W 2005 roku Ferrari zaprezentowało wersję bez dachu dla modelu 575 Maranello, oferując skomplikowany system obracanego dachu, który dodatkowo charakteryzował się szkłem elektrochromowym, co prowadziło do niezwykłych wrażeń dla pasażerów w kabinie.
Wersja Superamerica podążała tą samą drogą, co inne słynne modele Ferrari, takie jak 410 Superamerica. Choć opierała się na tej samej platformie co 550/575M Maranello, była również szczytowym modelem GT włoskiego producenta samochodów. Oferowała połączenie komfortu i sportowych właściwości, które rzadko były osiągane przez jakiegokolwiek innego producenta na świecie.
W przeciwieństwie do innych producentów, którzy próbowali stworzyć składany dach, aby oferować doświadczenie jazdy bez dachu, Ferrari zainstalowało jedynie obracany panel umieszczony nad bagażnikiem z tyłu, który po obróceniu zasłaniał kabinę. Co więcej, panel dachowy wykonany był z specjalnego szkła elektrochromowego, które mogło być przyciemniane lub zmieniać transparentność za naciśnięciem przycisku. Z przodu samochód miał tę samą przednią maskę co wersja 575 Coupe, która z kolei była niemal identyczna z tą zamontowaną w modelu 550.
Wnętrze zachwycało luksusowym klimatem, z połączeniem skóry, aluminium i wysokiej jakości tworzyw sztucznych do przełączników i pokręteł. Nie ma co do tego wątpliwości – był to nadal pojazd sportowy, co potwierdzały sportowe fotele. Dodatkowo, żółta tarcza centralnie umieszczonego obrotomierza w zestawie wskaźników przypominała o przeznaczeniu samochodu: prędkości.
Pod maską Ferrari zamontowało silnik V12 o pojemności 5,7 litra, sparowany z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną o tej samej liczbie biegów.
Ferrari 575M Superamerica, zaprojektowane przez Pininfarinę, łączy w sobie osiągi berlinetty z 12-cylindrowym silnikiem Ferrari oraz oryginalne, innowacyjne podejście do koncepcji kabrioletu.
Ferrari 575M Superamerica to pierwszy samochód produkcyjny, który wprowadza innowacyjny ruch obrotowego dachu połączony z technologią elektrochromową, opracowaną wyłącznie dla szklanych powierzchni o takich wymiarach we współpracy z Saint Gobain.
Zastrzeżona koncepcja obrotowego dachu Fioravanti pozwala kierowcy Ferrari 575M Superamerica na elektryczne opuszczenie dachu w zaledwie 10 sekund, co czyni go najszybszym kabrioletem na świecie (prędkość maksymalna 320 km/h).
Superamerica, bazująca na modelu Ferrari 575M Maranello, dostępna jest z skrzynią biegów w stylu F1 lub manualną. Jej potężny silnik V12 został wzmocniony, aby generować 540 KM. Nowy model może być również wyposażony w pakiet GTC Handling, który oferuje najnowsze zaawansowane funkcje Ferrari, w tym hamulce ceramiczne węglowe.
Nietypowy elektryczny dach Ferrari 575M Superamerica nazwany został Revocromico, aby podkreślić unikalne połączenie jego ruchu obrotowego i technologii elektrochromowej. Ma on konstrukcję z włókna węglowego, a pojemność bagażnika pozostaje niezmieniona zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Tylna szyba z szkła również działa jako bardzo skuteczny deflektor wiatru, gdy dach jest otwarty.
Dzięki zastosowaniu szkła elektrochromowego kierowca może całkowicie kontrolować poziom światła wpadającego do kabiny. Dostępnych jest pięć poziomów przyciemnienia, a szkło może zmieniać kolor z ciemnego na jasny w czasie krótszym niż minuta, naciskając przycisk.
Specyfikacja techniczna Ferrari 575M Superamerica