FERRARI 488 Pista 2018-Present

FERRARI 488 Pista 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 488 Pista 2018-Present

Opierając się na modelu Ferrari 488 GTB, Ferrari Pista z 2018 roku oferował o 50 koni mechanicznych więcej niż jego poprzednik i został stworzony z myślą o torach wyścigowych, co sugeruje jego nazwa (Pista = tor).

Prawdziwym następcą modeli Ferrari 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia i 458 Speciale był zaprojektowany z myślą o tych, którzy regularnie zabierają swoje samochody na tory wyścigowe. Po intensywnej diecie, model 488 Pista stracił 90 kg w porównaniu do standardowego 488 GTB. Zmieniono aerodynamikę podwozia, aby samochód uzyskał lepszy docisk dzięki efektowi przygruntowemu.

Na zewnątrz 488 Pista miało tylko kilka detali, które odróżniały je od standardowego modelu 488. Na przykład, felgi wykonane były z włókna węglowego. Ten szczegół był istotny nie tylko dla całkowitej wagi samochodu, ale również dla zmniejszenia mas niezawieszonych, co poprawiało jego prowadzenie. Również z tyłu, element nadwozia łączący światła tylne wykonano z włókna węglowego. Ten sam materiał użyto do tylnego dyfuzora.

Wnętrze samochodu wykonane było z Alcantary i włókna węglowego. Pierwszy materiał zastosowano na desce rozdzielczej, górnych panelach drzwi i tapicerce siedzeń, natomiast większość pozostałych elementów wykonano z włókna węglowego.

Silnik był najmocniejszym silnikiem V8 kiedykolwiek stworzonym przez Ferrari. Oferował moc 720 hp połączoną z 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Napęd był na tylne koła.

Ferrari 488 Pista, która zostanie zaprezentowana na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2018 roku, jest następcą specjalnych serii Ferrari z silnikiem V8 – 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia i 458 Speciale – które zdobyły uznanie za swoje osiągi i doskonałe właściwości jezdne.

Ferrari 488 Pista to znaczący krok naprzód w porównaniu do wcześniejszych specjalnych serii, zarówno pod względem sportowej dynamiki, jak i poziomu technologii przeniesionej z wyścigów. Nazwa jest bezpośrednim hołdem dla niezrównanego dziedzictwa Ferrari w motorsporcie.

Rozwój samochodu wynika bezpośrednio z zaangażowania firmy w Mistrzostwa Świata w Wyścigach Długodystansowych FIA – gdzie zdobyła pięć tytułów producentów w klasie GTE w sześciu latach od rozpoczęcia serii, wygrywając 29 z 50 wyścigów – oraz 25-letniego doświadczenia w prowadzeniu serii wyścigowej Ferrari Challenge.

Rozwiązania oszczędzające wagę w Ferrari 488 Pista, wraz z rozwojem silnika, dynamiki pojazdu i aerodynamiki, pochodzą ze wyścigowych modeli Ferrari: 488 GTE i 488 Challenge. Efekt końcowy to samochód o bezkompromisowej misji: oferować osiągi z toru zarówno na drodze, jak i poza nią, nawet w rękach kierowców amatorów.

W porównaniu do modelu 488 GTB, nowy model waży imponujące 90 kg mniej (1280 kg na sucho), co w połączeniu z największym dotychczas wzrostem mocy silnika w specjalnym modelu (+50 cv) stanowi nowy benchmark dla sportowych samochodów V8 Ferrari.

Jego silnik jest najpotężniejszym V8 w historii Ferrari i jest ekstremalną ewolucją jednostki turbo, która zdobyła tytuł Międzynarodowego Silnika Roku zarówno w 2016, jak i 2017 roku.

Generuje 720 cv z najwyższą specyfikacją mocy w swojej klasie (185 cv/l) i jest teraz również lżejszy dzięki zastosowanym rozwiązaniom z 488 Challenge, w tym kolektorom wydechowym Inconel, lekkim wałom korbowym i kołom zamachowym, ale także dzięki dodatkowym elementom, takim jak tytanowe korbowody i komory dolotowe z włókna węglowego.

488 Challenge dostarcza również turbosprężarki z zintegrowanymi czujnikami obrotów oraz projekt linii dolotu, który został przeniesiony z boków na tylny spojler, aby zapewnić czystszy przepływ powietrza.

Moment obrotowy jest wyższy od 488 GTB przy wszystkich prędkościach silnika, co zapewnia uczucie nieprzerwanej, mocnej akceleracji z jeszcze szybszym czasem reakcji turbosprężarki mimo wzrostu mocy.

Dźwięk silnika jest wyjątkowy i niepodważalnie Ferrari, co przystoi takiemu wyjątkowemu samochodowi. Zarówno jakość dźwięku, jak i intensywność są wyższe niż w 488 GTB we wszystkich biegach i przy wszystkich prędkościach silnika, proporcjonalnie do stopniowego wzrostu mocy.

Ferrari 488 Pista w pełni wykorzystuje doświadczenie Ferrari w motorsporcie, aby zapewnić maksymalne osiągi aerodynamiczne nawet na drodze. Wśród przyjętych rozwiązań wyścigowych znajduje się inspirowany F1 przedni S-Duct oraz projekt przednich dyfuzorów, które mają kąt rampy zoptymalizowany dla 488 GTE, aby stworzyć silniejszy ssanie i zwiększyć docisk.

Generatory wirów podpodwozia również zostały przeprojektowane, a tylny dyfuzor zawiera ten sam podwójny zgięcie co 488 GTE, aby zwiększyć ekstrakcję powietrza i generowanie docisku w porównaniu do tradycyjnego dyfuzora. Dodatkowo, tylny spoilera jest wyższy i dłuższy, a jego kształt został zoptymalizowany. Ostatecznym rezultatem wszystkich tych interwencji jest imponujący 20% wzrost docisku.

Dynamika pojazdu została zaprojektowana z myślą o zwiększeniu przyjemności z jazdy i udostępnieniu pełnego potencjału samochodu wszystkim kierowcom, profesjonalnym i nieprofesjonalnym. Celem było ułatwienie osiągnięcia i kontrolowania maksymalnych osiągów samochodu.

Osiągnięto to dzięki synergii pomiędzy rozwojem układu mechanicznego a elektronicznymi kontrolami dynamicznymi zintegrowanymi w wersji 6 systemu kontroli kąta poślizgu (SSC). SSC 6.0 obejmuje wszystkie następujące systemy: E-Diff3, F1-Trac, zawieszenie magnetoreologiczne (SCM) oraz, po raz pierwszy, Ferrari Dynamic Enhancer. FDE zawiera nowatorski element: wykorzystuje oprogramowanie Ferrari do regulacji ciśnienia hamulców w zaciskach. Ten dodatkowy poziom kontroli jeszcze bardziej wyostrza osiągi Ferrari 488 Pista podczas jazdy przez zakręty oraz przy wyjeździe z nich, co czyni obsługę samochodu jeszcze łatwiejszą, intuicyjną i przewidywalną. Dodatkowa pewność, jaką daje system, sprawia, że kierowcy mogą łatwiej kontrolować kąty obrotu, nawet na granicy osiągów, rozwijając całkowicie symbiotyczną relację z samochodem, co skutkuje idealnym połączeniem prawdziwie ekstremalnych osiągów i emocji z jazdy.

Ustawienie zawieszenia zostało uzupełnione nowymi oponami opracowanymi specjalnie dla tego samochodu przez Michelin.

Projekt Ferrari 488 Pista koncentruje się na funkcjonalnych koncepcjach aerodynamicznych, podczas gdy kokpit został uproszczony, aby odpowiadać bardzo sportowemu charakterowi. Zespół Ferrari Design wykorzystał innowacyjne elementy, takie jak aerodynamiczny S-Duct z przodu, jako okazję do wizualnego skrócenia przodu samochodu, tworząc oryginalny efekt unoszącego się skrzydła.

Wyścigowy schemat kolorystyczny jest integralną częścią projektu samochodu, a sposób, w jaki zstępuje do S-Duct, podkreśla kompaktowe, a zarazem imponujące formy berlinetty. Kontrastowe obramowania na elementach aerodynamicznych na zderzakach i bokach nadają strukturę projektowi.

Koncept przodu znajduje odzwierciedlenie w tylnym spojlerze w kształcie delfina, który wydaje się zawieszony, aby zapewnić wrażenie lekkości i efektywności, podczas gdy tylne objętości dodają poczucia mocy ogonowi.

Podstawowe poczucie ekstremalnego celu samochodu jest również podkreślone przez przyjęcie po raz pierwszy w Ferrari opcjonalnych nowych 20-calowych obręczy kół z włókna węglowego, podczas gdy inne części z włókna węglowego obejmują pokrywę silnika, zderzaki i tylny spojler.

Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.