Premier rozpoczął swoje życie jako Renault 25 w Europie, ale w trakcie podróży przez Atlantyk przeszedł przez Włochy, gdzie otrzymał nowy wygląd od ItalDesign Giugiaro.
Kiedy Chrysler przejął markę Eagle, do oferty dołączył także model Premier. Francuski samochód był produkowany w Kanadzie, a mimo że jego stylizacja była nieco przestarzała jak na tamte czasy, miał w sobie interesujące cechy, ale również pewne braki.
Renault zaprojektował model 25 na początku lat 80-tych, z prostymi liniami, prostokątnymi reflektorami i nadwoziem typu hatchback. W swojej włoskiej podróży, Giugiaro poszerzył przednie lampy i przekształcił kształt auta w sedan o trzech boksach. Wtopione klamki i aluminiowe felgi prezentowały się lepiej w amerykańskiej wersji najdroższego Renault w ofercie francuskiej.
Wewnątrz producent umieścił wiele dostępnych opcji. Regulowana kolumna kierownicy poruszała się w zespole z bocznymi panelami, w których znajdowały się światła i sterowanie klimatyzacją. Renault zainstalował cyfrowy zestaw wskaźników w najwyższym poziomie wyposażenia, który zawierał także komputer pokładowy. Przednie fotele kubełkowe były przestronne i zaprojektowane z myślą o wygodnej jeździe, a opcjonalnie mogły być wspomagane elektrycznie. Z tyłu Premier oferował wystarczająco dużo miejsca dla trzech dorosłych, ale brakowało tam pasów bezpieczeństwa na barki.