Dodge zdobył tytuł mistrza FIA GT2 w 1997 roku, a następnie powtórzył ten sukces w 1998, co skłoniło producenta do zbudowania specjalnej wersji ulicznej zwycięskiego samochodu: Viper GT2 z 1999 roku.
Niezależnie od tego, czy Dodge umieścił silnik V-10 pod maską samochodu sportowego, czy zbudował przerośniętego gokarta wokół tej jednostki napędowej, efekt był imponujący. Powstał samochód rakieta, który na swoje czasy był niezwykły, a Viper zapisał się w historii motorsportu jako Dawid, który pokonał Goliata Porsche w ich grze. Warto wspomnieć, że w 1998 roku zespół Viper Team Oreca wygrał dziewięć z dziesięciu wyścigów w mistrzostwach FIA GT2. Dodge zajął pierwsze i drugie miejsce w swojej klasie podczas wyścigu 24h LeMans w 1998 roku, co potwierdziło jego zdolności wyścigowe. Dodge uczcił ten niesamowity wynik, budując 100 samochodów drogowych, które przypominały pojazdy wyścigowe.
Przede wszystkim wszystkie były białe z dwiema niebieskimi paskami od nosa do tylnego skrzydła. Następnie dodano 18-calowe felgi BBS z lekkiego stopu, odlane specjalnie dla tego GT2 oraz edycji wyścigowych ACR Viperów. Z przodu znajdował się specjalny splitter powietrza, a po bokach producent zainstalował panele boczne z efektem przygruntowym. Z tyłu Dodge zamontował skrzydło wykonane z włókna węglowego, które było tam tylko dla efektu, ponieważ nie oferowało docisku ani siły nośnej.
Podczas gdy Dodge sprawił, że zewnętrze przypominało wersję wyścigową, wnętrze wyglądało bardziej cywilizowanie, będąc pośrednią wersją między wyścigową a uliczną. W standardzie zamontowano pięciopunktową uprząż. Wersja GT2 miała sportowe fotele kubełkowe obszyte skórą z czarnymi bokami i niebieskimi środkami. Warto wspomnieć o białych wskaźnikach w zestawie wskaźników i oczywiście o małym metalowym znaku na konsoli środkowej.