Ferrari 212 były produkowane między końcem 1950 a 1953 rokiem. Tworzono je w dwóch głównych kierunkach: Inter oraz Export. Podczas gdy Inter był wersją drogową, większość modeli Export to wersje wyścigowe.
Po tym, jak Enzo Ferrari opuścił fabrykę Alfa Romeo i założył własną firmę, postanowił zmienić sposób produkcji samochodów. Model 212 był oparty na wcześniejszym modelu, 166. Inter okazał się najbardziej udanym z wczesnych modeli produkcyjnych stworzonych przez Ferrari. Oferował różne style nadwozia, takie jak berlinetta, kabriolet i coupe. 212 zapoczątkował współpracę z pracownią projektową Pininfarina, tworząc długotrwałe relacje między obiema włoskimi firmami.
Wszystko zaczęło się od podwozia i kilku elementów designu, które musiały być zachowane. Niemniej jednak, nadwoziarze mieli wystarczającą swobodę, aby wyrazić swoją kreatywność. Firmy takie jak Ghia, Ghia Aigle, Pininfarina, Stabilimenti Farina, Touring, Vignale oraz brytyjska firma Abbott stworzyły kilka pojazdów. Nie wszystkie modele Export były używane do wyścigów. Niektóre służyły jako pojazdy drogowe, co dowodziło wszechstronnego charakteru samochodów Ferrari.