Kiedy Ferrari wprowadziło model F355 w 1994 roku, fani marki czekali na wersję z otwartym dachem, która pojawiła się w 1995 roku.
W przeciwieństwie do innych modeli opracowanych przez włoskiego producenta, liczby za literą F oznaczały coś innego niż pojemność jednego cylindra. Reprezentowały technologię 3,5 litra i 5 zaworów na cylinder. To był ważny krok naprzód dla włoskich inżynierów. Klienci, którzy wybrali wersję z otwartym dachem F355, mogli lepiej cieszyć się dźwiękiem silnika.
Jak większość Ferrari z silnikiem umieszczonym z tyłu, ten model miał krótki przód z opadającą pokrywą bagażnika i chowanymi reflektorami. Jego pochylona szyba czołowa i grube słupki A również pełniły funkcję ochrony przed przewróceniem. Składany dach chował się za siedzeniami w specjalnej komorze przykrytej pokrywą. Z tyłu, płaska pokrywa silnika miała szerokie wloty do wentylacji, a z tyłu F355 Spider miało cztery okrągłe lampy tylne.
Wewnątrz było skórzane wykończenie wszędzie: fotele, panele drzwiowe, sufit, konsola środkowa, deska rozdzielcza, a nawet za siedzeniami. To była jedna z cech, która tłumaczyła, dlaczego cena była tak wysoka.
Na konsoli środkowej Ferrari zamontowało ustawienia zawieszenia; był to pierwszy model z tej rodziny, który oferował tego typu udogodnienie. Miał przełącznik z dwoma pozycjami: wyłączony i Sport. Wzór 6+1 dla dźwigni zmiany biegów był wykonany z metalu, a praktycznie niemożliwe było pomylenie biegu. To był charakterystyczny element, który miały także inne Ferrari z manualną skrzynią biegów.