FERRARI 575 M Superamerica 2005-2006

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FERRARI 575 M Superamerica 2005-2006

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 575 M Superamerica 2005-2006

W 2005 roku Ferrari zaprezentowało wersję bez dachu dla modelu 575 Maranello, oferując skomplikowany system obracanego dachu, który dodatkowo charakteryzował się szkłem elektrochromowym, co prowadziło do niezwykłych wrażeń dla pasażerów w kabinie.

Wersja Superamerica podążała tą samą drogą, co inne słynne modele Ferrari, takie jak 410 Superamerica. Choć opierała się na tej samej platformie co 550/575M Maranello, była również szczytowym modelem GT włoskiego producenta samochodów. Oferowała połączenie komfortu i sportowych właściwości, które rzadko były osiągane przez jakiegokolwiek innego producenta na świecie.

W przeciwieństwie do innych producentów, którzy próbowali stworzyć składany dach, aby oferować doświadczenie jazdy bez dachu, Ferrari zainstalowało jedynie obracany panel umieszczony nad bagażnikiem z tyłu, który po obróceniu zasłaniał kabinę. Co więcej, panel dachowy wykonany był z specjalnego szkła elektrochromowego, które mogło być przyciemniane lub zmieniać transparentność za naciśnięciem przycisku. Z przodu samochód miał tę samą przednią maskę co wersja 575 Coupe, która z kolei była niemal identyczna z tą zamontowaną w modelu 550.

Wnętrze zachwycało luksusowym klimatem, z połączeniem skóry, aluminium i wysokiej jakości tworzyw sztucznych do przełączników i pokręteł. Nie ma co do tego wątpliwości – był to nadal pojazd sportowy, co potwierdzały sportowe fotele. Dodatkowo, żółta tarcza centralnie umieszczonego obrotomierza w zestawie wskaźników przypominała o przeznaczeniu samochodu: prędkości.

Pod maską Ferrari zamontowało silnik V12 o pojemności 5,7 litra, sparowany z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną o tej samej liczbie biegów.

Ferrari 575M Superamerica, zaprojektowane przez Pininfarinę, łączy w sobie osiągi berlinetty z 12-cylindrowym silnikiem Ferrari oraz oryginalne, innowacyjne podejście do koncepcji kabrioletu.

Ferrari 575M Superamerica to pierwszy samochód produkcyjny, który wprowadza innowacyjny ruch obrotowego dachu połączony z technologią elektrochromową, opracowaną wyłącznie dla szklanych powierzchni o takich wymiarach we współpracy z Saint Gobain.

Zastrzeżona koncepcja obrotowego dachu Fioravanti pozwala kierowcy Ferrari 575M Superamerica na elektryczne opuszczenie dachu w zaledwie 10 sekund, co czyni go najszybszym kabrioletem na świecie (prędkość maksymalna 320 km/h).

Superamerica, bazująca na modelu Ferrari 575M Maranello, dostępna jest z skrzynią biegów w stylu F1 lub manualną. Jej potężny silnik V12 został wzmocniony, aby generować 540 KM. Nowy model może być również wyposażony w pakiet GTC Handling, który oferuje najnowsze zaawansowane funkcje Ferrari, w tym hamulce ceramiczne węglowe.

Nietypowy elektryczny dach Ferrari 575M Superamerica nazwany został Revocromico, aby podkreślić unikalne połączenie jego ruchu obrotowego i technologii elektrochromowej. Ma on konstrukcję z włókna węglowego, a pojemność bagażnika pozostaje niezmieniona zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Tylna szyba z szkła również działa jako bardzo skuteczny deflektor wiatru, gdy dach jest otwarty.

Dzięki zastosowaniu szkła elektrochromowego kierowca może całkowicie kontrolować poziom światła wpadającego do kabiny. Dostępnych jest pięć poziomów przyciemnienia, a szkło może zmieniać kolor z ciemnego na jasny w czasie krótszym niż minuta, naciskając przycisk.

Specyfikacja techniczna Ferrari 575M Superamerica

5.7L V12 6AT RWD (540 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5748 Cm3
Moc397 Kw @ 7250 Rpm
540 Hp @ 7250 Rpm
532 Bhp @ 7250 Rpm
Moment obrotowy434 Lb-Ft @ 5250 Rpm
589 Nm @ 5250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna199 Mph (320 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr19 || 305/30 Zr19
Długość179.1 In (4549 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość50.3 In (1278 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/62.4 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika8.1 Cuft (229 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3946 Lbs (1790 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto7.1 Mpg Us (33.1 L/100Km)
Spalanie trasa16.8 Mpg Us (14 L/100Km)
Średnie spalanie11.5 Mpg Us (20.5 L/100Km)
Emisja CO2532 G/Km

5.7L V12 6MT RWD (540 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5748 Cm3
Moc397 Kw @ 7250 Rpm
540 Hp @ 7250 Rpm
532 Bhp @ 7250 Rpm
Moment obrotowy434 Lb-Ft @ 5250 Rpm
589 Nm @ 5250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna199 Mph (320 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr19 || 305/30 Zr19
Długość179.1 In (4549 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość50.3 In (1278 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/62.4 In (1
Rozstaw osi98.4 In (2499 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika8.1 Cuft (229 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3946 Lbs (1790 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto6.8 Mpg Us (34.6 L/100Km)
Spalanie trasa16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Średnie spalanie10.8 Mpg Us (21.8 L/100Km)
Emisja CO2547 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.