DODGE Viper SRT10 Roadster 2003-2007

DODGE Viper SRT10 Roadster 2003-2007

Przejdź do galerii zdjęćDODGE Viper SRT10 Roadster 2003-2007

Dodge wprowadził trzecią generację Viper SRT10 Roadster w 2002 roku, wzniecając na nowo wojnę o moc wśród amerykańskich samochodów sportowych.

Viper wzbudzał emocje na rynku od momentu swojego debiutu w 1991 roku. Został zaprezentowany jako roadster, a wersja coupe pojawiła się później. Przez dwunastoletni okres swojej obecności na rynku, zdobył uznanie na torach wyścigowych na całym świecie, rywalizując z Ferrari, Lamborghini czy Aston Martin. Jego brutalna siła i wymagająca platforma czyniły go pojazdem zarówno przerażającym, jak i pożądanym.

Osamu Shikado zaprojektował roadstera w 1999 roku, ale ostateczny produkt przeszedł kilka korekt. Reflektory w kształcie oczu węża były już wtedy unikalne i rozpoznawane przez miłośników motoryzacji. Projektant zamontował wlot powietrza z przodu kopuły silnika, a dodatkowe dziesięć żeberek odprowadzało gorące powietrze z komory silnikowej. Z boku, osłonięte podłogą boczną, zamontowano boczne wydechy, które wróciły na swoje miejsce. Był to prawdziwy roadster, z jedynie szybą przed kabiną i bez innych słupków. Kanwowy dach był całkowicie ukryty za siedzeniami.

Wewnątrz, spartańska kabina pozostawiała miejsce tylko dla dwóch osób oddzielonych szeroką konsolą środkową. Dźwignia zmiany biegów była gruba i mocna, jakby od niej zależało całe auto. Jako najlepiej znany amerykański supersamochód, projektant postanowił stworzyć niezapomniane wrażenia dla kierowcy, pochylając środkowy panel w stronę fotela kierowcy. W odróżnieniu od swojego poprzednika, Viper z 2003 roku miał uchwyt na kubek obok hamulca ręcznego, w pobliżu przycisków szyb elektrycznych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.