FERRARI 365 GTS/4 1969-1974

FERRARI 365 GTS/4 1969-1974

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 365 GTS/4 1969-1974

Ferrari 365 GTS/4, znany również jako Daytona, świętował zwycięstwo 1-2-3 podczas wyścigu Daytona w 1967 roku i był jednym z najbardziej rewolucyjnych pojazdów w historii włoskiego producenta samochodów.

Ferrari wprowadziło model GTS/4 jako wersję z otwartym dachem do 365 GTB/4. Nazwa może wydawać się intrygująca, ale w rzeczywistości oznaczała, że silnik miał pojemność 365 centymetrów sześciennych na cylinder, a /4 wskazywało na system czterech wałków rozrządu na cylinder. W latach 60. to była rzadkość zarezerwowana tylko dla nielicznych pojazdów. GTS oznaczało Gran Turismo Spider, w przeciwieństwie do GTB, które oznaczało Gran Turismo Berlinetta. Jednak przydomek stał się bardziej popularny niż nazwa oficjalna, aż zaczęto go używać powszechnie.

Z zewnątrz, oszałamiający GTS/4 cechował się opadającym przodem z wysuwanymi światłami. Leonardo Fioravanti zaprojektował samochód dla studia Pininfarina i był on co najmniej dekadę przed swoim czasem. Wyobraźcie sobie, że niektórzy producenci samochodów wciąż stosowali stałe, okrągłe reflektory. Długie linie nadwozia z delikatnymi falami po bokach i małym garbem nad tylnymi kołami stanowiły ponadczasowe piękno. Jego małe, okrągłe światła tylne były typowe dla marki Ferrari.

W środku producent zainstalował luksusowe wnętrze z sportowymi fotelami kubełkowymi, a wszystko pokryte było drogą skórą. Ferrari zamontowało aluminiową deskę rozdzielczą wewnątrz zestawu wskaźników z ośmioma zegarami i wskaźnikami. Mimo to producent oświadczył, że 365 GTS/4 to tylko pojazd Gran Turismo, a nie super samochód, mimo że był najszybszym autem, które mogło być zarejestrowane do użytku na drogach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.