FERRARI 488 GTB 2015-2019

FERRARI 488 GTB 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 488 GTB 2015-2019

488 GTB był krokiem, który wprowadził markę „Prancing Horse” w erę silników doładowanych. To pierwszy Ferrari z silnikiem V8 turbo po legendarnym F40.

Podczas gdy F40 był doładowany, aby podnieść poprzeczkę, jego następca miał silnik wolnossący, 488 GTB oznaczał początek ery turbo. Od tego momentu Ferrari zaczęło wprowadzać doładowane silniki do wszystkich swoich modeli. 488 GTB zadebiutował na Salonie Samochodowym w Genewie w 2015 roku, 40 lat po wprowadzeniu pierwszego Ferrariego z silnikiem umieszczonym centralnie, modelu 308 GTB.

Producent zrealizował projekt w swoim własnym centrum projektowym. Z przodu nowy wlot powietrza został podzielony na dwa przez splitter. Szeroki zderzak przedni miał podwójny profil, który poprawiał efektywność cieplną chłodnic umieszczonych po bokach. Jego krótki przód przechodził w gładką, zakrzywioną linię nad zaokrąglonym nadwoziem z boku. Płynna linia łączyła się nad komorą silnikową z tyłu. Dwa duże wloty powietrza zostały umieszczone za drzwiami, co zapewniało lepsze chłodzenie i doprowadzało powietrze do dwóch turbosprężarek o podwójnym wirniku. Okrągłe tylne światła oraz dwa wydechy były innymi charakterystycznymi elementami tego samochodu. Tylne dyfuzory aerodynamiczne zostały ulepszone i miały dodatkowe światło hamowania, inspirowane samochodami F1.

Silnik był nowo opracowanym 3,9-litrowym V8 zasilanym przez dwie turbosprężarki z równoległymi łożyskami kulkowymi. Zostały one wykonane z materiałów klasy lotniczej, z wirnikami turbin o niskiej bezwładności. Dzięki temu turbo-lag został drastycznie zredukowany do zaledwie 0,8 sekundy przy 2000 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy był dostępny tylko w siódmym biegu sekwencyjnej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem. Elektronika kontrolująca dyferencjał E-Diff oferowała większą przyczepność lub pozwalała na większe poślizgi, w zależności od ustawień wybranych przez kierowcę.

Czterdzieści lat po premierze swojego pierwszego modelu V8 z silnikiem umieszczonym w środkowej części, 308 GTB, Ferrari otwiera nowy rozdział w historii swojej ośmiocylindrowej konstrukcji. Ferrari 488 GTB zapewnia osiągi na poziomie torowym, które można w pełni docenić nawet przez kierowców amatorów w codziennym użytkowaniu. Jego czasy reakcji, zwinność i ekstremalne możliwości jazdy gwarantują unikalne doznania i niezrównaną przyjemność z prowadzenia.

Nowa berlinetta doskonale odzwierciedla doświadczenie Ferrari zarówno w F1, jak i WEC, gdzie 458 GT zdobył tytuł Mistrza Świata i wygrał swoją kategorię w ostatnich dwóch edycjach 24 Godzin Le Mans. Nowy model w pełni wykorzystuje także wiedzę zdobytą przez techników Ferrari w ciągu ostatniej dekady dzięki programowi XX, który udostępnia ekstremalne samochody torowe do testów dla dżentelmenów. Zebrane dane znacznie przyczyniły się do doskonalenia elektronicznych i kontrolnych systemów pojazdu, co pozwala kierowcom w pełni wykorzystać niesamowite osiągi tego nowego auto.

Nowy silnik V8 o pojemności 3902 cm3 w Ferrari 488 GTB znajduje się na szczycie swojej klasy pod względem mocy, momentu obrotowego i czasów reakcji, co czyni go nowym punktem odniesienia dla tego typu konstrukcji. Silnik generuje 670 KM przy 8000 obr/min oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego w siódmym biegu, a czas reakcji na pedał gazu wynosi zaledwie 0,8 sekundy przy 2000 obr/min. Te wartości pozwalają Ferrari 488 GTB przyspieszać od 0 do 200 km/h w oszałamiające 8,3 sekundy, a w połączeniu z radykalnymi innowacjami wprowadzonymi we wszystkich aspektach osiągów auta, okrążyć tor Fiorano w zaledwie 1’23”.

Skrzynia biegów wyposażona jest w system Variable Torque Management, który płynnie i mocno uwalnia ogromny moment obrotowy silnika w całym zakresie obrotów, podczas gdy konkretne przełożenia zapewniają niezwykle progresywne przyspieszenie, gdy kierowca wciśnie pedał gazu do końca. Jak zawsze, inżynierowie Ferrari poświęcili dużą uwagę doskonaleniu dźwięku 488 GTB, tworząc nową ścieżkę dźwiękową, która jest pełna, czysta i całkowicie charakterystyczna, co jest oczekiwane od każdego silnika Prancing Horse.

Aerodynamika pojazdu również miała kluczowy wpływ na osiągi: jego współczynnik efektywności wynoszący 1.67 to nowy rekord dla produkcyjnego Ferrari i jest wynikiem 50% większego docisku w porównaniu do poprzedniego modelu oraz zmniejszonego oporu. Największym wyzwaniem było jednocześnie osiągnięcie tych dwóch celów. W celu ich realizacji opracowano kilka innowacyjnych elementów, w tym podwójny przedni spojler, boczne wloty z wentylacją oraz aktywną aerodynamikę z tylnym spojlerem. Aerodynamiczna podwozie, które zawiera generatory wirów, jest również bardzo zaawansowane.

Podsystemy i elektroniczne systemy kontroli Ferrari 488 GTB zapewniają natychmiastową dostępność i kontrolę nad mocą oraz osiągami. Jest to bowiem najpłytszy model produkcyjny, z czasami reakcji porównywalnymi z samochodem torowym.

Rozwinięta wersja systemu kontroli kąta poślizgu (Side Slip Control 2 – SSC2) jest bardziej precyzyjna i mniej inwazyjna, zapewniając większe przyspieszenie podłużne podczas pokonywania zakrętów. Oprócz integracji z F1-Trac i E-Diff, SSC2 teraz także kontroluje aktywne amortyzatory, co sprawia, że dynamika pojazdu podczas skomplikowanych manewrów jest jeszcze bardziej stabilna.

Zaprojektowane przez Ferrari Styling Centre, nowe auto ma bardzo rzeźbiarskie boki, które nadają mu charakter. Jego duży, charakterystyczny wlot powietrza nawiązuje do oryginalnego modelu 308 GTB i jest podzielony na dwie sekcje przez splitter. Szeroki przedni spojler ma podwójny profil, który poprawia efektywność termiczną chłodnic umieszczonych po bokach. W centrum dwa pylony łączą się z deflektorem, który kieruje powietrze do płaskiego podwozia. Szeroki, niski tył również dominuje dzięki rozwiązaniom aerodynamicznym, w tym innowacyjnemu spojlerowi, który generuje docisk bez zwiększania oporu. Działa to w połączeniu z agresywnym kątem rampy dla dyfuzora, który ma aktywne klapy. Większa wysokość wymagana dla dyfuzora została osiągnięta poprzez przesunięcie końcówek układu wydechowego. Okrągłe tylne światła LED również zostały przeprojektowane.

W kabinie, bezszwowa integracja nowych paneli sterujących, kątowników powietrznych i deski rozdzielczej wzmaga poczucie, że kokpit jest całkowicie dostosowany do kierowcy. Funkcjonalność była kluczowym słowem w projektowaniu, co doprowadziło do niezwykle sportowej atmosfery, która nie wpływa na komfort. Są także liczne klasyczne elementy stylizacji Ferrari, takie jak wyraźne oddzielenie między deską rozdzielczą a tunelem, wielofunkcyjna kierownica, mostek przełączników i otaczające siedzenia. Grafika i interfejs ekranu multimedialnego również zostały całkowicie przeprojektowane, a projekt nowego klucza samochodu nawiązuje do banków cylindrów pojazdu i umożliwia bezkluczykowy start.

Ferrari 488 GTB miało swoją światową premierę na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku.

Specyfikacje techniczne Ferrari 488 GTB

SILNIK
Typ V8 – 90° Turbo
Całkowita pojemność 3902 cm3
Maksymalna moc: 492 kW (670 KM) przy 8000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 760 Nm przy 3000 obr/min w VII biegu
WYMIARY I WAGA
Długość: 4568 mm
Szerokość: 1952 mm
Wysokość: 1213 mm
Waga na sucho: 1370 kg
Rozkład masy: 46.5% przód – 53.5% tył
OSIĄGI
0-100 km/h: 3.0 s
0-200 km/h: 8.3 s
Maksymalna prędkość: > 330 km/h
SPALANIE PALIWA: 11.4 l/100 km
EMISJA C02: 260 g/km

####################################################

Ferrari 488 GTB: ekstremalna moc dla ekstremalnych wrażeń z jazdy

Nowy V8 debiutuje w Genewie: osiągi i responsywność na poziomie torowym dla dróg

Maranello, 3 lutego 2015 – Czterdzieści lat po premierze swojego pierwszego modelu V8 w układzie środkowym, 308 GTB, Ferrari otwiera nowy rozdział w historii swojej ośmiocylindrowej konstrukcji. Ferrari 488 GTB zapewnia osiągi na poziomie torowym, które można w pełni docenić nawet przez kierowców amatorów w codziennym korzystaniu. Jego czasy reakcji, zwinność i ekstremalne możliwości jazdy gwarantują unikalne doznania i niezrównaną przyjemność z prowadzenia.

Nowa berlinetta doskonale odzwierciedla doświadczenie Ferrari zarówno w F1, jak i WEC, gdzie 458 GT zdobył tytuł Mistrza Świata i wygrał swoją kategorię w ostatnich dwóch edycjach 24 Godzin Le Mans. Nowy model w pełni wykorzystuje także wiedzę zdobytą przez techników Ferrari w ciągu ostatniej dekady dzięki programowi XX, który udostępnia ekstremalne samochody torowe do testów dla dżentelmenów. Zebrane dane znacznie przyczyniły się do doskonalenia elektronicznych i kontrolnych systemów pojazdu, co pozwala kierowcom w pełni wykorzystać niesamowite osiągi tego nowego auto.

Nowy silnik V8 o pojemności 3902 cm3 w Ferrari 488 GTB znajduje się na szczycie swojej klasy pod względem mocy, momentu obrotowego i czasów reakcji, co czyni go nowym punktem odniesienia dla tego typu konstrukcji. Silnik generuje 670 KM przy 8000 obr/min oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego w siódmym biegu, a czas reakcji na pedał gazu wynosi zaledwie 0,8 sekundy przy 2000 obr/min. Te wartości pozwalają Ferrari 488 GTB przyspieszać od 0 do 200 km/h w oszałamiające 8,3 sekundy, a w połączeniu z radykalnymi innowacjami wprowadzonymi we wszystkich aspektach osiągów auta, okrążyć tor Fiorano w zaledwie 1’23”.

Skrzynia biegów wyposażona jest w system Variable Torque Management, który płynnie i mocno uwalnia ogromny moment obrotowy silnika w całym zakresie obrotów, podczas gdy konkretne przełożenia zapewniają niezwykle progresywne przyspieszenie, gdy kierowca wciśnie pedał gazu do końca. Jak zawsze, inżynierowie Ferrari poświęcili dużą uwagę doskonaleniu dźwięku 488 GTB, tworząc nową ścieżkę dźwiękową, która jest pełna, czysta i całkowicie charakterystyczna, co jest oczekiwane od każdego silnika Prancing Horse.

Aerodynamika pojazdu również miała kluczowy wpływ na osiągi: jego współczynnik efektywności wynoszący 1.67 to nowy rekord dla produkcyjnego Ferrari i jest wynikiem 50% większego docisku w porównaniu do poprzedniego modelu oraz zmniejszonego oporu. Największym wyzwaniem było jednocześnie osiągnięcie tych dwóch celów. W celu ich realizacji opracowano kilka innowacyjnych elementów, w tym podwójny przedni spojler, boczne wloty z wentylacją oraz aktywną aerodynamikę z tylnym spojlerem. Aerodynamiczna podwozie, które zawiera generatory wirów, jest również bardzo zaawansowane.

Podsystemy i elektroniczne systemy kontroli Ferrari 488 GTB zapewniają natychmiastową dostępność i kontrolę nad mocą oraz osiągami. Jest to bowiem najpłytszy model produkcyjny, z czasami reakcji porównywalnymi z samochodem torowym.

Rozwinięta wersja systemu kontroli kąta poślizgu (Side Slip Control 2 – SSC2) jest bardziej precyzyjna i mniej inwazyjna, zapewniając większe przyspieszenie podłużne podczas pokonywania zakrętów. Oprócz integracji z F1-Trac i E-Diff, SSC2 teraz także kontroluje aktywne amortyzatory, co sprawia, że dynamika pojazdu podczas skomplikowanych manewrów jest jeszcze bardziej stabilna.

Zaprojektowane przez Ferrari Styling Centre, nowe auto ma bardzo rzeźbiarskie boki, które nadają mu charakter. Jego duży, charakterystyczny wlot powietrza nawiązuje do oryginalnego modelu 308 GTB i jest podzielony na dwie sekcje przez splitter. Szeroki przedni spojler ma podwójny profil, który poprawia efektywność termiczną chłodnic umieszczonych po bokach. W centrum dwa pylony łączą się z deflektorem, który kieruje powietrze do płaskiego podwozia. Szeroki, niski tył również dominuje dzięki rozwiązaniom aerodynamicznym, w tym innowacyjnemu spojlerowi, który generuje docisk bez zwiększania oporu. Działa to w połączeniu z agresywnym kątem rampy dla dyfuzora, który ma aktywne klapy. Większa wysokość wymagana dla dyfuzora została osiągnięta poprzez przesunięcie końcówek układu wydechowego. Okrągłe tylne światła LED również zostały przeprojektowane.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.