EAGLE Summit 1993-1996

Z miłości między Chryslerem a Mitsubishi powstał kolejny samochód: sedan Summit. Był to rebrandowany Mirage, który konkurował w segmencie subkompaktowym.

W obliczu rosnącego zapotrzebowania na tanie, niezawodne i oszczędne pojazdy, Summit miał potencjał na sukces, ale tak się nie stało. Po pierwsze, na rynku było wiele podobnych modeli, a podstawowe wersje pojazdu nie oferowały wystarczających standardów bezpieczeństwa, podczas gdy wersje wyższe były już zbyt drogie.

Zaokrąglone krawędzie i krzywe powierzchnie nadawały subkompaktowemu sedanowi atrakcyjny wygląd. Wąskie reflektory z zaokrąglonymi górnymi krawędziami oraz sygnalizatory kierunkowskazów umieszczone w rogach sprawiały, że wyglądał sportowo. Nachylona przednia szyba prowadziła do kabiny, której nieco zaokrąglony dach opadał w kierunku nachylonej tylnej szyby i bagażnika.

Wewnątrz Summit oferował przyzwoite wnętrze dla maksymalnie czterech pasażerów i, w zależności od wersji, wystarczającą liczbę funkcji, aby ułatwić codzienne dojazdy. Projekt deski rozdzielczej był dobrze przemyślany, z zaokrąglonymi liniami i miękkimi krawędziami, podczas gdy Eagle zamontował standardową jednostkę klimatyzacyjną oraz odtwarzacz kasetowy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.