FERRARI 550 Barchetta Pininfarina 2000-2002

FERRARI 550 Barchetta Pininfarina 2000-2002

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 550 Barchetta Pininfarina 2000-2002

Z okazji swojego 70-lecia Ferrari i Pininfarina zbudowali limitowaną serię modelu 550 Maranello. Każdy samochód był produkowany na zamówienie, miał indywidualny numer i nosił podpis Sergio Pininfariny.

Model 550 Barchetta to roadster stworzony z myślą o emocjach i przyjemności z jazdy. Zaprojektowany, aby dawać radość podczas jazdy z opuszczonym dachem. Z zainstalowanym dachem zalecano prowadzenie roadstera z prędkością do 110 km/h (65 mph). Wyprodukowano tylko 448 sztuk.

Magicy z biura projektowego Pininfarina współpracowali z Ferrari od zawsze. Model 550 jest doskonałym przykładem ich umiejętności. Długi, smukły przód z wlotem powietrza na środku, uśmiechnięty grill w zderzaku i zlicowane z maską reflektory to tylko początek. Z boku, mocno nachylona szyba i szerokie słupki B były jedynymi elementami powyżej linii bocznej samochodu. Waga Barchetty była taka sama jak w przypadku standardowego coupe F550.

Wnętrze dwuosobowego roadstera było dostosowywane do każdego egzemplarza. W większości pojazdów wybrano sportowe fotele kubełkowe z skórzaną tapicerką. Niektóre zamówiono z Alcantary. Na konsoli centralnej, ręczna dźwignia biegów wykonana była z aluminium, z charakterystycznym dla Ferrari układem biegów. Na centralnym panelu i w zestawie wskaźników projektanci zainstalowali elementy wykończenia z włókna węglowego.

Pod maską, F550 Maranello Barchetta korzystał z tego samego silnika V12 o pojemności 5,5 litra, co Ferrari 550 Maranello. Był połączony wyłącznie z 6-biegową ręczną skrzynią biegów.

Wszystkie Ferrari są limitowanymi edycjami, niektóre bardziej niż inne. Zaledwie 448 sztuk Ferrari 550 Barchetta Pininfarina czyni ten samochód naprawdę wyjątkowym. To hołd z okazji 70-lecia domu, który zaprojektował więcej Ferrari niż jakikolwiek inny, oraz 50-lecia pierwszej wspólnej pracy obu firm, a także celebracja Mistrzostw Świata Konstruktorów Formuły 1 w 2000 i 2001 roku. Z kształtem i nazwą nawiązującą do sportowych wyścigów i legendarnych spiderów z lat 60., i z technologami nowoczesnego auta GT Ferrari, 550 Barchetta Pininfarina jest być może ostatecznym wyrazem włoskiego samochodu dla miłośników słońca.

Z każdej perspektywy Ferrari 550 Barchetta Pininfarina robi wrażenie, a gustowne dodatki wyposażenia Carrozzeria Scaglietti w standardzie sprawiają, że wyróżnia się z tłumu. Najbardziej rzucającym się w oczy aspektem Barchetty jest jej otwarty dach. Struktura pojazdu została specjalnie zmodyfikowana, aby utrzymać wytrzymałość i sztywność na poziomie Ferrari 550 Maranello, a Barchetta została zaprojektowana z myślą o jeździe na świeżym powietrzu; demontowalny dach jest rozwiązaniem w razie niekorzystnej pogody. Szczęśliwy właściciel Barchetty Pininfarina będzie mógł rozkoszować się wspaniałym dźwiękiem 485-konnego silnika V12 Ferrari, niesamowitymi doznaniami dynamicznymi podczas jazdy oraz czystą radością obcowania z naturą na drodze lub torze.

Design

Ferrari 550 Barchetta Pininfarina to idealna interpretacja klasycznego, otwartego sportowego samochodu V12 z przednim napędem, z nowoczesnym stylem i technologią. Ferrari 550 Barchetta Pininfarina ma tradycyjne wycięcie w kształcie barchetty w przedniej szybie (około 4 cale niższe niż w Ferrari 550 Maranello) z kolorowym wykończeniem dolnej części otaczającej szybę. Dodatkowo odzwierciedla przeszłość jako model przeznaczony wyłącznie do użytku na świeżym powietrzu, zapewniając jedynie ręcznie składany miękki dach na wypadek awarii.

Funkcjonalna i pozbawiona ozdób z prostym ręcznym dachem, barchetta-style umożliwiła inżynierom Ferrari zrekompensowanie dodatkowej wagi uzyskanej dzięki wzmocnieniu podwozia i zamontowaniu tylnych pałąków bezpieczeństwa. W związku z tym Ferrari 550 Barchetta Pininfarina nie waży więcej niż Ferrari 550 Maranello.

Ekskluzywny design Ferrari 550 Barchetta Pininfarina zawiera inne charakterystyczne cechy, takie jak znaki Ferrari na nadkolach, dwuczęściowe obręcze i unikalna aluminiowa pokrywa wlewu paliwa. Samochód można zamówić w dowolnym kolorze z palety Ferrari.

Aerodynamika

Dziecko tunelu aerodynamicznego oraz otwartych przestrzeni, aerodynamiczny kształt Ferrari 550 Barchetta Pininfarina jest wynikiem kontrolowanych testów, które osiągnęły cele związane z siłą pionową na kołach, minimalną wrażliwością na boczne wiatry i minimalnym oporem powietrza. Podwozie pojazdu stanowi kolejny krok naprzód inżynierów Ferrari, co przekłada się na doskonałą stabilność i bezpieczeństwo jazdy bez użycia ruchomych elementów czy zbędnych powierzchni.

Nadwozie

Nadwozie Ferrari 550 Barchetta Pininfarina to ewolucja wersji 550 Maranello. Samochód zbudowany jest na stalowej ramie rurowej, do której lekkie nadwozie z aluminium jest spawane przy pomocy Feranu. Otwarcia zaprojektowano z myślą o efektywności i estetyce. Zintegrowane, stałe reflektory homofokalne zaprojektowano w celu poprawy oświetlenia, przepływu powietrza i hałasu wiatru. Światła przeciwmgielne są podobnie wbudowane w przedni zderzak, a szyby drzwi są na równi z ramą przedniej szyby.

Podwozie

Rama Ferrari 550 Barchetta Pininfarina jest spawana z różnych sekcji rur ze stali o wysokiej wytrzymałości. Sztywność skrętna wynosi 10,850 lb-ft/stopień, a sztywność zginająca to 69 lb/inch. Najwyższe standardy prowadzenia wymagają mocnego podwozia, zwłaszcza w otwartym samochodzie. Konstrukcja ramy korzysta z wieloletniego doświadczenia Ferrari w wyścigach, co także gwarantuje całkowite bezpieczeństwo inżynieryjne pod względem jednolitej konstrukcji. Funkcje bezpieczeństwa są niezwykłe, szczególnie w odniesieniu do mocnej centralnej klatki i ochronnych elementów obwodowych, które stanowią system wysokiej absorpcji energii. Szczególną uwagę zwrócono na ochronę przed przewróceniem, co zaowocowało podwójnymi obręczami nad i za każdym siedzeniem pasażera.

Silnik

Ferrari 550 Barchetta Pininfarina korzysta z tego samego silnika V12 o pojemności 5474cc i kącie 65 stopni, co Ferrari 550 Maranello. Silnik generuje 485 koni mechanicznych przy 7000 obr./min, z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 420 lb-ft przy 5000 obr./min. Blok cylindrów, głowice cylindrów i miska olejowa są wykonane z lekkiego stopu z aluminiowymi wkładkami pokrytymi Nikasilem. W korbowodach użyto stopu tytanu Ti6a14V dla maksymalnej niezawodności przy wysokich obrotach podczas długotrwałej jazdy z dużymi prędkościami. Głowice czterosuwowe zawierają hydrauliczne popychacze.

Zawieszenie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.