FERRARI 360 Modena 1999-2004

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FERRARI 360 Modena 1999-2004

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 360 Modena 1999-2004

Każda nowa Ferrari była świętem dla jej fanów i przemysłu motoryzacyjnego, ponieważ włoska marka uchodziła za najbardziej ekskluzywną markę sportowych samochodów na świecie.

Ferrari 360 otrzymało nazwę Modena, inspirowaną siedzibą firmy. Zostało zaprojektowane przez Pininfarinę i wyposażone w nowe technologie, które pozwoliły małemu superautu wyprzedzić większość innych samochodów konkurencji. Zakłady były na stole, a Ferrari wygrywało najczęściej.

Jak w wielu innych modelach Ferrari, projekt został stworzony przez Pininfarinę. Jego zaokrąglone linie w stylu butelki i opadające reflektory wyrażały pasję i prędkość. Z przodu znajdowały się dwa duże wloty powietrza, które chłodziły hamulce, a na klapie bagażnika widniał emblemat skaczącego konia. Tak, bagażnik znajdował się z przodu, ponieważ 360 to samochód z silnikiem umieszczonym z tyłu. Pod tylną szybą można było dostrzec silnik. Z tyłu cztery okrągłe lampy tylne dopełniały klasyczny wygląd Ferrari.

Wnętrze samochodu wyłożone było skórą praktycznie wszędzie. Poza wykładziną, wszystko inne było pokryte skórą: fotele, panele drzwiowe, deska rozdzielcza, słupki B, podsufitka i osłony przeciwsłoneczne. Minimalistyczny zestaw wskaźników oferował jedynie niezbędne informacje o pojeździe, z dużym obrotomierzem na środku. To było tylko częścią dziedzictwa Ferrari, obok metalowej kratki przy gałce zmiany biegów.

Ferrari zamontowało pod maską silnik V8 z naturalnym ssaniem. Standardowo był on sparowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a na liście opcji znajdowała się także 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami do zmiany biegów.

Ferrari 360 Modena została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 1999 roku. Zaprojektowana przez Pininfarinę, wykonana w całości z aluminium 360 Modena została stworzona, aby reprezentować szczyt osiągów, lekkości i nowoczesnego inżynierii, a jej powstanie było wynikiem czteroletnich intensywnych badań i projektowania. Ten „mały” Ferrari oferuje znakomite prowadzenie dzięki zmodyfikowanemu systemowi zawieszenia oraz doskonałą przestronność wnętrza z wyjątkowo dopracowanym układem kabiny. Zasilany atmosferycznym silnikiem V8 o pojemności 3,6 litra, mocy 400 KM i 40 zaworach, 360 Modena była dostępna zarówno z drugą generacją niezwykle udanej skrzyni biegów typu F1, jak i tradycyjną sześciobiegową skrzynią manualną.

Ten samochód odegrał znaczącą rolę w ofercie modeli Ferrari i znajduje się obok Ferrari 550 Maranello, Ferrari 456M i Ferrari F355 Spider. Oferowany jako dwuosobowy samochód sportowy, Ferrari 360 Modena zastąpiło niezwykle udane i międzynarodowo uznawane Ferrari F355. Oczekiwano, że ten model stanowić będzie 65% rocznej produkcji Ferrari, wynoszącej około 3500 samochodów. Ferrari 360 Modena początkowo trafiło do sprzedaży w niektórych z 42 kluczowych rynków Ferrari na wiosnę 1999 roku. Samochód był dostępny w międzynarodowej sieci sprzedaży Ferrari latem.

Wiele z cech technicznych i procesów budowy Ferrari 360 Modena jest unikalnych dla marki Ferrari, a ten samochód obiecuje być jednym z najszybszych i najmocniejszych samochodów GT, jakie kiedykolwiek wyprodukowano w Maranello. Luca di Montezemolo, prezydent Ferrari SpA, powiedział: „W ciągu ostatnich sześciu lat Ferrari wprowadziło na rynek nie mniej niż 10 różnych modeli i wariantów. To wyjątkowe osiągnięcie odzwierciedla ciągłe wysiłki Ferrari, aby być na czołowej pozycji w dziedzinie technologii i designu inżynieryjnego. „Ferrari 360 Modena ponownie reprezentuje istotny krok naprzód dla nas. Zawiera wszystkie tradycyjne elementy marki Ferrari, ale ustanawia nowe i znaczące standardy dla samochodów o wysokich osiągach. Ferrari 360 Modena to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.”.

4.0L V8 6AT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3586 Cm3
Moc294 Kw @ 8500 Rpm
400 Hp @ 8500 Rpm
394 Bhp @ 8500 Rpm
Moment obrotowy275 Lb-Ft @ 4750 Rpm
373 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna183 Mph (295 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieComposite Tarcze wentylowane
Hamulce tylneComposite Tarcze wentylowane
Rozmiar opony215/45 Zr18 || 275/40 Zr18
Długość176.3 In (4478 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość47.8 In (1214 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/63.7 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika7.7 Cuft (218 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3064 Lbs (1390 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3748 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto8.4 Mpg Us (28 L/100Km)
Spalanie trasa19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Średnie spalanie13.1 Mpg Us (18 L/100Km)
Emisja CO2312 G/Km

4.0L V8 6MT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3586 Cm3
Moc294 Kw @ 8500 Rpm
400 Hp @ 8500 Rpm
394 Bhp @ 8500 Rpm
Moment obrotowy275 Lb-Ft @ 4750 Rpm
373 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna183 Mph (295 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieComposite Tarcze wentylowane
Hamulce tylneComposite Tarcze wentylowane
Rozmiar opony215/45 Zr18 || 275/40 Zr18
Długość176.3 In (4478 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość47.8 In (1214 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/63.7 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika7.7 Cuft (218 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3064 Lbs (1390 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3748 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto8.4 Mpg Us (28 L/100Km)
Spalanie trasa19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Średnie spalanie13.1 Mpg Us (18 L/100Km)
Emisja CO2312 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.