Kiedy Dodge w 1991 roku umieścił silnik V10 w roadsterze, stworzył największego, najcięższego i najsilniejszego go-karta z silnikiem z przodu na świecie.
Viper miał być odpowiedzią na europejskie supersamochody, a jego osiągi były znacznie lepsze, niż ktokolwiek się spodziewał. Jego prędkość i zdolności prowadzenia przekształciły go w szaloną broń torową. Unikalny styl był nie do pomylenia. Chociaż pierwotnie wprowadzono go jako roadster, producent samochodów później zaoferował również wersję coupe. Dodge przygotował wersję ACR (American Club Racer) na weekendowe wyścigi, która była jeszcze bardziej ekstremalna od modelu podstawowego.
W 2007 roku Dodge zaprezentował czwartą generację Viper w obu wersjach: coupe i roadster. W przeciwieństwie do oryginalnej wersji, nie posiadał on żadnej klatki bezpieczeństwa ani słupka B. W wersji ACR samochód wyposażono w przedni splitter z włókna węglowego oraz boczne kanard-y, które skierowywały przepływ powietrza na boki. Sześć otworów wentylacyjnych na masce pomagało w chłodzeniu silnika, natomiast otwory po bokach odprowadzały powietrze z nadkoli. Z tyłu producent zamontował ogromne, regulowane skrzydło.
Wnętrze Viper ACR charakteryzowało się minimalistycznym stylem, z wysoką konsolą środkową, w której dźwignia zmiany biegów znajdowała się bliżej kierowcy oraz jednym uchwytem na kubek. Na centralnej konsoli Dodge umieścił system audio oraz klimatyzację, które były oferowane jako opcja, ponieważ wyścigowy samochód nie potrzebował ich na torze. Sportowe fotele kubełkowe z wysokim oparciem zapewniały doskonałe wsparcie podczas szybkich zakrętów.