F50 był jednym z najbardziej szalonych modeli Ferrari, jakie kiedykolwiek powstały. Wykorzystał technologie Formuły 1 i zaadoptował je do samochodu ulicznego.
Ferrari wyprodukowało 349 egzemplarzy, z czego sprzedało tylko 348. Ostatni został zarezerwowany dla muzeum. Inżynierowie wzięli silnik z samochodu Formuły 1 i dostosowali go do użytku drogowego, zwiększając pojemność z 3,5 litra do 4,7 litra. Tylna zawieszenie było zamocowane do silnika, co było niesamowitym pomysłem, aby uczynić samochód lżejszym.
Stylistyka auta była unikalna na rynku ze względu na masywny spojler z tyłu. Pininfarina zaprojektowała pojazd z parą wlotów powietrza na pokrywie przedniego komory silnikowej. Pakiet aerodynamiczny był intensywny, co skutkowało negatywnym unoszeniem się auta, co było głównym powodem, dla którego samochód nie mógł przekroczyć 202 mph (325 kph).
Wewnątrz samochodu producent zrezygnował z niektórych pomysłów z F40 i dodał kilka komfortowych funkcji, takich jak klamki i kieszenie w drzwiach. Szyby były nadal ręczne, bez elektrycznych opcji. Fotele inspirowane wyścigami miały wysokie boczki i pokrycie z Alcantary. Jako supercar, Ferrari nie rozważało pokrycia elementów z włókna węglowego skórą ani innymi ekskluzywnymi materiałami.
Pod maską, która znajdowała się z tyłu, Ferrari zamontowało naturalnie doładowany silnik V12 połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Produkował on imponujące 110 hp/litr, co było rekordem w tamtych czasach. Ten rekord został pobity kilka lat później przez Hondę S2000, która uzyskała 120 hp/litr.
Ferrari F50 to sportowy samochód z silnikiem centralnym, który był flagowym modelem marki Ferrari. Został wprowadzony na rynek w 1995 roku jako następca modelu F40, aby uczcić 50-lecie firmy. To dwuosobowy, dwu-drzwiowy kabriolet z demontowanym sztywnym dachem. F50 dysponuje silnikiem V12 o pojemności 4.7 L, naturalnie zasysanym, z 60 zaworami, który został opracowany na bazie jednostki V12 o pojemności 3.5 L używanej w bolidzie Formuły 1 Ferrari F 92 A z 1992 roku.
Wyprodukowano jedynie 349 egzemplarzy, o jeden mniej niż wstępnie oszacował Ferrari. Jak powiedział rzecznik Ferrari, Antonio Ghini, „Ferrari to coś kultowego, pomnik. Muszą być trudne do znalezienia, dlatego wyprodukujemy jeden samochód mniej niż rynek wymaga.” Ostatnie Ferrari F50 wyprodukowano w Maranello we Włoszech w lipcu 1997 roku.
Specyfikacje