FERRARI 360 Modena 1999-2004

FERRARI 360 Modena 1999-2004

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 360 Modena 1999-2004

Każda nowa Ferrari była świętem dla jej fanów i przemysłu motoryzacyjnego, ponieważ włoska marka uchodziła za najbardziej ekskluzywną markę sportowych samochodów na świecie.

Ferrari 360 otrzymało nazwę Modena, inspirowaną siedzibą firmy. Zostało zaprojektowane przez Pininfarinę i wyposażone w nowe technologie, które pozwoliły małemu superautu wyprzedzić większość innych samochodów konkurencji. Zakłady były na stole, a Ferrari wygrywało najczęściej.

Jak w wielu innych modelach Ferrari, projekt został stworzony przez Pininfarinę. Jego zaokrąglone linie w stylu butelki i opadające reflektory wyrażały pasję i prędkość. Z przodu znajdowały się dwa duże wloty powietrza, które chłodziły hamulce, a na klapie bagażnika widniał emblemat skaczącego konia. Tak, bagażnik znajdował się z przodu, ponieważ 360 to samochód z silnikiem umieszczonym z tyłu. Pod tylną szybą można było dostrzec silnik. Z tyłu cztery okrągłe lampy tylne dopełniały klasyczny wygląd Ferrari.

Wnętrze samochodu wyłożone było skórą praktycznie wszędzie. Poza wykładziną, wszystko inne było pokryte skórą: fotele, panele drzwiowe, deska rozdzielcza, słupki B, podsufitka i osłony przeciwsłoneczne. Minimalistyczny zestaw wskaźników oferował jedynie niezbędne informacje o pojeździe, z dużym obrotomierzem na środku. To było tylko częścią dziedzictwa Ferrari, obok metalowej kratki przy gałce zmiany biegów.

Ferrari zamontowało pod maską silnik V8 z naturalnym ssaniem. Standardowo był on sparowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a na liście opcji znajdowała się także 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami do zmiany biegów.

Ferrari 360 Modena została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 1999 roku. Zaprojektowana przez Pininfarinę, wykonana w całości z aluminium 360 Modena została stworzona, aby reprezentować szczyt osiągów, lekkości i nowoczesnego inżynierii, a jej powstanie było wynikiem czteroletnich intensywnych badań i projektowania. Ten „mały” Ferrari oferuje znakomite prowadzenie dzięki zmodyfikowanemu systemowi zawieszenia oraz doskonałą przestronność wnętrza z wyjątkowo dopracowanym układem kabiny. Zasilany atmosferycznym silnikiem V8 o pojemności 3,6 litra, mocy 400 KM i 40 zaworach, 360 Modena była dostępna zarówno z drugą generacją niezwykle udanej skrzyni biegów typu F1, jak i tradycyjną sześciobiegową skrzynią manualną.

Ten samochód odegrał znaczącą rolę w ofercie modeli Ferrari i znajduje się obok Ferrari 550 Maranello, Ferrari 456M i Ferrari F355 Spider. Oferowany jako dwuosobowy samochód sportowy, Ferrari 360 Modena zastąpiło niezwykle udane i międzynarodowo uznawane Ferrari F355. Oczekiwano, że ten model stanowić będzie 65% rocznej produkcji Ferrari, wynoszącej około 3500 samochodów. Ferrari 360 Modena początkowo trafiło do sprzedaży w niektórych z 42 kluczowych rynków Ferrari na wiosnę 1999 roku. Samochód był dostępny w międzynarodowej sieci sprzedaży Ferrari latem.

Wiele z cech technicznych i procesów budowy Ferrari 360 Modena jest unikalnych dla marki Ferrari, a ten samochód obiecuje być jednym z najszybszych i najmocniejszych samochodów GT, jakie kiedykolwiek wyprodukowano w Maranello. Luca di Montezemolo, prezydent Ferrari SpA, powiedział: „W ciągu ostatnich sześciu lat Ferrari wprowadziło na rynek nie mniej niż 10 różnych modeli i wariantów. To wyjątkowe osiągnięcie odzwierciedla ciągłe wysiłki Ferrari, aby być na czołowej pozycji w dziedzinie technologii i designu inżynieryjnego. „Ferrari 360 Modena ponownie reprezentuje istotny krok naprzód dla nas. Zawiera wszystkie tradycyjne elementy marki Ferrari, ale ustanawia nowe i znaczące standardy dla samochodów o wysokich osiągach. Ferrari 360 Modena to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.”.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.