FERRARI 360 Challenge Stradale (F 131) 2003-2005

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FERRARI 360 Challenge Stradale (F 131) 2003-2005

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 360 Challenge Stradale (F 131) 2003-2005

Ferrari zaprezentowało wersję Challenge Stradale modelu 360 na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2003 roku, ujawniając prawdziwe zamiary samochodu jako wyścigówki przystosowanej do użytku publicznego.

Po wprowadzeniu standardowej linii modelu 360, producent stworzył wersję wyścigową, aby rywalizować w serii F360 Challenge. Następnie dostosował model wyścigowy do użytku na drogach, dodając obowiązkowe elementy.

Ferrari zachowało ten sam kształt dla wersji Stradale jak w pozostałych modelach 360, ale dodało kilka subtelnych zmian do listy opcji. Na przykład samochód był dostępny z cieńszymi, lekkimi szybami dla europejskich klientów. Amerykańskie przepisy tego nie dopuszczały, więc były one zakazane w Stanach Zjednoczonych. Pojawiły się nowe lusterka boczne z włókna węglowego, które były standardem. Unikalny zestaw kół z lekkiego stopu znalazł swoje miejsce w aucie, ale miał system pięciu śrub mocujących, w przeciwieństwie do wersji wyścigowej. Koła z pojedynczą śrubą używane w samochodzie wyścigowym nie były legalne nigdzie.

W środku właściciel znalazł surowe wnętrze z minimalnymi funkcjami. Nawet radio było na liście opcji. Ważnym ulepszeniem w stosunku do standardowej wersji były łopatki do zmiany biegów za kierownicą. Co dziwne, Ferrari zainstalowało dłuższą łopatkę +, dzięki czemu kierowca mógł szybciej zmieniać biegi na wyższe. W odróżnieniu od wersji wyścigowej, fotele były bardziej komfortowe i miały tapicerkę z poduszki i skóry.

Silnik był taki sam jak w wersji ulicznej, choć Ferrari wymieniło standardowy wydech na sportowy, tak głośny, jak pozwalała na to legislacja. Producent oferował model 360 Challenge Stradale wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Ferrari 360 Challenge Stradale zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2003 roku. Dołączyło do modelu Ferrari 360 Modena oraz Ferrari 360 Spider w gamie samochodów drogowych z silnikiem V8.

Ferrari 360 Challenge Stradale wywodzi się z najnowszej interpretacji czystej tradycji Ferrari, polegającej na tworzeniu samochodów drogowych bezpośrednio związanych z autami wyścigowymi. W przypadku Ferrari 360 Challenge Stradale doświadczenie wyścigowe pochodzi z międzynarodowych mistrzostw Ferrari Challenge oraz wyścigów FIA GT, gdzie modele Ferrari 360 Challenge i 360 GT są kluczowymi protagonistami, zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Silne powiązania Ferrari 360 Challenge Stradale z wyścigami podkreśla znaczne obniżenie wagi, uzyskane również dzięki sportowemu ustawieniu oraz dodatkowemu aerodynamicznemu wyposażeniu, zwiększonej wydajności hamulców i skrzyni biegów w stylu F1.

3.6L V8 6AT (425 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3586 Cm3
Moc313 Kw @ 8500 Rpm
425 Hp @ 8500 Rpm
420 Bhp @ 8500 Rpm
Moment obrotowy275 Lb-Ft @ 4750 Rpm
373 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieComposite Tarcze wentylowane
Hamulce tylneComposite Tarcze wentylowane
Rozmiar opony225/35 Zr19 || 285/35 Zr19
Długość176.3 In (4478 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość46.6 In (1184 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/63.7 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika7.7 Cuft (218 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna2822 Lbs (1280 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3373 Lbs (1530 Kg)
Spalanie miasto10 Mpg Us (23.5 L/100Km)
Spalanie trasa16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Średnie spalanie12.2 Mpg Us (19.3 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.