FERRARI F149 California 2008-2011

FERRARI F149 California 2008-2011

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI F149 California 2008-2011

Ferrari California czerpie z przeszłości, nadając jej nowoczesny wymiar z myślą o przyszłości. Przywołuje na myśl wspaniałego Ferrari 250 California z 1957 roku, które zachwycało swoim pięknym designem zarówno na drodze, jak i torze, a przy tym miało otwarty dach.

Nadwozie posiada składany dach oraz opcję architektury 2+2, obok standardowego dwuosobowego pojazdu. Jak przystało na ekskluzywny model Ferrari, wnętrze wykończono najwyższej jakości skórą oraz pięknie ręcznie szytymi detalami na kierownicy i fotelach.

California została wyposażona w nową wersję silnika V8, zaprojektowaną pierwotnie dla szybszych modeli w ofercie Ferrari. Oferuje ona 460 KM przy 7.750 obr./min z silnika o pojemności 4,3 litra, z bezpośrednim wtryskiem oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 485 Nm (357 lb-ft). Ferrari California będzie miała 7-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem oraz łopatkami do zmiany biegów umieszczonymi za kierownicą, w stylu F1.

Aby zrównoważyć pojazd, Ferrari zamontowało silnik z przodu, a skrzynię biegów z tyłu (system transaxle), co prowadzi do rozkładu masy 47:53 z przodu do tyłu. California otrzymała również nowo opracowane zawieszenie z podwójnym wahaczem na przedniej osi oraz nowy system wielowahaczowy z tyłu. System kontroli zawieszenia SCM Magnetorheological z modelu 599 GTB Fiorano dostępny jest opcjonalnie.

Ferrari California zadebiutowała na oficjalnej premierze podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2008 roku, po serii specjalnych zapowiedzi w Internecie oraz podczas dwóch dedykowanych wydarzeń w Maranello i Los Angeles, gdzie została przyjęta z ogromnym entuzjazmem.

Ferrari California to wyjątkowo innowacyjny samochód, którego filozofia czerpie inspirację z ducha i emocji jednego z wielkich Ferrari z przeszłości, modelu 250 California z 1957 roku. To wspaniale elegancki samochód typu roadster, zaprojektowany do wyścigów, który przez lata stał się symbolem nie tylko sportowości i osiągów, ale także ekskluzywności, rzemiosła i bezbłędnej finezji.

Ten nowy model dołącza do gamy 8-cylindrowych samochodów Ferrari, w skład której wchodzą głównie modele o bardzo wysokich osiągach. Flankuje także flagowe 12-cylindrowe Ferrari 612 Scaglietti w kategorii Grand Tourer. Ferrari California to samochód, którego DNA zawiera elementy torowe. Jest niesamowicie innowacyjny i spełni oczekiwania nawet naszych najbardziej wymagających klientów, oferując zapierającą dech w piersiach przyjemność z jazdy oraz ogromną wszechstronność użytkowania i komfort w samochodzie. Dostępny jest wyłącznie w wersji kabrioletu z składanym dachem, w wersji dwuosobowej z tradycyjną tylną kanapą lub w wersji 2+, gdzie tylna kanapa ma miejsce dla jednego lub dwóch pasażerów.

Zgodnie z tradycją Ferrari, ten model obfituje w innowacyjne rozwiązania. Oprócz składanego dachu i wspomnianego oryginalnego konceptu 2+, nowy samochód z logo Prancing Horse oferuje: nowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem, 7-biegową skrzynię biegów z łopatkami w stylu F1 zamontowanymi na kole kierownicy, nowy system zawieszenia (podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe z tyłu), nowy rozwinięty system kontroli trakcji F1-Trac oraz hamulce Brembo z tarczami CCM (materiał ceramiczny węglowy) jako standard (ten ostatni element jest również wspólny dla innych modeli w bieżącej gamie).

Stylistyka

Smukła aerodynamiczna stylistyka California, podobnie jak pozostałych modeli Ferrari, jest wynikiem długoletniej współpracy z Pininfariną i oferuje szereg charakterystycznych cech stylistycznych Ferrari. Z boku, aerodynamiczny kształt maski pięknie kontrastuje z zwarty tyłem oraz opadającą kabiną. Przód kontynuuje niektóre motywy sugerowane na bokach, harmonijnie przeplatając wypukłe i wklęsłe formy. Z przodu samochód czerpie inspirację z prestiżowego modelu Prancing Horse, od którego wzięło nazwę: kratka i smukły wlot powietrza na środku maski nawiązują do 250 GT California. Z tyłu znajdziemy znane też kształty boków i muskularnego tyłu. Jak z przodu, pojedyncze okrągłe światła LED są osadzone bezpośrednio na krawędzi bagażnika. Pionowe, podwójne końcówki wydechu California to oryginalny akcent, podobnie jak bagażnik, który opada w kierunku zderzaków w celu poprawy funkcjonalności. Oczywiście wnętrze również odzwierciedla ten sam poziom wysublimowanej elegancji, emanując poczuciem wyrafinowanego luksusu, komfortu i indywidualnej jakości. Znajdujący się między przednimi fotelami nowy środkowy tunel wykończony aluminium to kolejny charakterystyczny element, który łączy funkcjonalność z designem.

Aerodynamika

Aerodynamika Ferrari California została opracowana równolegle z jej stylistyką. Umożliwiło to Ferrari utrzymanie niskiego współczynnika oporu Cx w odniesieniu do siły docisku wymaganej dla optymalnej dynamiki pojazdu. W konfiguracji coupé Ferrari California ma wartość Cx równą 0,32. Dążenie do osiągnięcia doskonałej równowagi między obciążeniem pionowym a oporem wpłynęło na kształt tylnego dyfuzora i spojlera wbudowanego w przedni zderzak. Opór powietrza został zredukowany o 10% w porównaniu do innych modeli Ferrari, co sprawia, że Ferrari California jest nie tylko bardziej aerodynamicznie efektywnym samochodem, ale również przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem jest wlot powietrza w masce, który zapewnia bardzo efektywne chłodzenie komory silnika.

Nowy silnik V8

To pierwszy silnik V8 w historii Ferrari, który jest montowany w środkowej części pojazdu. Wykonany w całości z aluminium, zachowuje typową architekturę Ferrari z kątem 90° między dwoma rzędami cylindrów i kątem 180° między korbkami.

Silnik ma pojemność 4,300 cm³ i maksymalną moc 460 KM/338 kW przy 7,750 obr./min. Przy specyficznej mocy 107 KM/litr, jego maksymalny moment obrotowy wynosi 485 Nm (49 kgm) przy 5,000 obr./min, z czego 75% jest dostępne przy zaledwie 2,250 obr./min. Ferrari California osiąga prędkość 0-100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 310 km/h.

Nowy V8 posiada bezpośredni wtrysk paliwa i zmienny czas otwarcia zaworów (zarówno dolotowych jak i wydechowych), co zapewnia znakomite osiągi, wyjątkowe prowadzenie oraz zużycie paliwa i emisję, które łatwo spełniają najbardziej rygorystyczne standardy Euro 5 i Lev2. W dużej mierze dzięki tym rozwiązaniom Ferrari California zużywa tylko 13,1 litra/100 km (ECE w cyklu miejsko-autostradowym) i ma emisję CO2 równą 305,6 g/km (ECE w cyklu miejsko-autostradowym).

Dźwięk silnika California został również starannie opracowany, ponieważ to jeden z wielkich znaków rozpoznawczych Ferrari, który zdecydowanie podnosi przyjemność z jazdy. Szczególną uwagę zwrócono na odbiór dźwięku w kabinie zarówno z dachem podniesionym, jak i opuszczonym, aby zapewnić charakterystyczne wrażenia bez kompromisów w akustycznym komforcie pasażerów.

Skrzynia biegów i przekładnia

Ferrari California wyposażone jest w nową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (7-biegową + wsteczny) z klasycznymi łopatkami w stylu F1 zamontowanymi na kole kierownicy. To innowacyjny system, który zapewnia doskonałą kombinację osiągów i komfortu jazdy. Przy podwójnym sprzęgle, jedno sprzęgło jest używane do parzystych biegów, a drugie do nieparzystych, co pozwala na wcześniejsze wybranie następnego biegu. Zmiana biegów odbywa się poprzez nałożenie się fazy otwierania i zamykania obu sprzęgieł, co skutkuje czasami zmiany biegów bliskimi zeru, bez „przerwy w momencie obrotowym”. Efektem jest nie tylko poprawione osiągi, ale także prawdziwie ekscytująca przyjemność z jazdy. Tradycyjny układ transaxle (silnik z przodu i skrzynia biegów z tyłu) również przyczynia się do doskonałego rozkładu masy California (47% przód – 53% tył) oraz zmniejszenia wibracji w nadwoziu. W trybie ręcznym nowa skrzynia biegów zapewnia dużą przyjemność z jazdy sportowej, podczas gdy w trybie automatycznym zapewnia dodatkowy komfort.

Podwozie i zawieszenia

Podwozie i nadwozie Ferrari California są wykonane w całości z aluminium. Dzięki zastosowaniu różnych technologii aluminiowych (ekstrudowanie i odlewy), wyjątkowa wszechstronność, komfort w kabinie i prowadzenie samochodu nie zwiększają masy podwozia ani wymiarów sekcji konstrukcyjnych – coś, co z pewnością nie miałoby miejsca przy zastosowaniu tradycyjnej stali. Poza tym, sztywność statyczna (skrętna i zginająca) została poprawiona w stosunku do średnich wartości dla Spidera, aby zapewnić wyjątkowe prowadzenie w każdych warunkach drogowych i gwarantować komfort na poziomie GT zarówno przy podniesionym, jak i opuszczonym dachu.

Ferrari California zachowuje tradycyjne zawieszenie z podwójnym wahaczem z przodu, podczas gdy nowe zawieszenie wielowahaczowe zostało specjalnie opracowane dla tyłu. System wielowahaczowy poprawia elastyczność podłużną zawieszenia, utrzymując wysokie wartości sztywności poprzecznej. Co to oznacza w praktyce? Samochód doskonale pochłania wszelkie nierówności, a hałas i drgania są efektywnie tłumione, co zapewnia wyjątkowy komfort jazdy na poziomie porównywalnym z zwinnością samochodu. System SCM Magnetorheological Suspension Control, który zadebiutował w Ferrari 599 GTB Fiorano, jest również dostępny na życzenie.

Składany dach twardy

Oczywiście, charakterystyczną cechą Ferrari California jest jej składany dach twardy (RHT). Wykonany jest z aluminium i ma odlewaną aluminiową strukturę nośną, co przyczyniło się do zmniejszenia jej całkowitej wagi oraz mas ruchomych. Cały cykl otwierania/zamykania zajmuje zaledwie 14 sekund, a dzięki oryginalnemu systemowi przechowywania, przestrzeń bagażowa California pozostaje niezwykle obszerna, niezależnie od tego, czy dach jest podniesiony, czy opuszczony.

GT Manettino i F1-Trac

Manettino stał się jedną z klasycznych cech całej naszej gamy, a jego położenie na kole kierownicy wyraźnie czerpie z naszego doświadczenia w Formule 1. Manettino integruje systemy skrzyni biegów, stabilności i kontroli trakcji (CST i F1-Trac) oraz system zawieszenia SCM.

Ustawienia są następujące:

  • COMFORT: maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach, szczególnie idealne w sytuacjach z niską przyczepnością (mokre lub śliskie nawierzchnie). Najlepsze ustawienie do codziennej jazdy.
  • SPORT: maksymalne osiągi i stabilność w sytuacjach doskonałej przyczepności. Zalecane do sportowej i wysokowydajnej jazdy.
  • CST-OFF: ta opcja daje kierowcy pełną swobodę i kontrolę nad pojazdem. Nie ma żadnej interwencji elektronicznej, poza ABS.

Ferrari California ma również system kontroli trakcji F1-Trac, który może bardzo dokładnie ocenić przyczepność, zapewniając, że maksimum możliwości samochodu może być osiągnięte w każdej chwili.

System F1-Trac gwarantuje:

  • Maksymalną przyczepność podczas wychodzenia z zakrętów
  • Stabilność w każdych warunkach jazdy
  • Doskonałą prowadzenie i zwrotność w ekstremalnych sytuacjach
  • Konsekwentne osiągi
  • Wyjątkowy komfort jazdy.

W rzeczywistości, F1-Trac oferuje 20% poprawę w przyspieszeniu po wyjściu z zakrętów w porównaniu z tradycyjnymi systemami trakcji i kontroli.

Wyposażenie bezpieczeństwa

Ferrari California ma wyjmowany roll-bar, który zapewnia ochronę pasażerów w przypadku przewrócenia się samochodu. System jest zamontowany za oparciami tylnych siedzeń i jest ukryty w obiciu tychże. Czas ewakuacji wynosi poniżej 190 ms. Pojazd wyposażony jest w przednie poduszki powietrzne (po stronie kierowcy i pasażera), boczne poduszki powietrzne w panelach drzwi, reflektory bi-ksenonowe oraz LED-owe światła tylne. Nowej generacji reflektory adaptacyjne, znane jako AFS (Advanced Frontlighting System), są również dostępne na życzenie, oferując lepszą widoczność na drodze. Kąty wiązki światła są automatycznie dostosowywane w zależności od kierunku, kąta, prędkości i przyspieszenia bocznego, co oferuje szerszy obszar oświetlenia podczas pokonywania zakrętów.

Wnętrze i wyposażenie standardowe

Szczególną uwagę poświęcono projektowaniu i komfortowi wnętrza California. Nowe Ferrari dostępne jest w dwóch konfiguracjach:

  • Wersja dwuosobowa plus tylna kanapa przystosowana do umieszczenia dwóch walizek na kółkach lub dwóch torb golfowych.
  • Konfiguracja 2+, w której tylna kanapa ma dwa miejsca, punkty mocowania Isofix i dwa pasy bezpieczeństwa.

W obu wersjach oparcie tylne składa się, aby umożliwić zapakowanie dłuższych przedmiotów, takich jak torby golfowe czy narty. Pojemność bagażnika jest również imponująco obszerna: 340 litrów przy podniesionym dachu i 240 litrów przy opuszczonym.

Zostało również zaprojektowane nowe, elektrycznie regulowane siedzenie w aluminiowej ramie. Inną nowością jest panel wskaźników z analogowymi wskaźnikami (obrotomierz i tachometr) oraz czterema ekranami TFT Multidisplay. Ferrari California posiada również nowy system infotainment z 6,5-calowym ekranem dotykowym, nawigacją satelitarną, połączeniem USB, Bluetooth, dyskiem twardym, poleceniami głosowymi oraz złączem do IPOD-a.

Program Personalizacji Carrozzeria Scaglietti

Program Carrozzeria Scaglietti pozwala wszystkim klientom Ferrari spersonalizować swój samochód według własnych upodobań i wymagań. Program obejmuje cztery główne obszary: Wyścigi i Tor, Eksteriory i Kolory, Wnętrze i Materiały, Wyposażenie i Podróże. Ferrari California standardowo wyposażone jest w 19-calowe aluminiowe koła w stylu diamentowym. Można zamówić również dodatkowy zestaw 20-calowych kół odlewniczych w stylu diamentowym, które są o 11 kg lżejsze niż standardowe. Wspomniane wykończenie diamentowe nadaje kołom niezwykły wygląd o wysokim połysku.

Ferrari California jest dostępna w wyborze 16 różnych pastelowych i metalicznych kolorów. Klienci mają również możliwość zamówienia nowego odcienia Azzurro California, stworzonego specjalnie na premierę tego modelu.

Oprócz zwykłej gamy 12 kolorów skóry do wyboru na wykończenie wnętrza, dodano właśnie dwa nowe kolory: Cioccolato i Iroko. Nowe wyścigowe siedzenie z ramą z włókna węglowego i elektrycznie regulowanym oparciem jest również teraz dostępne.

Oprócz już imponującej listy standardowych wyposażenia nowego Ferrari California, właściciele mogą również zdecydować się na zamontowanie tylnej kamery parkingowej lub zamówienie zestawu bagażowego, zaprojektowanego specjalnie w celu maksymalizacji wykorzystania przestrzeni na tylnej kanapie, co jest opcją dostępną obok tradycyjnego trzyczęściowego skórzanego zestawu, oczywiście w kolorze pasującym do wykończenia wnętrza.

Próbki różnych materiałów oraz wirtualne narzędzia konfiguracji będą również dostępne dla klientów w każdym salonie Ferrari, aby pomóc im w dokonaniu wyborów. Mogą również poprosić o kolory i materiały spoza oferty, aby upewnić się, że ich Ferrari California będzie całkowicie unikalna.

TECHNICZNE SPECYFIKACJE FERRARI CALIFORNIA

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.