FERRARI 456 GT 1992-1997
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

FerrariFan1985 - ocena: 4/5

FERRARI 456 GT 1992-1997

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 456 GT 1992-1997

Ferrari wprowadziło model 456 w 1992 roku jako swoje najwyższą ofertę, przynosząc radość klientom, którzy chcieli codziennie jeździć włoskim samochodem GT.

Model 456 oznaczał powrót włoskiego producenta do segmentu samochodów grand touring, oferując klasyczny silnik umieszczony z przodu oraz napęd na tylne koła. Jego jedyną wadą było to, że był dostępny wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Niemniej jednak była to znakomita skrzynia, a sam samochód to tradycyjny pojazd na trzy pedały.

Jeśli ktoś chciałby wyobrazić sobie, jak powinien wyglądać samochód GT, 456 GT jest jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym, przykładem kiedykolwiek zbudowanym. Dzięki wąskiemu przodowi, wysuwanym reflektorom oraz dolnej, uśmiechniętej kratce zintegrowanej z zderzakiem, flagowy model Ferrari z początku lat 90. stał się hitem sprzedażowym. Został zaprojektowany w studiu Pininfarina przez Pietro Carmadella, który stworzył aerodynamiczną sylwetkę z szeroką szybą oraz klasycznym designem kabiny. Za przednimi błotnikami projektant starannie ukrył parę otworów wydechowych, które odprowadzały powietrze uwięzione w nadkolach. Tradycyjne okrągłe światła tylnie zostały zastąpione owalnymi z tyłu, a zderzak tylny ozdobiony został poczwórnym wydechem.

W środku samochód miał dwa kubełkowe fotele z przodu oraz ławkę z tyłu. Oczywiście, nie był on na tyle szeroki ani przestronny, aby wygodnie pomieścić dwóch pasażerów. Niemniej jednak, tylne siedzenie wciąż było tam obecne i mogło służyć jako dodatkowa przestrzeń bagażowa. Producent pozostawił jedynie dwie dużą tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza w panelu instrumentów, plus licznik kilometrów. Pozostałe wskaźniki kontrolne zostały przeniesione na środkową konsolę, podczas gdy system audio zamontowano na konsoli centralnej za dźwignią zmiany biegów.

5.5L V12 4AT RWD (442 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5474 Cm3
Moc325 Kw @ 6250 Rpm
442 Hp @ 6250 Rpm
436 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 4500 Rpm
550 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna185 Mph (298 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45 Zr17 || 285/40 Zr17
Długość186.2 In (4729 Mm)
Szerokość75.6 In (1920 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/63.2 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika11.2 Cuft (317 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4167 Lbs (1890 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto6.7 Mpg Us (35.1 L/100Km)
Spalanie trasa16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Średnie spalanie10.5 Mpg Us (22.4 L/100Km)
Emisja CO2470 G/Km

5.5L V12 6MT RWD (442 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5474 Cm3
Moc325 Kw @ 6250 Rpm
442 Hp @ 6250 Rpm
436 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 4500 Rpm
550 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna188 Mph (303 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45 Zr17 || 285/40 Zr17 (Rear)
Długość186.2 In (4729 Mm)
Szerokość75.6 In (1920 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/63.2 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika11.2 Cuft (317 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3946 Lbs (1790 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto7.9 Mpg Us (29.8 L/100Km)
Spalanie trasa18.5 Mpg Us (12.7 L/100Km)
Średnie spalanie13.1 Mpg Us (18 L/100Km)
Emisja CO2442 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.