FERRARI 575M Maranello 2002-2006

FERRARI 575M Maranello 2002-2006

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 575M Maranello 2002-2006

Ferrari wprowadziło model 575M (Modificata – Zmodyfikowany) w 2002 roku jako swój flagowy model w linii GT, zaprojektowany z myślą o komforcie i osiągach. Z naciskiem na komfort.

Od momentu, gdy po raz pierwszy zadebiutował pojazd z logo Ferrari, włoski producent starał się oferować samochody sportowe, które można było użytkować zarówno na torze, jak i na publicznych drogach, a także do relaksujących przejażdżek. Model 575M był mniej wyścigowym autem, a bardziej grand tourerem.

Jego design bazował na poprzednim modelu, 550 Maranello, i zachowało nazwę włoskiego miasta, w którym miała siedzibę firma. Dzięki długiemu przodowi z wlotem powietrza, lampom z przezroczystego szkła oraz szerokiemu grillu w dolnej części zderzaka, 575M łatwo można było pomylić z jego poprzednikiem. Z przodu jedyną różnicą była nieobecność świateł przeciwmgielnych wkomponowanych w główny grill. Z tyłu 575M miał nowe światła tylne, z kierunkowskazami umieszczonymi w zewnętrznych lampach.

Wnętrze zaprojektowane przez stylistów pozbyło się starego designu deski rozdzielczej, który bardziej pasował do samochodów wyścigowych niż do grand tourera. Zrezygnowano z centralnie umieszczonego obrotomierza w zestawie wskaźników, przenosząc go na prawą stronę panelu, a w jego miejsce umieszczono prędkościomierz o tej samej wielkości. Usunięto również dodatkowy zestaw trzech wskaźników, który znajdował się na górze konsoli środkowej 550.

Pod maską Ferrari zamontowało silnik V12 o pojemności 5,7 litra, standardowo współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną. Jako opcję, firma Magnetti-Marelli dostarczyła zrobotyzowaną skrzynię biegów w typie F1. To był pierwszy raz, gdy taka skrzynia biegów została zainstalowana w modelu V12 Ferrari.

Kluczowe elementy Ferrari 575M Maranello można krótko podsumować w nazwie modelu. Silnik opisany jest nowym kodem liczbowym 575, który jest skróconą oznaczeniem jego pojemności, zwiększonej z 5500 do 5750 cm³, co skutkuje wzrostem zarówno mocy, jak i momentu obrotowego. Litera M, skrót od „zmodyfikowany,” podkreśla, że zmiany dotknęły wszystkich obszarów osiągów modelu. Kluczowymi elementami, oprócz silnika, są wprowadzenie skrzyni biegów typu F1, po raz pierwszy w drogowej Ferrari z silnikiem 12-cylindrowym.

Stylizacja

W kwestii stylu pojazdu, myślenie za nim polega na zachowaniu równowagi i stonowanego wyglądu, co nadaje mu status natychmiastowej klasyki, idealnie wpisując się w powrót Ferrari do samochodu sportowego z przednim silnikiem. Modyfikacje ograniczono do tych, które były niezbędne do dostosowania się do zmian technicznych: inny kształt i rozmiar wlotów powietrza w nowym przodzie samochodu, z udoskonaleniem aerodynamiki i efektywności przepływu powietrza oraz nowym rozwiązaniem dla przedniego spoilera. W końcu, zestawy świateł zostały przeprojektowane, aby uzyskać nową estetykę, z kolorystycznie dopasowanymi obudowami reflektorów i szarym otoczeniem, połączonym z technologią ksenonową dla świateł mijania, z systemem spryskiwaczy. Koła to także nowy projekt. W zakresie aerodynamiki, ostatnia iteracja przynosi poprawiony przepływ powietrza wokół kół, a także małe elementy, które zmniejszają opór, podczas gdy każdy detal podłogi został zaprojektowany w celu generowania docisku przy jednoczesnym zmniejszeniu oporu.

Silnik

12-cylindrowy silnik w Ferrari 575M Maranello utrzymuje kąt V wynoszący 65 stopni, cztery wałki rozrządu w górze, cztery zawory na cylinder, blok ze stopu lekkiego, głowice oraz zbiornik oleju oraz system smarowania suchą miską olejową, z dwoma pompami odsysającymi i jedną pompą wysyłającą, osobnym zbiornikiem i indywidualnymi chłodnicami. Cele postawione przed nowym silnikiem V12 w Ferrari 575M Maranello obejmowały zwiększenie zarówno krzywej mocy, jak i momentu obrotowego. Teraz osiąga maksymalną moc 515 CV (379 kW) przy 7250 rpm i maksymalny moment obrotowy 60 Kgm (588,6 Nm) przy 5250 rpm z wzrostem momentu obrotowego w średnim zakresie o 1,5 Kgm między 1000 a 4000 rpm w porównaniu do poprzedniego silnika zamontowanego w Ferrari 550 Maranello. Te wzrosty wydajności osiągnięto dzięki różnym modyfikacjom wprowadzonym w silniku 12-cylindrowym. W szczególności obejmują one zwiększenie pojemności, wyższy współczynnik sprężania, nowe dynamiki płynów dla wlotów oraz ogólne zmiany mające na celu poprawę efektywności i systemu zarządzania jednostką napędową.

Skrzynia biegów F1

Optymalne rozłożenie masy, z podziałem 50-50 pomiędzy osiami, przy obecności kierowcy, osiągnięto dzięki konstrukcji transakselarnej, która łączy w sobie skrzynię biegów umieszczoną z tyłu oraz zespół różnicowy z stożkowym momentem obrotowym i automatycznym blokowaniem w tej samej jednostce. Skrzynia biegów w Ferrari 575M Maranello jest również wyposażona w elektro-hydrauliczny moduł sterujący „F1” zamontowany z tyłu samochodu, aby zminimalizować czas reakcji i zapewnić korzystną temperaturę roboczą. Zmiana biegów F1 w Ferrari 575M Maranello została udoskonalona, aby osiągnąć maksymalną efektywność z użyciem manualnych dźwigni zamontowanych z tyłu kierownicy, co zapewnia najlepszą reakcję podczas jazdy sportowej. Kierowca ma do dyspozycji dwa główne sposoby ręcznej zmiany biegów za pomocą przycisków na konsoli: bardziej sportowy (Sport) lub skierowany na bardziej relaksujący styl jazdy. Oba są powiązane z analogowym sterowaniem tłumieniem zawieszenia. Główne korzyści z zmiany F1 w Ferrari 575M Maranello to szybsza zmiana biegów połączona ze sterowaniem tłumieniem przy włączaniu biegów. Oprócz manualnej zmiany F1, która została wprowadzona jako główny sposób korzystania z elektro-hydraulicznej skrzyni biegów, są również dwie dodatkowe opcje, które można wybrać: automatyczna i mała przyczepność.

Podwozie i nowa adaptacyjna konfiguracja zawieszenia

Jeśli chodzi o podwozie, jednym z czynników mających największy wpływ na trzymanie drogi samochodu jest nowa adaptacyjna konfiguracja, oparta na systemie niezależnie kontrolowanego tłumienia w każdym rogu samochodu. System wybiera idealną wysokość zawieszenia w zależności od warunków, oferując dwa tryby: Sport, który jest wybierany dla bardziej sportowej jazdy, poprawiając przyczepność oraz Komfort, który zapewnia bardziej komfortową jazdę, amortyzując nierówności drogi. Hamulce również zostały zmodyfikowane, aby poradzić sobie ze zwiększonymi osiągami pojazdu, szczególnie w zakresie unikania blaknięcia i poprawy reakcji na hamowanie. Zmiany skoncentrowano na poprawie chłodzenia hamulców dzięki nowemu materiałowi klocków (Ferodo HP1000), zmniejszeniu wysiłku na pedale hamulca oraz zwiększeniu poziomu wsparcia z systemu serwo, a system ABS/ASR został podniesiony z 5.0 do 5.3. Tak jak w pozostałej części gamy Ferrari, elektroniczna kontrola trakcji może być ustawiona między trybem normalnym a sportowym. Masa nieresorowana została zoptymalizowana w następujący sposób: czujniki ABS/ASR zintegrowano z łożyskami kół, a waga opon i obręczy została zmniejszona. Te zmiany spowodowały spadek wagi całego przedniego koła o 1,8 kg i tylnego o 1,2 kg. Opony również ewoluowały, teraz generując mniejszy hałas toczenia, są bardziej trwałe i lepiej radzą sobie w sytuacjach aquaplaningu. Dodatkowo, nowa opona, dostępna opcjonalnie, została wyprodukowana w rozmiarze 19 cali, co jest odpowiednie dla bardziej ekstremalnych osiągów z lepszą przyczepnością boczną i podłużną. Ferrari 575M Maranello jest również wyposażone w czujniki ciśnienia w oponach, co pozwala na sprawdzenie ciśnienia podczas jazdy.

Wnętrze i opcje personalizacji

Wnętrze Ferrari 575M Maranello zostało znacznie zmodernizowane, aby uczynić je bardziej sportowym i funkcjonalnym. W zgodzie z zwiększonymi osiągami samochodu, celem było poprawienie efektywności w kontrolowaniu pojazdu przez kierowcę. Wszystkie wskaźniki zostały zgrupowane w jednym panelu przed kierowcą, z obrotomierzem na środku. Fotele są nowe, z sześcioma elektrycznymi regulacjami i pamięcią pozycji kierowcy. Deska rozdzielcza i tunel centralny również zostały przeprojektowane. Nowe są także kierownica, wykończenia drzwi i styl komponentów wnętrza. Ferrari 575M Maranello może być również dostosowane do wymagań klienta przez Carrozzeria Scaglietti, co pozwala klientom na wybór własnego stylu, wyposażenia oraz dostosowanie funkcjonalności pojazdu do osobistych preferencji, w tym opcje wyścigowe i torowe, zmiany zewnętrzne i kolory, wykończenia wnętrza oraz wybór materiałów i wyposażenia.

Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.