FERRARI 612 Scaglietti 2004-2011

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FERRARI 612 Scaglietti 2004-2011

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI 612 Scaglietti 2004-2011

Ferrari 612 Scaglietti zadebiutował w 2004 roku jako następca modelu 456 M. Był to nowy, gran turismo od słynnej włoskiej marki. Jednocześnie był szybszy i lżejszy od swojego poprzednika.

Wprowadzając 612 Scaglietti, włoski producent oddał hołd Carozzeria Scaglietti, specjalnemu wytwórcy nadwozi z Maranello, działającemu od 1951 roku. Zbudował on kilka znanych modeli dla Ferrari, takich jak 250 GTO, 375 America, 365 GTB/4 Daytona czy 750 Monza. Na cześć tego małego producenta, Ferrari umieściło jego nazwę na modelu 612, mimo że jego projekt powstał w studiach Pininfarina.

Model 612 Scaglietti zaprojektowano z myślą o czterech dorosłych pasażerach oraz silniku umieszczonym z przodu, przed osią. W związku z tym, maska była bardzo długa, a kabina przesunięta daleko do tyłu, z krótkim zwisem tylnym. Wydatne boki przypominały linie modelu 375 MM, który używała słynna aktorka Ingrid Bergman. Z tyłu, bagażnik o pojemności 240 litrów (8.5 stopy sześciennej) uznano za wystarczający jak na samochód gran turismo. Był on o 25% większy niż ten w poprzedniku, modelu 456M.

Wnętrze Scaglietti wyróżniało się starannie wykonanym wykończeniem z aluminium i skóry, które można było w pełni dostosować na życzenie. Komendy zamontowane na kierownicy były dobrym uzupełnieniem dla kierowcy. Zainstalowano również specjalnie opracowany system audio wysokiej jakości Bose.

Jeśli chodzi o napęd, 612 Scaglietti posiadał silnik V12 o pojemności 5.75 litra umieszczony za osią przednią. Był on połączony z standardową 6-biegową manualną skrzynią biegów. Automatyczna 6-biegowa jednostka była oferowana jako opcja. Spośród 3025 wyprodukowanych samochodów, tylko 199 było wyposażonych w manualną skrzynię biegów.

Ferrari 612 Scaglietti to idealne połączenie sportowych osiągów typowego Ferrari berlinetta z doskonałym komfortem dla czterech pasażerów. Model ten zastępuje bardzo udane Ferrari 456M, a jego zwycięska kombinacja pochodzi z przestronnych wnętrz, które zyskały na wymiarach, redukcji wagi o 60 kg oraz z szeregu bezkompromisowych rozwiązań designerskich.

W nowym modelu po raz pierwszy zastosowano całkowicie aluminiową konstrukcję ramy i nadwozia, wyprodukowaną przez Ferrari w zakładzie Scaglietti zajmującym się technologiami lekkich stopów. Efektem tego jest ogromny wzrost sztywności strukturalnej o 60% (współczynnik sztywności do wagi). Nowoczesna aluminiowa konstrukcja Ferrari 612 Scaglietti przekłada się także na lepszy komfort i prowadzenie, a także zapewnia maksymalną ochronę pasażerów w przypadku kolizji.

Silnik umieszczony w układzie środkowo-przednim, za osią przednią, z przekładnią i dyferencjałem w jednym bloku z tyłu, pozwala na umieszczenie środka ciężkości jak najniżej i najdalej do tyłu. Zmiana ta znacząco poprawia dynamikę pojazdu w zakresie osiągów (0-100 km/h w 4,2 sekundy), stabilności oraz efektywności hamowania, a także sprawia, że auto prowadzi się znacznie zwrotniej. Doskonałe rozmieszczenie masy (46% przód, 54% tył) wzmacnia układ zawieszenia ukierunkowany na osiągi, z aktywnym tłumieniem oraz specjalnym systemem kontroli stabilności i trakcji CST, który po raz pierwszy zastosowano w Ferrari.

Silnik V12 o kącie rozwarcia 65° i pojemności 5748 cm³, zaokrąglający się do liczby 6 (w litrach) w oznaczeniu modelu 612. V12 to szczytowe osiągnięcie w projektowaniu silników Ferrari, w szczególności dzięki poprawionym właściwościom dynamicznym kolektorów ssących i wydechowych, generującym oszałamiające 540 KM przy 7250 obr/min. Sześciobiegowa mechaniczna skrzynia biegów dostępna jest zarówno w wersji manualnej, jak i z nowej generacji elektro-hydraulicznym układem, znanym jako F1A, zaprojektowanym z myślą o szybkim ręcznym przełączaniu biegów oraz wygodnym automatycznym użytkowaniu.

Zaprojektowane przez Pininfarinę, Ferrari 612 Scaglietti ucieleśnia dynamikę i elegancję, posiada charakterystyczne wyprofilowane boki, które przypominają słynną 375 MM nadwoziową przez toruński zakład dla Rosseliniego, wykorzystywaną przez Ingrid Bergman. Jej sportowy charakter łączy się z wyjątkowym komfortem i przestronnością wnętrza, od łatwego dostępu dla wszystkich czterech pasażerów i zauważalnej przestrzeni na nogi (zwiększonej o 139 mm w porównaniu do 456M), po doskonały układ tylnych siedzeń z dodatkową przestrzenią na głowę. Ostatecznie ogólna przestronność Ferrari 612 Scaglietti uzupełniona jest bagażnikiem o pojemności 240 litrów – o 25% większym niż w Ferrari 456M – który pomieści zestaw bagażu Ferrari dla pięciu osób lub dwie torby golfowe.

Poziom komfortu onboard jest uzupełniony o nowoczesne funkcje ergonomiczne: zestaw wskaźników i elementy sterujące na kierownicy zaprojektowane z myślą o maksymalnej kontroli kierowcy, podwójna strefa klimatyzacji oraz system audio Hi-End Bose, stworzony specjalnie dla zaawansowanego wnętrza aluminiowego i skórzanego Ferrari 612 Scaglietti, które można w pełni spersonalizować na życzenie.

Pracując w Modenie na początku wielkiej przygody Enzo Ferrari, Sergio Scaglietti nadawał kształt niektórym z najpiękniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek powstały w Maranello. Scaglietti nie polegał na ołówku i papierze, aby tworzyć swoje wspaniałe projekty: pracował jak rzeźbiarz, formując ich kształty z aluminium. A teraz Luca di Montezemolo poświęcił skromne, ale historycznie ważne całkowicie aluminiowe Ferrari 612 Scaglietti pamięci tego wielkiego projektanta.

Specyfikacje techniczne Ferrari 612 Scaglietti

5.7L V12 6AT RWD (540 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5748 Cm3
Moc397 Kw @ 7250 Rpm
540 Hp @ 7250 Rpm
532 Bhp @ 7250 Rpm
Moment obrotowy434 Lb-Ft @ 5250 Rpm
588 Nm @ 5250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna199 Mph (320 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 Zr18 || 285/40 Zr19
Długość193 In (4902 Mm)
Szerokość77 In (1956 Mm)
Wysokość52.9 In (1344 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/64.6 In (1
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4134 Lbs (1875 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto7.3 Mpg Us (32.2 L/100Km)
Spalanie trasa16.8 Mpg Us (14 L/100Km)
Średnie spalanie11.4 Mpg Us (20.6 L/100Km)
Emisja CO2468 G/Km

5.7L V12 6MT RWD (540 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5748 Cm3
Moc397 Kw @ 7250 Rpm
540 Hp @ 7250 Rpm
532 Bhp @ 7250 Rpm
Moment obrotowy434 Lb-Ft @ 5250 Rpm
588 Nm @ 5250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna199 Mph (320 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 Zr18 || 285/40 Zr19
Długość193 In (4902 Mm)
Szerokość77 In (1956 Mm)
Wysokość52.9 In (1344 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/64.6 In (1
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4134 Lbs (1875 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto7.3 Mpg Us (32.2 L/100Km)
Spalanie trasa16.8 Mpg Us (14 L/100Km)
Średnie spalanie11.4 Mpg Us (20.6 L/100Km)
Emisja CO2470 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.