DODGE Magnum SRT8 2005-2007

DODGE Magnum SRT8 2005-2007

Przejdź do galerii zdjęćDODGE Magnum SRT8 2005-2007

Gdyby ktoś odważył się stworzyć sportowy samochód typu muscle-car w wersji kombi, Dodge byłby najlepszym wyborem. Posiadając już platformę z Chryslera 300, przystosowaną do silnika Hemi o pojemności 6.1 litra, Dodge zamontował go w nadwoziu kombi Magnum. W 2005 roku pojazd zaprezentowano na stoisku Dodge podczas Los Angeles Auto Show. Wygląd standardowego Magnums został poprawiony większymi wlotami w przednim zderzaku oraz 20-calowymi felgami z lekkiego stopu. Może opony 255/45ZR20 na pierwszy rzut oka nie są bardzo widoczne, ale wciąż są szerokie.

Najważniejszą cechą modelu Magnum SRT8 z 2005 roku jest z pewnością to, co znajduje się pod maską – 425 koni mechanicznych i 570 Nm (420 lb-ft) momentu obrotowego, gotowych do spalania opon tylnych. Automatyczna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach pochodzi od Mercedesa, który był właścicielem grupy Chrysler, kiedy projektowano Chryslera 300 i Dodge’a Magnums. Przyspieszenie od 0 do 60 mph (0-96 kph) wynosi 5.4 sekundy, a maksymalna prędkość to 274 kph (170 mph).

Wewnątrz 5-metrowego (16.5 stopy) kombi jest więcej niż wystarczająco miejsca dla pięciu osób, ponieważ jego rozstaw osi wynoszący 3.05 metra (120 cali) jest nawet większy niż w Cadillacu Escalade z tamtego okresu. Aby skutecznie zatrzymać samochód, Dodge wprowadził specjalnie zaprojektowane hamulce Brembo z wentylowanymi tarczami o średnicy 360 mm (14.2”) z przodu i 350 mm (13.8”) z tyłu.

 Nazwa Magnum została przywrócona w 2004 roku jako samochód kombi z 2005 roku na platformie Chrysler LX. Jest to pierwszy samochód kombi Dodge’a od zakończenia produkcji Dodge’a Colt w 1991 roku, a choć można go uznać za pierwsze amerykańskie kombi pełnowymiarowe produkowane od zaprzestania produkcji Chevrolet Caprice/Buick Roadmaster Estate w 1996 roku, nie jest ono tak duże, z wymiarami wnętrza znacznie bliżej tych w nowszym Fordzie Taurus kombi.

Nowy Dodge Magnum to wersja kombi Chryslera 300, z drobnymi zmianami wizualnymi.

Nowy Magnum oferuje cztery opcje silnikowe; model SE ma silnik 2.7 L LH V6 o mocy 190 KM, SXT wyposażony jest w silnik 3.5 L V6 o mocy 250 KM, a RT ma nowy silnik Hemi 5.7 L V8. SRT-8 ma silnik Hemi o mocy 425 KM 6.1 L.

W 2005 roku Magnum stał się dostępny z napędem na wszystkie koła w modelach SXT i RT. Napęd AWD w modelach SXT i RT korzysta z 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów pochodzącej od Mercedesa, podczas gdy wszystkie inne modele mają 4-biegową skrzynię automatyczną.

Podobnie jak Chrysler 300, nowy Magnum odniósł oszałamiający sukces dla firmy, znacznie przewyższając sprzedaż swojego poprzednika, Dodge’a Intrepid. Dodge ogłosił plany wprowadzenia Magnum na rynek jako wariant policyjny, aby konkurować z Fordem Crown Victoria. Będzie dostępny tylko dla organów ścigania, agencji ratunkowych i rządowych, a podstawowym silnikiem będzie V6 z modelu SXT z opcją Hemi oraz dedykowanymi opcjami policyjnymi, takimi jak dźwignia zmiany biegów umieszczona na kolumnie kierownicy, dezaktywowane tylne okna i zamki oraz kuloodporne szyby między pierwszym a drugim rzędem siedzeń a przestrzenią ładunkową. Magnum jest produkowany w Brampton, Ontario, Kanada.

Magnum znalazł się na liście Dziesięciu Najlepszych według Car and Driver w 2005 roku.

SRT-8

W 2005 roku wyprodukowano wersję SRT-8. Podobnie jak 300C SRT-8, ma nowy silnik Hemi 6.1 L, który generuje 425 KM (317 kW). 20-calowe koła, sztywniejsze zawieszenie, większe hamulce, nowy wygląd dolnej części nadwozia oraz poprawione przednie i tylne zderzaki dopełniają transformacji. SRT-8 zadebiutował na Los Angeles Auto Show 2005. SRT-8 został uznany za „Najlepszy Nowy Nowoczesny Samochód Muskułowy” w konkursie Kanadyjski Samochód Roku 2006.

Europa

W Europie, gdzie marka Dodge ma słabą rozpoznawalność, Magnum sprzedawany jest jako Chrysler 300 Touring. To zasadniczo ten sam samochód co Magnum sprzedawany na rynku USA, ale z przodem Chryslera 300.

W kulturze popularnej

Dodge Magnum cieszy się popularnością, być może dlatego, że przywołuje różne obrazy w oczach różnych ludzi. Oprócz swojej praktyczności jako pojazd transportowy lub nawet „mamomobil”, niektórzy widzą w nim temat „bling” lub „gangsta”. Inni postrzegają go jako kreskówkowy, jak nowy „Batmobil”. Istnieje również historyczny wizerunek sportowy i wyścigowy związany z odrodzoną nazwą i silnikiem Hemi. Z sylwetką stylizowaną na „California Custom” i zmienionymi kształtami, ma niemal złowieszczy wygląd Hot-Roda w kanciastych liniach. Niemieckie inżynieria zawieszenia i skrzyni biegów od Mercedesa dodają kolejny wymiar do wieloaspektowej atrakcji Magnum.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.