześniej nie widzianymi w Durango.

W porównaniu do poprzedniego modelu o najlepszych osiągach, czyli 2020 Durango SRT 392, nowy 2021 Durango SRT Hellcat ma udoskonaloną zawieszenie, które oferuje:

Więcej komfortu w trybie Auto i lepsze prowadzenie w trybie Track:
Dzięki dostrojonej wewnętrznej sprężynie odbicia połączonej z dopasowaną górną mocowaniem, dynamiczny zakład tuningowy wzrasta
Górne mocowania amortyzatorów z tyłu są o 18 procent sztywniejsze
Większa responsywność z 20-procentowym wzrostem całkowitej kontroli odbicia
Większa przyczepność przy zmniejszonej podsterowności o 2,5 procent, pozwalając kierowcy wejść w zakręt szybciej i wyjść szybciej
Większa stabilność w zakrętach z poprawionym gradientem przechyłu o 5 procent
2021 Dodge Durango SRT 392 przyjmuje amortyzatory odbicia oraz górne mocowania z tylnego zawieszenia SRT Hellcat, co pomaga osiągać szybsze czasy okrążenia i lepsze prowadzenie w porównaniu do poprzedniego modelu.

Durango SRT Hellcat standardowo wyposażony jest w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) z wybieranym strojeniem kierownicy, aby lepiej zarządzać zwiększoną przyczepnością, poprawiając wydajność prowadzenia oraz zapewniając lepsze odczucie kierownicy i łatwość skręcania przy niskich prędkościach.

Dzięki EPS i standardowym trybom jazdy SRT dostępnych za pośrednictwem nowego 10,1-calowego ekranu dotykowego, kierowcy mogą dostosować swoje doświadczenia za kierownicą, kontrolując prędkości zmiany biegów, kierownicę, manetki zmiany biegów, przyczepność, napęd na wszystkie koła (AWD) i ustawienia zawieszenia
Tryby jazdy SRT oferują wybieralne ustawienia dla trybu Street (Auto), Sport i Track, podczas gdy ustawienie Custom pozwala kierowcy wybrać indywidualne preferencje
Technologie inspirowane wyścigami, które są standardem w obu modelach Durango SRT 2021, również wspierają osiągi:

Launch Control – łatwo dostępne z przełącznika w kokpicie, zarządza poślizgiem opon podczas startu pojazdu, umożliwiając kierowcy osiągnięcie ciągłego przyspieszenia na prostym odcinku
Launch Assist – wykorzystuje czujniki prędkości kół do monitorowania potencjalnie szkodliwego skoku kół podczas startu i w milisekundach zmienia moment obrotowy silnika, aby odzyskać pełną przyczepność
2021 Dodge Durango SRT Hellcat zapewnia doskonałą wydajność hamowania, wymagając 116 stóp, aby całkowicie się zatrzymać z prędkości 60 mph. Zasługa należy się ogromnym standardowym hamulcom Brembo o wysokiej wydajności z sześcioma tłokami, dwuczęściowym (przód) i czterema tłokami (tył), oraz wentylowanym tarczom na wszystkich czterech rogach o średnicy 15,75 cala (przód) i 13,8 cala (tył).

Specjalnie dopasowane ustawienia Durango, rozkład masy, rozstaw osi i zmniejszona podsterowność to większa przyczepność i lepsze pokonywanie zakrętów. Inżynierowie SRT zabrały na tor najpotężniejszego SUV-a w historii, aby zobaczyć, co potrafi.

Wynik: 2021 Durango SRT Hellcat przyspiesza od 0 do 60 mph w 3,5 sekundy, pokonuje ćwierć mili w 11,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 180 mph. Oferuje również czas okrążenia na torze o 1,5 sekundy szybszy niż 2020 Durango SRT 392 na torze o długości 2,1 mili, co odpowiada długości 9 samochodów po jednym okrążeniu.

Serce Hellcata

Serce 2021 Dodge Durango SRT Hellcat to znany, doładowany silnik V-8 HEMI o pojemności 6,2 litra, generujący 710 koni mechanicznych przy 6,100 obrotów na minutę oraz 645 lb-ft momentu obrotowego.

Cecha charakterystyczna silnika Hellcat polega na dostarczaniu niezrównanej, przyciągającej uwagę wydajności na żądanie ze strony prawej nogi kierowcy, jednocześnie zapewniając płynny i wyrafinowany przepływ mocy podczas codziennych jazd lub podczas relaksującej jazdy po otwartej drodze.

Inżynierowie zajmujący się napędem SRT opracowali i przetestowali silnik Hellcat, dostosowując go do Durango, zapewniając, że niezawodnie radzi sobie z wymaganiami dynamicznej jazdy na torze przez dłuższy czas, bez konieczności obniżania jego mocy z powodu wysokich temperatur.

Ważnym elementem tej strategii, inżynierowie napędu stworzyli dedykowany obieg chłodzenia dla chłodnic powietrza zintegrowanych w obudowie sprężarki. Obieg chłodzenia zawiera pompę, zbiornik na płyn chłodzący i wymiennik ciepła, a jego celem jest utrzymanie powietrza wpływającego do silnika w temperaturze poniżej 140 stopni Fahrenheita.

Rotory w sprężarce podwójno-śrubowej zostały ustawione blisko siebie, aby zminimalizować przecieki powietrza i zapewnić maksymalną wydajność. Właściwa powłoka na rotorach umożliwia ciasne dopasowanie, minimalizuje zużycie i zapewnia odporność na korozję.

Zintegrowany elektroniczny zawór bypass regulujący ciśnienie doładowania do maksimum 11,6 psi (80 kPa). Sprężarka o pojemności 2,38 litra wykorzystuje współczynnik przełożenia 2,36:1 i ma maksymalną prędkość 14,600 obrotów na minutę. Jest uszczelniana na całe życie przy użyciu wysokiej jakości oleju syntetycznego.

Inne kluczowe elementy silnika Hellcat obejmują:

Blok silnika z żeliwa z przegrodami wodnymi między cylindrami dla optymalnego chłodzenia
Wykuty wał korbowy z indukcyjnie utwardzonymi powierzchniami łożyskowymi
Specjalnie dostrojony tłumik wału korbowego, przetestowany na 13,000 obrotów na minutę
Wysokowytrzymałe, wykute tłoki ze stopu
Tłoki łączące, wytwarzane w procesie prasowania na zimno, z łożyskami o wysokiej nośności i tłokami pokrytymi węglem o strukturze diamentu
Dysze chłodzenia tłoków
Ogrzewane głowice cylindrów ze stopu aluminium i głowice zaworowe wykonane ze stali, które wytrzymują temperatury do 1,652 stopni Fahrenheita (900 stopni Celsjusza)
Wlot powietrza z zimnym powietrzem w dolnej części przedniej maski pomaga dostarczać powietrze do sprężarki i do przepustnicy o średnicy 92 mm w silniku Hellcat.

Dwie pompy paliwowe o zmiennym ciśnieniu o wysokim przepływie zaspokajają wymagania dotyczące wydajności silnika Hellcat.

Układ wydechowy Dodge Durango SRT Hellcat został dostrojony, aby zapewnić niski, agresywny dźwięk, który pozwala przechodniom wiedzieć, że ten SUV z trzema rzędami siedzeń to coś wyjątkowego i charakterystycznego dla Dodge’a. Zmiany obejmują dodanie 260-milimetrowego krzyżowego x-pipe, największego x-pipe w ofercie SRT, do podwójnego układu wydechowego.

Silnik Hellcat w Dodge Durango współpracuje z solidną, szybko zmieniającą bieg, wysokowydajną automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite o ośmiu biegach. Skrzynia biegów ma możliwość manualnej zmiany biegów za pomocą manetek montowanych na kierownicy i siedem dostępnych trybów jazdy – Auto, Sport, Track, Snow, Tow, Eco i Valet.

Oprócz przyciągającego wzrok Durango SRT Hellcat, cała linia 2021 Dodge Durango oferuje klientom szeroki wybór opcji silnikowych, aby wypełnić praktycznie każde wymaganie:

Silnik V-8 HEMI o pojemności 392 cali sześciennych generuje 475 koni mechanicznych i 470 lb-ft momentu obrotowego. Przyspiesza od 0 do 60 mph w 4,4 sekundy, osiąga czas ćwierć mili wynoszący 12,9 sekundy i ma najlepszą w klasie zdolność holowania wynoszącą 8,700 funtów.
Silnik V-8 HEMI o pojemności 5,7 litra generuje 360 koni mechanicznych i 390 lb-ft momentu obrotowego z oceną holowniczą wynoszącą 7,400 funtów. Technologia oszczędzania paliwa z wyłączeniem cylindrów płynnie przechodzi między trybem czterocylindrowym o wysokiej oszczędności paliwa a trybem V-8, gdy wymagana jest większa moc.
Nowy pakiet Tow N Go dostępny w Durango R/T wykorzystuje wydajność silnika HEMI V-8, aby osiągnąć najlepszą w klasie zdolność holowania wynoszącą 8,700 funtów i zwiększoną maksymalną prędkość wynoszącą 145 mph.
Silnik V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra generuje do 295 koni mechanicznych i 260 lb-ft momentu obrotowego. W przypadku wyposażenia, Durango ma najlepszą w klasie zdolność holowania V-6 wynoszącą 6,200 funtów. Technologia automatycznego zatrzymywania silnika (ESS) standardowo obniża emisje, oszczędzając jednocześnie paliwo.
Nowy, agresywny i nowoczesny design zewnętrzny w całej linii Durango.

Odświeżony wygląd zewnętrzny Durango jest wyraźnie Dodge’owy, zachowując umięśnioną sylwetkę i agresywny styl, łącząc DNA SRT i muscle car w całej linii Durango.

Dumny, wychylony do przodu profil Durango przejmuje niektóre elementy designu z najnowszego Chargera Widebody, w tym nową przednią maskę, LED-owe reflektory, charakterystyczne LED-owe światła dzienne (DRL), rzeźbioną maskę, kratkę, tylny spojler i różnorodność opcji kół.

Nowo zaprojektowany przód tworzy szeroki przekrój samochodu z górną kratką, która płynnie łączy się z nowo szerszym kształtem reflektorów.

Nowe reflektory LED są cieńsze, tworząc bardziej nowoczesny kształt i sprawiają, że Durango wygląda bardziej złowieszczo niż kiedykolwiek wcześniej. Durango ma również unikalne, charakterystyczne dla Dodge’a LED-owe światła dzienne. Reflektory przeciwmgielne są podniesione, aby nadać przedniej części wrażenie większej czujności i agresywności (w pojazdach niezwiązanych z SRT); SRT Hellcat usuwa reflektory przeciwmgielne, aby stworzyć otwory do zwiększonego przepływu powietrza chłodzącego wysokowydajny silnik Hellcat.

Nowy zintegrowany splitter dla obu modeli SRT został opracowany w studiu projektowym oraz w tunelu aerodynamicznym, aby stworzyć równowagę aerodynamiczną. SRT Hellcat jest jeszcze bardziej agresywny z nowym splitterem, który wykorzystuje dwuczęściowy design dla zwiększenia siły docisku.

W całej linii Durango dostępne są trzy nowe, unikalne tekstury kratki:

SRT Hellcat – Funkcjonalna tekstura wydajnościowa z większymi otworami dla lepszego chłodzenia w niskopołyskowej czerni
SRT 392, R/T i GT – Agresywna, inspirowana wydajnością tekstura w niskopołyskowej czerni
Citadel i SXT – Premium malowane w niskopołyskowym odcieniu Granitowego Kryształu
Durango zachowuje precyzyjny styl na najwyższym poziomie, dzieląc jednocześnie filozofię projektowania Dodga Chargera, z umięśnionymi przednimi i tylnymi nadkolami, które podkreślają klasyczne rzeźbienie „butelki coli” na bokach nadwozia, co nadaje Durango agresywną i potężną postawę.

Wszystkie modele Dodge Durango są wyposażone w oświetlenie LED oraz nowe spojlery. Unikalny spojler o wydajności znajdziemy w modelach SRT. Dwuczęściowe oznaczenia SRT Hellcat na nadkolach flankują każdą stronę Durango SRT Hellcat. W przypadku wyposażenia w SRT Black Package, oznaczenia Hellcat zmieniają kolor na Neutral Grey Metallic.

W całej linii Durango oferowane są różnorodne nowe opcje kół:

20-calowe koła w kolorze Fine Silver są standardowe w modelach GT i R/T
20-calowe koła w kolorze Satin Carbon są standardowe w modelach Citadel i zawarte w pakiecie SXT Platinum
20-calowe koła w kolorze Black Noise włączone w pakiet Blacktop w modelach SXT, GT, R/T
20-calowe koła w kolorze Hyper Black są standardowe w modelach R/T Tow N Go i SRT 392
20-calowe koła w kolorze z matowym wykończeniem w czerni są standardowe w modelach SRT Hellcat
20-calowe koła w kolorze Lights Out:
Włączone w pakiet Black w modelach SRT 392, SRT Hellcat
Włączone w pakiet Blacktop w R/T Tow N Go
W obu modelach SRT standardowo znajdują się opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero 295/45ZR20; dostępne są też opony trzech sezonów Pirelli P-Zero 295/45ZR20.

Nowoczesny, inspirowany wydajnością, zupełnie nowy kokpit skierowany na kierowcę

Wraz z możliwością osiągania najwyższej wydajności, nowe wnętrze w 2021 Dodge Durango nadal zapewnia niekompromisową funkcjonalność, zaawansowaną technologię i agresywny styl. Nowe wnętrze wydaje się szersze niż model poprzedni i charakteryzuje się przeprojektowanym kokpitem skierowanym na kierowcę, panelem przyrządów, konsolą centralną oraz górnymi częściami drzwi z nowymi przełącznikami pamięci fotela umieszczonymi dla wygody na całej linii Durango w 2021 roku.

Kokpit inspirowany Challangerem, zwrócony ku kierowcy, jest elegancki, nowoczesny i zaawansowany technologicznie, z nowym, największym w klasie 10,1-calowym ekranem dotykowym nachylonym pod kątem 7 stopni względem kierowcy.

Nowy 10,1-calowy ekran dotykowy jest wyposażony w system Uconnect 5 i jest częścią nowego, skierowanego na kierowcę panelu przyrządów. Przeprojektowany zintegrowany panel sterowania (ICS) zamontowany poniżej ekranu wyposażony jest w przełączniki z chromowanymi akcentami oraz przyciski do sterowania podgrzewaniem i chłodzeniem siedzeń, co ułatwia dostęp do ustawień komfortu.

W pełni elektroniczny, inspirowany wydajnością dźwignia zmiany biegów kontroluje standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite, dając kierowcy wygląd i wrażenie tradycyjnej dźwigni zmiany biegów.

Nowy, owinięty i przeszywany akcentem środkowy panel przyrządów występuje w całej linii Durango. W modelach Durango GT, R/T, Citadel, SRT 392 i SRT Hellcat, każda klasa cenowa ma dostępny owinięty panel przyrządów.

Wszystkie klasy cenowe mają nowo zaprojektowaną, przestronną konsolę, która oferuje więcej przestrzeni na drobiazgi, miękko owiniętą i przeszywaną okładzinę oraz dostępne, wygodne bezprzewodowe ładowanie.

Nowa kierownica wyścigowa z płaskim dnem, z standardowymi manetkami zmiany biegów z modeli Charger i Challenger, a także standardowa w modelach SRT 392 i Hellcat, jest teraz również dostępna w modelach Durango GT i R/T. Kierownica w modelach SRT zawiera podświetlone logo SRT – czerwone podświetlenie w modelach SRT Hellcat; białe podświetlenie w SRT 392.

Nowe kolory wnętrza i opcje wykończenia w całej linii 2021 Durango obejmują:

Włókno węglowe w modelach R/T, SRT 392 i SRT Hellcat
We wnętrzu R/T kolor Vitra Grey
We wnętrzu Citadel kolor Ebony Red
Jaśniejsze kolory wnętrza mają ciemne podłogi dla kontrastu i akcentują jasne wnętrze nowo owiniętą i akcentowaną środkową częścią.

Unikalnym akcentem w SRT Hellcat są czerwono akcentowane wskaźniki oraz standardowe, podgrzewane i wentylowane fotele przednie z Nappy skórze z haftowanym logo Hellcat – dostępna skórzana tapicerka Laguna w kolorze czarno/Czerwonym Demonicznym, w tym wytłoczone logo Hellcat.

R/T Tow N Go: Niezrównana wydajność i zdolność holowania

Nowością w 2021 roku jest to, że model R/T z dostępnym pakietem Tow N Go wykorzystuje przerażający wygląd SRT oraz muskularne przednie i tylne nadkola oraz wydajność 5,7-litrowego silnika HEMI V-8, oferując niezrównaną zdolność holowania wynoszącą 8,700 funtów, zwiększoną maksymalną prędkość wynoszącą 145 mph, tryby jazdy Track, Sport, Snow i Tow oraz dostosowany do wydajności wydech SRT z wyraźnym, ikonicznym dźwiękiem wydechu Dodge.

Pakiet Tow N Go Durango R/T otrzymuje również koła i opony SRT, hamulce Brembo, nadkola i progi, układ wydechowy z końcówkami oraz dolną osłonę, a także dodatkowe tryby jazdy – Track, Sport, Snow i Tow – dostępne za pośrednictwem fizycznych przycisków na nowym zintegrowanym panelu.

Track – zapewnia maksymalne możliwości wydajności pojazdu na gładkich, suchych nawierzchniach. Zacieśnia tłumienie zawieszenia i uczucie gradientu kierownicy w celu maksymalnej zdolności zakręcania i reakcji kierownicy. Dodatkowo, AWD ustawione na 30/70 dla maksymalnej wydajności, a prędkość zmiany biegów zwiększa się w porównaniu do trybu Auto, a elektroniczna kontrola stabilności (ESC) umożliwia maksymalny ruch obrotowy.
Sport – dostarcza zwiększonej wydajności pojazdu w porównaniu do trybu Auto. Zacieśnia tłumienie zawieszenia i zwiększa uczucie gradientu kierownicy dla lepszej zdolności zakręcania i reakcji kierownicy. Dodatkowo, AWD ustawione na 35/65 dla zwiększonej wydajności, a prędkość zmiany biegów zwiększa się w porównaniu do trybu Auto, a ESC pozwala na większy ruch obrotowy dla dynamicznej jazdy.
Śnieg – ustawia idealną konfigurację do jazdy w śniegu, ustawiając skrzynię biegów na używanie drugiego biegu (zamiast pierwszego) podczas startów, aby zminimalizować poślizg kół; kontrola stabilności jest ustawiana na jeszcze ściślejsze ograniczenia, a AWD jest ustawione na podział 50/50
Holowanie – harmonogram zmiany biegów/hamowanie silnika dostosowane do holowania, AWD ustawione na 50/50 dla maksymalnej stabilności.
Dodatkowe cechy obejmują standardowe na modelach R/T Performance Pages, dostosowaną technologię SRT Active Noise Cancellation, nowy elektroniczny ogranicznik poślizgu i aktywne zawieszenie SRT.

Standardowe czterotłokowe wydajnościowe hamulce Brembo z czarnymi zaciskami na R/T z pakietem Tow N Go; hamulce Brembo opracowane przez SRT z ulepszonymi klockami hamulcowymi dla lepszej wydajności z czerwonymi zaciskami są opcjonalne. Hamulce Brembo SRT w R/T Tow N Go to mocny, czterotłokowy system hamulcowy z wentylowanymi i naciętymi tarczami o średnicy 15 cali z sześcioma tłokami Brembo oraz wentylowanymi tylnymi tarczami o średnicy 13,8 cala z czterema stałymi zaciskami Brembo.

Durango R/T z pakietem Tow N Go jest standardowo wyposażony w 20-calowe aluminiowe koła w wykończeniu Hyper Black, które jeżdżą na oponach całorocznych Pirelli Scorpion Zero.

Citadel: W pełni wyposażona luksusowa wersja

2021 Dodge Durango Citadel to luksusowa wersja Durango, oferująca wiele premium funkcji jako standardowe wyposażenie. Citadel oferuje dwie opcje napędowe, obie zawierają standardowe wyposażenie do holowania:

Nagradzany silnik V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra, generujący do 295 koni mechanicznych i 260 lb-ft momentu obrotowego, jest standardowy
Klasyczny silnik V-8 HEMI o pojemności 5,7 litra, dostępny w Citadelu, generuje najlepsze w klasie 360 koni mechanicznych i 390 lb-ft momentu obrotowego
Wyposażenie Trailer-tow Group IV jest standardowe w Citadelu zintegrowanym przełącznikiem hamulca przyczepy, ciężkim chłodnicą oleju silnikowego, odbiornikiem haka klasy IV, tylnymi amortyzatorami poziomującymi i pełnowymiarową oponą zapasową z wbudowanym kontrolerem hamulca dla przyczepy klasy IV.

Zewnętrzny design Citadeli zawiera wysokiej jakości, unikalne akcenty, w tym platynowe akcenty chromowe na klamkach drzwi i osłonach lusterka, 20-calowe koła w kolorze Satin Carbon oraz podwójny tylny układ wydechowy z jasnymi chromowanymi końcówkami. Wewnątrz, Citadel pomieści sześć osób i zapewnia podgrzewane oraz wentylowane fotele przednie z Nappy skórze z wytłoczonymi 'paskami Dodge’a’, //, oraz podgrzewane fotele drugiego rzędu. Największy w klasie 10,1-calowy ekran dotykowy z systemem Uconnect 5 jest standardem z nawigacją TomTom, radiem SiriusXM, bezprzewodowym Apple CarPlay i bezprzewodowym Android Auto. Pełny zestaw funkcji bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat z funkcją Stop, monitorowanie martwego pola, detekcja skrzyżowania z tyłu, ostrzeżenie o kolizji z aktywnym hamowaniem, zaawansowane wsparcie hamowania oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystą utrzymania pasa, również jest standardowy.

2021 Dodge Durango oferuje największy w klasie 10,1-calowy ekran dotykowy z zupełnie nowym systemem Uconnect 5

2021 Dodge Durango przynosi nowości w centrum uwagi z całkowicie nowym 10,1-calowym ekranem dotykowym, który jest częścią nowego systemu Uconnect 5.

Dostępny 10,1-calowy ekran dotykowy z Uconnect 5 jest prawie 20 procent większy i umożliwia przetwarzanie pięć razy szybsze niż poprzednia generacja. 8,4-calowy ekran dotykowy Uconnect jest standardowy w modelach Durango SXT i GT.

10,1-calowy ekran dotykowy jest standardem w Durango R/T, Citadel, SRT 392 i SRT Hellcat, a opcjonalnie dostępny w modelach GT. Nowa bezprzewodowa ładowarka utrzymuje urządzenia osobiste w pełni naładowane bez zbędnych kabli w kabinie i jest dostępna w modelach Durango wyposażonych w 10,1-calowy ekran dotykowy. Apple CarPlay i Android Auto są standardowe we wszystkich modelach Durango.

Całkowicie nowy system Uconnect 5 ma wygląd inspirowany marką Dodge z czarnymi i czerwonymi akcentami oraz unikalnymi funkcjami specyficznymi dla nowego Durango. Modele SRT mają dodatkowe unikalne elementy stylistyczne, w tym animację startową SRT „smoke show”, czcionkę SRT w kształcie spirali oraz kilka dodatkowych niespodzianek do odkrycia.

Dodatkowe modele Durango SRT oferują:

Strony wydajności SRT (standardowe w modelu R/T) dostarczają informacji na temat wydajności pojazdu, w tym stoperów, wskaźników dla g-sprężyn, odczytów silnika i dyno
Konfigurowalne tryby jazdy zapewniają większą kontrolę nad pojazdem
Opcje wyścigowe pozwalają kierowcy aktywować, deaktywować i dostosowywać wartości obrotów dla funkcji Launch Control i Shift Light
Nowy Durango oferuje całkowicie nowy system Uconnect 5, który jest pięć razy szybszy, bardziej podłączony, pomocny, bogaty w treści i dodaje większe możliwości personalizacji, co czyni go najbardziej zaawansowanym systemem Uconnect w historii. Wyróżnia się on:

System Uconnect 5 oferuje więcej usług i funkcji połączonych dla niewyobrażalnej łatwości użytkowania
Umożliwia prędkości przetwarzania pięć razy szybsze niż poprzednia generacja z użyciem systemu operacyjnego Android
Sześć różnych profili użytkowników (w tym tryb valet) – każdy użytkownik może stworzyć swój własny profil z preferencjami funkcji dla ekranu głównego, muzyki, ustawień komfortu i obsługi pojazdu
Przełączanie między profilami użytkowników jest proste i można je przeprowadzić za pomocą jednego dotknięcia
Możliwość łatwego przesuwania między podkategoriami/ekranami
Możliwość jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów za pomocą technologii Bluetooth, dla użytkowników noszących wiele telefonów lub dla pasażerów interagujących z systemem Uconnect razem z kierowcą
Dzięki aktualnej umiejętności Uconnect dla Alexy, klienci posiadający urządzenia z Alexą w domu mogą łatwo prosić Alexę o uruchomienie samochodu, zablokowanie/odblokowanie drzwi i inne:
Uconnect 5 wprowadza Amazon Alexę bezpośrednio do pojazdu, dając pasażerom swobodę interakcji z Alexą tak samo, jak w domu lub na urządzeniu osobistym
Uconnect 5 rozszerza możliwości wirtualnego asystenta Amazon Alexa dla zastosowań w pojeździe
Przy wbudowanej Alexie, pasażerowie mogą prosić Alexę o odtworzenie muzyki, podcastów i audiobooków; dodawanie elementów do ich listy rzeczy do zrobienia; sprawdzanie wiadomości, pogody, ruchu, sportu i innych informacji w czasie rzeczywistym; oraz korzystanie z dziesiątków tysięcy umiejętności Alexy
Odpowiedzi i strumieniowe audio są dostarczane przez system audio Durango, co pozwala każdemu w pojeździe łatwo interagować z Alexą
Pasażerowie mają swobodę składania ustnych próśb tak samo, jak w domu lub na osobistym urządzeniu
Łatwo można spersonalizować ekran główny, pozwalając użytkownikowi zgrupować często używane funkcje z ich ulubionych aplikacji w jednym, prostym interfejsie:
Spersonalizowane treści to szybkie sterowanie muzyką, ustawienia komfortu (temperatura, położenie siedzenia i lusterka), funkcje specyficzne dla pojazdu, ulubione numery telefonów, ostatnie połączenia, mapa nawigacyjna i inne
System Uconnect 5 jest dostępny zarówno dla nowicjuszy, jak i ekspertów.
Nowe usługi połączeniowe dla Durango obejmują:

Nawigację TomTom z przewidywalnym wyszukiwaniem i naturalnym mówieniem
SiriusXM z 360L oferuje właścicielom bardziej spersonalizowane doświadczenie słuchania
Nowy bezprzewodowy Apple CarPlay umożliwia użytkownikom iPhone’a uzyskanie dostępu do Apple Maps, Wiadomości, telefonu i Apple Music za pomocą kontroli głosowej Siri lub ekranu dotykowego Uconnect
Nowy bezprzewodowy Android Auto umożliwia łatwy i bezpieczny dostęp do wyszukiwania głosowego Google, Google Maps i Google Play Music przez ekran dotykowy Uconnect lub sterowanie na kierownicy
Dodatkowe funkcje łączności obejmują aktualizacje oprogramowania Firmware Over The Air (FOTA), które okresowo aktualizują system Uconnect 5 w celu poprawy wydajności i jakości. Uconnect 5 oferuje również hotspot Wi-Fi 4G LTE.

Rozrywka rodzinna dostępna jest w systemie rozrywki wideo na tylne siedzenia Durango z dwoma wysokiej rozdzielczości ekranami 9 cali, po jednym na każdym oparciu przedniego siedzenia, dostępnym w modelach Durango GT, R/T, Citadel, SRT 392 i SRT Hellcat. Każdy ekran pozwala pasażerom Durango oglądać filmy na nośnikach Blu-ray lub standardowych DVD, lub podłączać swoje systemy gier przez porty HDMI lub RCA zintegrowane w oparciach przednich siedzeń.

Wyjątkowe kolory i pakiety stylizacji dostępne w całej linii Durango

Klienci Dodge Durango mają szereg opcji wyglądu, z których mogą wybierać. Oferowane są 11 kolorów zewnętrznych oraz szeroki wybór wykończeń wnętrza.

Dostępne kolory zewnętrzne:

Billet Silver
DB Black
Destroyer Grey
F8 Green
Granite
In-Violet
Octane Red
Reactor Blue
Redline
Vice White
White Knuckle
Dostępne kolory wnętrza:

Czarny
Czarny/Jasny Frost
Czarny/Radar Czerwony
Czarny/Vitra Grey
Czarny/Ebony Red
Czarny/Demonic Red
Aby uzyskać oryginalny wygląd prosto z fabryki, Durango oferuje unikalne pakiety, w tym Blacktop, SRT Black i SRT Platinum.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.