DODGE Ram 1993-2002

Dodge wprowadził drugą generację modelu Ram w 1993 roku jako model 1994. Od razu zdobył uznanie dzięki swojemu wyglądowi oraz szerokiemu wyborowi silników, które odpowiadały na różnorodne potrzeby klientów.

W 1993 roku motyw retro był jeszcze nieznany, a wszyscy producenci samochodów starali się poprawiać i wprowadzać nowe elementy designu do swoich produktów. Jednak Dodge obrał inną drogę, czerpiąc inspirację z klasycznych modeli Dodge Power Wagon oraz ciężarówek Freightliner. Okazało się to strzałem w dziesiątkę.

Z zewnątrz opadające nadkola i poziome reflektory były unikalne na rynku. Wyrazista atrapa chłodnicy podzielona była na cztery części przez dwa poprzeczne słupki. Z wysoką maską i stromymi słupkami A, Ram robił imponujące wrażenie na drodze. Choć przestrzeń ładunkowa nie była najlepsza i miała wbudowane nadkola, które utrudniały jej użytkowanie, to miała cztery otwory spustowe, których brakowało konkurentom.

W środku Ram wciąż pozostawał pickupem o płaskim i prostym designie deski rozdzielczej. Projektanci zadbali o to, aby pojazd był wyposażony w wystarczającą liczbę analogowych wskaźników do monitorowania ważnych informacji dotyczących silnika na desce rozdzielczej. Laramie był najwyższą wersją wyposażenia i oferował klimatyzację, tempomat oraz odtwarzacz kasetowy.

Pod maską, Dodge oferował wybór sześciu silników, zaczynając od bazowego 3.9-litrowego V6, aż po potężny 8.0-litrowy V10, który był dostępny w pierwszej generacji Viper. Standardowo w większości wersji montowano 4-biegową automatyczną skrzynię biegów z nadbiegiem. Dostępna była także wersja 4×4.

 Linia Ram została przeprojektowana w 1994 roku i od razu zdobyła uznanie. Charakteryzowała się przodem przypominającym ciężarówkę z osobnymi błotnikami i dużą atrapą chłodnicy; jednak to silnik V10 o pojemności 8.0 L i moment obrotowy wynoszący 450 ft.lbf (610 Nm) przykuł uwagę poważnych użytkowników. Modele oferowane to 1500 (pół tony), 2500 (¾ tony) i 3500 (jedna tona).

W 1995 roku zadebiutowała wersja silnika 5.2 L na gaz ziemny. W 1998 roku Dodge wprowadził model „Quad-Cab”, który wykorzystał tylne drzwi zawiasowe otwierające się do boku, co zapewniało szerokie wejście do kabiny. Silnik Cummins ISB, wprowadzony w 1999 roku, był nietypowym silnikiem z wieloma zaworami i wałem napędowym.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.