Po udanej premierze pierwszej generacji Talona, amerykański producent samochodów wprowadził na rynek kontynuację, czyli model Eagle Talon z 1995 roku.
Sojusz między Chryslerem a Mitsubishim doprowadził do produkcji drugiej generacji Mitsubishi Eclipse, sprzedawanej także jako Eagle Talon. Co ciekawe, amerykańscy klienci preferowali wersję Eagle oryginalnego Eclipse, co uratowało markę Eagle na kilka lat. Z zewnątrz nowa karoseria nawiązywała do języka bio-design. Jej zaokrąglone kształty i półeliptyczne reflektory dominowały w przedniej części. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, samochód miał grill tylko w dolnej części zderzaka. Skromnie wyrzeźbiona boczna płyta drzwi wizualnie podkreślała sylwetkę auta. Jego łukowaty i krótki dach zaczynał się od mocno pochylonej szyby przedniej i krótkiego dachu. Tylna szyba w niektórych wersjach miała skrzydło u dołu. Sportowe coupe charakteryzowało się bardzo szerokim zestawem tylnych świateł, na tle pomarańczowym wyraźnie widniał napis Talon.
Wewnątrz, sportowe fotele kubełkowe z przodu zapewniały dobrą przyczepność dla pasażerów, oddzielonymi przez wysoką konsolę centralną. Kierowca był otoczony przez zestaw wskaźników i centralną konsolę, a w panelu wskaźników zamontowano duże tarcze. W wersji z doładowanym silnikiem zamontowano nawet wskaźnik doładowania. Mitsubishi zbudowało Eclipse/Talon z dzieloną na pół tylną kanapą, co pozwalało na zwiększenie pojemności minimalistycznego bagażnika.
Pod maską Talon oferował wybór dwóch silników. W wersji podstawowej znajdował się silnik Chryslera o pojemności 2,0 litra w układzie rzędowym czterech cylindrów, który został przejęty z Dodge Neon, podczas gdy w wersji najwyższej zastosowano znany silnik