FERRARI F8 Tributo 2019-Present

FERRARI F8 Tributo 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI F8 Tributo 2019-Present

Ferrari F8 Tributo, stworzony jako hołd dla silników V8, ma najsilniejszy silnik V8, jaki kiedykolwiek zamontowano w Ferrari, z wyjątkiem tych z serii specjalnych. Włoski producent uzyskał moc 185 KM/l. Całkowita moc to 720 KM, bez opóźnienia turbo, a dźwięk… to prawdziwy dźwięk Ferrari. Ten silnik otrzymał wiele nagród w latach 2016, 2017 i 2018 oraz prestiżowy tytuł “Najlepszy Silnik” ostatnich 20 lat.

Ferrari F8 Tributo zostało zaprojektowane przez Ferrari Style Center, a jego wygląd łączy doświadczenie zdobyte w wyścigach GT i Challenge. Długości wentylacyjne i żebra zostały opracowane na bazie modelu 488 GTB, ale ulepszenia w turbosprężarce i kolektorze dolotowym przyniosły dodatkowe 50 KM dla F8 Tributo.

Wnętrze to typowe dla Ferrari rozwiązanie ze środkowym silnikiem, z deską rozdzielczą skierowaną w stronę kierowcy. Kontrolki i przyciski na kierownicy zostały specjalnie zaprojektowane dla F8 Tributo i nadają całości luksusowy, ale jednocześnie sportowy wygląd.

Rozmawiając o Ferrari, wydajność znajduje się na szczycie priorytetów producenta. Przede wszystkim inżynierowie z Maranello zapewnili optymalne rozłożenie masy dla samochodu z silnikiem umieszczonym z tyłu, w proporcjach 41.5%-58.5%. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 MPH) zajmuje 2,9 sekundy, a maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 340 km/h (211 MPH).

 Ferrari F8 Tributo to nowy sportowy samochód z silnikiem umieszczonym z tyłu, który stanowi najwyższą formę klasycznej, dwuosobowej berlinetty z Prancing Horse. Posiada unikalne cechy i, jak sugeruje jego nazwa, jest hołdem dla najsilniejszego silnika V8 w historii Ferrari.

F8 Tributo ustala rynkowy standard pod względem wydajności, przyjemności z jazdy i łatwości obsługi. Umożliwia wszystkim kierowcom korzystanie z ekscytujących osiągów najlepszego na świecie silnika 8-cylindrowego, oferując niespotykaną wrażliwość w prowadzeniu oraz wyjątkowy komfort jazdy.

Z imponującymi 720 KM i rekordową mocą specyficzną wynoszącą 185 KM/l, to najsilniejszy V8, jaki kiedykolwiek był montowany w Ferrari z serii nie-specjalnej, osiągający nowe szczyty nie tylko w przypadku turbosprężarek, ale także silników ogólnie.

Silnik V8 z turbodoładowaniem był już wykorzystywany w innych modelach w gamie, z różnymi poziomami mocy, zdobywając tytuł „Najlepszego Silnika” w Międzynarodowych Nagrodach Silników Roku przez trzy lata z rzędu: w 2016, 2017 i 2018. W 2018 roku został również uznany najlepszym silnikiem ostatnich dwóch dekad.

Ferrari F8 Tributo dostarcza swoje 720 KM bez najmniejszych oznak opóźnienia turbiny, generując niezwykle emocjonujący dźwięk. Natychmiastowa moc idzie w parze z wyjątkową zwrotnością, dzięki integracji nowoczesnych rozwiązań aerodynamicznych wynikających z doświadczeń Ferrari na torze.

Zaprojektowane przez Centrum Stylizacji Ferrari, F8 Tributo w zasadzie stanowi most do nowego języka projektowania, który będzie nadal podkreślał kluczowe cechy Ferrari: wysoką wydajność i ekstremalną efektywność aerodynamiczną. W rzeczywistości, Ferrari F8 Tributo jest najbardziej aerodynamicznie wydajną produkcyjną berlinettą z silnikiem umieszczonym z tyłu, jaka kiedykolwiek została zaprojektowana.

F8 Tributo zastępuje model 488 GTB i w ofercie jest modelem o najwyższej wydajności, łączącym maksymalne zaangażowanie kierowcy. Wprowadzono znaczne ulepszenia we wszystkich aspektach, mające na celu zapewnienie jeszcze lepszej kontroli w granicach możliwości oraz większego komfortu na pokładzie.

F8 Tributo dysponuje mocą o 50 KM większą niż 488 GTB, jest o 40 kg lżejsze oraz korzysta z 10% poprawy w efektywności aerodynamicznej, a także najnowszej wersji technologii Side Slip Angle Control, obecnej teraz w wersji 6.1.

SILNIK

W świecie motoryzacji silnik V8 Ferrari uważany jest za kwintesencję sportowości i przyjemności z jazdy. Tak jest szczególnie, gdy jest umieszczony w dwuosobowym samochodzie. Ferrari przez ponad cztery dekady perfekcyjnie doskonaliło możliwości tej architektury, która tworzy optymalny rozkład masy, zapewniając niezrównaną, emocjonującą jazdę.

W rzeczywistości Maranello po raz pierwszy zadebiutowało w segmencie dwuosobowych berlinett z silnikiem V8 w 1975 roku, prezentując model 308 GTB, rewolucyjny samochód, który stał się źródłem inspiracji dla kolejnych modeli.

Ta sama konstrukcja dwuosobowego silnika V8 umieszczonego z tyłu została przyjęta również dla pierwszych supersamochodów Ferrari, w tym 1984 GTO oraz 1987 F40, które zdobyły ikonę wśród entuzjastów.

Ferrari F8 Tributo posiada wielokrotnie nagradzany silnik V8 turbo, uznawany za najlepszy w swojej klasie, a także został wybrany najlepszym silnikiem ostatnich 20 lat przez ekspertów branżowych. W 2018 roku został nominowany do tytułu Silnika Roku po raz trzeci z rzędu, tytuł, który zdobył, uzyskując ponad dwukrotnie więcej punktów od najbliższego rywala.

Specyfikacje techniczne V8 są naprawdę wyjątkowe, umieszczając go na szczycie segmentu. F8 Tributo uwalnia 720 KM przy 8000 obr./min i ma również imponującą moc specyficzną wynoszącą 185 KM/l. Jego maksymalne moment obrotowy jest teraz wyższy przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika, osiągając 770 Nm (+10 Nm w porównaniu do 488 GTB) przy 3250 obr./min.

Dziś silniki V8 Ferrari sportują rozwiązania, które są arcydziełami inżynierii, a ten silnik szczególnie wzmacnia typowe cechy wszystkich silników Maranello, oferując płynne, progresywne przyspieszenie bez ograniczeń i zerowe opóźnienie turbiny, połączone z unikalnym dźwiękiem, częściowo dzięki nowemu systemowi wydechowemu.

Nowy samochód oferuje kierowcom czyste emocje. Natychmiast dostępna moc idzie w parze z wyjątkową zwrotnością dzięki zaawansowanym rozwiązaniom z zakresu dynamiki pojazdów. Obejmuje to nową wersję Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), która po raz pierwszy może być aktywowana w pozycji RACE manettino, co ma na celu ułatwienie osiągania i kontrolowania wydajności na granicy możliwości, dostępnej dla jeszcze większej liczby kierowców.

Jako punkt wyjścia dział napędowy użył silnika z modelu 488 Pista, który ma już 50% więcej specyficznych komponentów niż 488 GTB. Wyzwanie było podwójne: z jednej strony należało utrzymać poziom wydajności osiągnięty w modelu 488 Pista, a z drugiej dostarczyć unikalne osiągi i dźwięk, który również spełniałby nowe, bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji i hałasu.

Aby osiągnąć 50 KM wzrostu mocy w porównaniu do 488 GTB, nowa linia dolotowa pochodzi bezpośrednio z Challenge. Wloty powietrza zostały przesunięte z boków na tył, gdzie znajdują się po obu stronach dmuchanego spojlera i są bezpośrednio połączone z plenum dolotowym. To drastycznie zmniejsza straty i zapewnia większy przepływ powietrza do silnika, co zwiększa moc. Przepływ powietrza korzysta również z zwiększonego ciśnienia dynamicznego, stworzonego przez kształt tylnego spojlera.

Specyficzne plenum dolotowe i kolektory z zoptymalizowaną dynamiką płynów poprawiają efektywność spalania silnika, dzięki obniżeniu temperatury powietrza w cylindrze, co również pomaga zwiększyć moc. Dla tego samochodu dostępne są dwie konfiguracje plenum, obie identyczne pod względem wydajności:

Aluminium malowane na czerwono, nowo wprowadzony w tym modelu
Włókno węglowe (opcjonalnie), o tej samej geometrii co plenum z modelu 488 Pista
Specyficzne zawory i sprężyny w połączeniu z nowym profilem wałka rozrządu również przyczyniły się do zwiększenia wydajności silnika. Tak samo jak geometria nowego kolektora wydechowego, która zmniejsza ciśnienie wsteczne.

Z powodu zwiększenia mocy, tłoki i głowice cylindrów zostały wzmocnione, aby poradzić sobie z wyższymi obciążeniami, a maksymalne ciśnienie w komorze spalania wzrosło o 10%. Równolegle zwrócono szczególną uwagę na redukcję tarcia wewnętrznego, wprowadzając na przykład piny tłokowe pokryte DLC, pochodzące bezpośrednio z F1.

Silnik F8 Tributo dziedziczy również wysoko efektywne rozwiązania redukujące wagę z modelu 488 Pista, które zmniejszyły wagę jednostki napędowej o 18 kg w porównaniu do 488 GTB. Po raz kolejny świat wyścigów odegrał kluczową rolę. W rzeczywistości wszystkie główne komponenty lekkiej konstrukcji pochodzą z Ferrari Challenge lub Formuły 1.

Treści, które w największym stopniu przyczyniają się do redukcji wagi silnika, to:

Kolektory wydechowe z Inconelu, pochodzące z modelu 488 Challenge
Tytanowe korbowody
Lżejszy, zoptymalizowany wał korbowy i koło zamachowe
Zmniejszenie masy obrotowych i nie-statycznych, takich jak tytanowe korbowody, wał korbowy i koło zamachowe, pozwala na bardzo szybkie wzrosty prędkości obrotowej silnika, na tyle, że kierowca może zobaczyć igłę obrotomierza szybko się poruszającą, szczególnie w szybkich przejściach, takich jak zmiana biegów i przyspieszanie na niskim biegu, co sprawia, że samochód wydaje się jeszcze bardziej sportowy. Te redukcje masy obrotowych dają 17% redukcję bezwładności.

Oprócz dodatkowej mocy, silnik Ferrari F8 Tributo sprawia, że zarówno prowadzenie samochodu staje się bardziej intuicyjne, jak i wydajność bardziej dostępna. Wprowadzono szereg wysokowydajnych funkcji, aby umożliwić kierowcom w pełni wykorzystać potencjał, który oferuje najlepszy silnik ostatnich 20 lat. Należy do nich nowa strategia kontroli rezerwy mocy, która optymalizuje czas reakcji i wydajność w sportowej jeździe na granicy, co sprawia, że cała moc, jakiej kierowca oczekuje od pedału gazu, jest praktycznie natychmiast dostępna.

Adaptive Performance Launch analizuje przyczepność w miarę przyspieszania samochodu, a następnie wykorzystuje sterowanie elektroniczne do optymalizacji momentu obrotowego dostarczanego przez sprzęgła, aby dopasować go do poziomu przyczepności drogi, minimalizując poślizg kół, co z kolei maksymalizuje przyspieszenie.

Strategia „Efekt Ściany” ogranicznika obrotów jest kolejnym przełomem w zakresie ekstremalnej wydajności silnika. Zamiast stopniowo ograniczać obroty w kierunku granicy, odcina przy 8,000 obr./min, maksymalizując ilość mocy dostępnej w dynamicznych sytuacjach jazdy i w konsekwencji poprawiając czasy okrążeń.

Ponownie w tym modelu zastosowano nim ogromnie udaną strategię Zarządzania Zmiennym Momentem Obrotowym Ferrari dla wszystkich biegów. Aby dostosować ją do ekstremalnego sportowego charakteru samochodu, wszystkie krzywe zostały przeprojektowane, aby dostarczyć wrażenie płynnego, mocnego przyspieszenia aż do granicy obrotów.

Maksymalny moment obrotowy jest również o 10 Nm wyższy niż w 488 GTB i jest dostępny nawet przy niższych prędkościach obrotowych silnika.

Układ wydechowy został w znacznym stopniu zmodyfikowany, od turbosprężarek do końcówek wydechu, aby uzyskać dźwięk całkowicie unikalny dla tego konkretnego samochodu. Rezultatem jest niepowtarzalny ton silnika, który przewyższa zarówno intensywność, jak i jakość dźwięku. Dźwięk jest również wyższy niż w 488 GTB, szczególnie przy średnich/wysokich prędkościach obrotowych silnika (aż do +5 dB), w proporcji z postępującym wzrostem mocy i jest wyraźnie słyszalny dla kierowcy w kabinie.

Linia wydechowa zawiera również nowy filtr cząstek stałych (GPF), aby spełnić nowe wymagania homologacyjne.

DYNAMIKA POJAZDU

Ogólny poziom wydajności jest znacznie wyższy niż w przypadku 488 GTB, dzięki zwiększeniu mocy, redukcji wagi i poprawie współczynnika aerodynamicznego. Ta wydajność jest teraz także dostępna dla większej liczby kierowców, dzięki systemom dynamiki pojazdu, które sprawiają, że jazda na granicy możliwości jest łatwiejszym i bardziej pewnym doświadczeniem. Obejmują one kierownicę z mniejszym średnicą i cieńszą obręczą oraz wprowadzenie nowego Ferrarowego Dynamicznego Enhancer’a Plus do zintegrowanej koncepcji SSC, obecnie w wersji 6.1.

W zakresie dynamiki podłużnej, czasy reakcji osiągają wyższe wartości szczytowe niż w 488 GTB, co przekłada się na szybsze przyspieszenie. Zgodnie z koncepcją Zmiennego Zarządzania Doładowaniem, przyspieszenie jest płynne i progresywne, oferując o 6% wyższe przyspieszenie podłużne (Ax) niż 488 GTB.

Aby osiągnąć cel uczynienia imponujących osiągów samochodu łatwo dostępnymi i łatwymi w użyciu, inżynierowie Ferrari pracowali nad integracją wydajności silnika i aerodynamiki z najnowszą wersją systemów kontroli dynamiki pojazdu. System kontroli Side Slip, który poprawia kontrolę kierowców w granicach możliwości, został dalej rozwinięty. Przejście z wersji 6.0 do 6.1 odzwierciedla fakt, że system Ferrari Dynamic Enhancer aktywuje się teraz także w pozycji RACE manettino (FDE+).

FDE to system kontroli dynamiki bocznej, który wykorzystuje oprogramowanie Ferrari do dostosowania ciśnienia hamulca w zaciskach. Zadebiutował w modelu 488 Pista, ale nowa wersja FDE+ zastosowana w F8 Tributo rozszerza jego funkcjonalność. System kontroli, który działa podczas wchodzenia i wychodzenia z zakrętów (ale nie podczas hamowania), teraz również obejmuje warunki niskiej przyczepności i ustawienie RACE manettino, mając na celu zwiększenie wydajności w zakrętach.

W ustawieniu RACE samochód jest o 6% szybszy wychodząc z zakrętów niż 488 GTB przy tej samej ilości ruchu kierownicą. Jest również dostępny w pozycji CT-Off, gdzie przy tym samym stopniu poślizgu, ruch kierownicą jest zmniejszony o 30% w porównaniu do 488 GTB. Skutkuje to tym, że przy tym samym poziomie umiejętności jazdy, kierowcy zauważają poprawę w swojej zdolności do utrzymania samochodu na granicy możliwości, co sprawia, że czują się bardziej pewni podczas długich manewrów nadsterownych.

Redukcja wagi o 40 kg w porównaniu do 488 GTB czyni samochód bardziej sportowym i zwinnym, co istotnie przyczynia się do zaangażowania kierowcy. Niemniej jednak, redukcja wagi w żaden sposób nie wpływa na komfort w kabinie, czy to w odniesieniu do komponentów silnika, czy nadwozia. Poza wspomnianymi komponentami silnika, dodatkowe rozwiązania stosujące lekkie materiały obejmują zderzaki wykonane z lżejszego tworzywa sztucznego, tylny spojler z włókna węglowego oraz tylną szybę w Lexan®, lżejszą od szkła. Redukcja masy kończy się na wyborze opcjonalnych felg z włókna węglowego oraz baterii litowo-jonowej.

F8 Tributo skraca czas okrążenia na torze Fiorano z 1’23.0″ do 1’22.5″.

AERODYNAMIKA

Ferrari F8 Tributo charakteryzuje się nowoczesną aerodynamiką, integrując innowacje oraz doświadczenia zdobyte dzięki zaangażowaniu firmy w mistrzostwach GT i Challenge. Rozwiązania zostały udoskonalone, aby stworzyć dwuosobową berlinettę z silnikiem umieszczonym z tyłu i najwyższym poziomem osiągów.

F8 Tributo jest o 10% bardziej aerodynamicznie wydajne niż 488 GTB, dzięki wyłącznie zwiększeniu docisku, co nie wpływa na jego opór powietrza. Oznacza to, że kierowcy mogą w pełni wykorzystać wyjątkowe osiągi samochodu, w tym wysokie prędkości w zakrętach, gdyż efektywność utrzymania na drodze sprawia, że samochód trzyma się nawierzchni, oferując angażujące i porywające doświadczenie jazdy.

Tylko dzięki bliskiej synergii z Centrum Stylizacji Ferrari mogły być tak bezbłędnie interpretowane i integrowane restrykcyjne wymagania aerodynamiczne w projektowaniu samochodu. Dobrym przykładem jest S-Duct z przodu oraz przeprojektowany system dmuchanego spojlera z tyłu, które są podkreślone przez czyste, ale zdecydowane linie samochodu.

F8 Tributo napędzany jest wielokrotnie nagradzanym silnikiem V8 turbo Ferrari, który oferuje o 50 KM więcej niż 488 GTB. Aby poradzić sobie z zwiększonymi wymaganiami chłodzenia oraz zapewnić maksymalną wydajność w każdych warunkach jazdy, zarządzanie cieplne samochodu było oceniane już na wczesnym etapie rozwoju, aby zoptymalizować chłodzenie bez wpływania na wydajność aerodynamiczną.

Istotny wzrost mocy silnika osiągnięto częściowo dzięki obniżeniu temperatury powietrza wchodzącego do plenum (około 15 stopni niższej niż 488 GTB) na skutek poprawy zarządzania przepływem chłodzenia.

Dlatego wydajność intercoolera była kluczowa na etapie rozwoju. Układ chłodnicy z przodu został całkowicie zmieniony w porównaniu do 488 GTB na układ, który był już testowany na torze w modelu 488 Challenge, a następnie przyjęty w modelu 488 Pista. W Ferrari F8 Tributo radiatory są skierowane w kierunku tyłu pojazdu, aby wykorzystać podwozie do odprowadzania gorącego powietrza, minimalizując w ten sposób interakcję cieplną z przepływami we wnękach kół.

W absolutnych wartościach uzyskano 10% poprawę wydajności cieplnej w porównaniu do 488 GTB. Dzięki temu wyborowi układ radiacyjny został ograniczony do zaledwie 7%, co korzystnie wpływa zarówno na wagę, jak i wymiary samochodu.

Dalsza poprawa była możliwa dzięki modyfikacjom z tyłu pojazdu, przenosząc dynamiczne wloty powietrza silnika z boków (jak w 488 GTB) na boki spojlera. Przeniesienie wlotów powietrza z boków na tył uwolniło również miejsce na większy intercooler. Dolot powietrza do silnika skorzystał na tej decyzji: znaczące skrócenie długości oraz wysoki ogólny poziom ciśnienia zapewniany przez tylny spoiler drastycznie zmniejsza straty obciążenia płynów, przyczyniając się tym samym do wzrostu wydajności silnika.

Ostatecznie wlot powietrza do intercoolera jest zdominowany przez profil skrzydła zaprojektowanego w celu stworzenia obszaru ssania w górnej części kanału, co pomaga skierować jak najwięcej powietrza do masy radiacyjnej.

Przód samochodu zdominowany jest przez S-Duct, innowacyjne rozwiązanie aerodynamiczne zaczerpnięte z doświadczeń Ferrari w F1 i już używane w modelu 488 Pista. Tutaj został przeprojektowany w nawiązaniu do nowego designu przedniej części i odpowiada za 15% wzrostu ogólnego docisku w porównaniu do 488 GTB.

Dukt prowadzi wysokociśnieniowy przepływ z centralnej części zderzaka i dzięki specjalnie skalibrowanym sekcjom odchyla go w górę przez otwór w masce. Zmiana ciśnienia generuje siłę docisku na przedniej osi. Pozycja otworu zaprojektowana jest tak, aby maksymalizować wydajność kanału, korzystając z ssania generowanego przez krzywiznę powierzchni, co maksymalizuje ilość powietrza przechodzącego przez S-Duct.

Nowe, bardziej kompaktowe, poziome reflektory LED umożliwiły aerodynamikom Ferrari wprowadzenie nowych wlotów powietrza do chłodzenia hamulców w połączeniu z wlotami po zewnętrznej stronie zderzaka, mając na celu poprawę przepływu powietrza w całej obręczy koła i tym samym uniknięcie konieczności zwiększenia rozmiarów systemu hamulcowego, aby poradzić sobie z wyższymi prędkościami osiąganymi przez samochód.

Elementem wyróżniającym się z tyłu samochodu jest dmuchany spoiler. Początkowo opatentowany dla 488 GTB, został radykalnie zmodyfikowany w celu wytworzenia dużo bardziej ekstremalnej wersji dla 488 Pista. Wyzwanie, przed którym stanęła aerodynamika w rozwoju F8 Tributo, polegało na poprawie docisku z tyłu bez zwiększania oporu powietrza ani zakłócania harmonijnych form tej części samochodu.

Skalibrowane sekcje dmuchanego spojlera działają synergicznie z ssaniem generowanym przez spoiler, aby stworzyć wznoszenie, które odpowiada za 25% wzrostu docisku w porównaniu do 488 GTB. Równocześnie trzy wyprofilowane blachy wewnątrz dmuchanego spojlera efektywnie rekompresują przepływ w stronę strugi powietrza za samochodem, zmniejszając opór o 2% i kompensując efekt wzrostu docisku.

Podwozie ma również kluczowe znaczenie, ponieważ może efektywnie generować wysokie poziomy docisku. W F8 Tributo położenie przednich radiatorów – które, w przeciwieństwie do 488 GTB, są skierowane do tyłu – jest korzystne pod względem chłodzenia, ale równocześnie zmniejsza powierzchnię podwozia, którą można wykorzystać do generowania docisku. Tak więc geometria kanałów używanych do odprowadzania gorącego powietrza musiała zostać przeprojektowana, aby zapewnić maksymalny docisk przy jednoczesnym zmniejszeniu oporu o 5% dzięki pozytywnej interakcji między przepływami powietrza wychodzącymi z chłodnicy i przednich kół.

Nowy układ chłodzenia uwolnił miejsce w strefie chłodnicy, które zostało wykorzystane do przednich dyfuzorów. Dzięki kątowi rampy wyprowadzonej z modelu 488 Challenge, są one odpowiedzialne za 15% ogólnego wzrostu docisku. Nowe generatory wirów w centralnej części podwozia zostały również zoptymalizowane i odpowiadają za 25% wzrostu docisku.

Tylny dyfuzor ma podwójne zgięcie, które generuje podwójny szczyt ssania blisko poziomu gruntu i odpowiada za 20% poprawy w zakresie odprowadzania i generowania docisku w porównaniu do poprzedniego modelu. Dyfuzor wyposażono w system trzech aktywnych klap, które obracają się o 14° w konfiguracji minimalnego oporu, aby całkowicie zablokować dyfuzor i tym samym znacząco zmniejszyć opór samochodu na prostych, co pozwala osiągnąć maksymalną prędkość.

Podsumowując, zwiększenie ogólnego współczynnika aerodynamicznego Ferrari F8 Tributo w porównaniu do 488 GTB wynika z modyfikacji w S-Duct (15%), tylnym spojlerze (25%), przednim podwoziu (15%), generatorach wirów (25%) i tylnym dyfuzorze (pozostałe 20%).

EKSTERIER

Zaprojektowane przez Centrum Stylizacji Ferrari, F8 Tributo jest w zasadzie mostem do nowego języka projektowania zewnętrznego. Już na wczesnych etapach procesu projektowania koncentrowano się na dwóch celach jednocześnie: zaprojektowaniu stylistycznego hołdu dla silnika V8 Ferrariego, inspirowanego najbardziej ikonicznymi sportowymi samochodami V8 z silnikiem umieszczonym z tyłu w historii Ferrari, oraz nadaniu samochodowi silnej osobowości poprzez jeszcze bardziej sportowy design, wyraźnie inspirowany zaawansowaną aerodynamiką samochodu.

Dużą uwagę poświęcono zapewnieniu, że charakterystyczne elementy stylizacji marki Maranello są respektowane, jednocześnie gładko integrując elementy aerodynamiczne w projekt i podkreślając je czystymi, ale zdecydowanymi liniami.

Przód samochodu charakteryzuje się S-Duct, wokół którego przeprojektowano cały przód, aby podkreślić rozległe modyfikacje aerodynamiczne w tej części pojazdu. Najwyraźniejszym przykładem są nowe, bardziej kompaktowe, poziome reflektory LED. Dzięki mniejszym rozmiarom klasyczny kształt L jest tworzony nie przez kontynuację świateł, ale przez aerodynamiczny wlot.

Przód uzupełniają boczne wloty aerodynamiczne, które są zintegrowane z kształtem zderzaka i posiadają dwa czarne boczne splittery aerodynamiczne, które tworzą wizualne połączenie z tyłu za kołem oraz na zewnętrznych osłonach progów.

Boki samochodu zdominowane są przez wyraźne muskularne formy przednich i tylnych nadkoli, co daje wrażenie, że nadwozie zostało ciasno uformowane wokół podzespołów jezdnych, nie pozostawiając miejsca na nie-funkcjonalne motywy stylizacyjne ani puste przestrzenie. Kształt bocznych wlotów powietrza do intercoolera został również przeprojektowany, podkreślając jeden z najważniejszych motywów stylistycznych z historii V8 Ferrari z silnikiem umieszczonym z tyłu.

Nowa tylna szyba jest hołdem dla legendarnego silnika V8 Ferrari. Wykonana z ultralekkiego Lexan®, została przeprojektowana, aby zawierać trzy żaluzje w centralnej części oraz pokazywać komorę silnika, nadając nowoczesny twist najcharakterystyczniejszemu elementowi designu najbardziej znanego samochodu Ferrari z silnikiem V8, modelu F40. Żaluzje pomagają również w odprowadzeniu gorącego powietrza z komory silnika, zgodnie z naciskiem Ferrari na funkcjonalny design.

Tył pojazdu został również wyraźnie wzbogacony nowym stylem. Oprócz tylnej szyby, spojler został całkowicie przeprojektowany. Jest teraz większy i okala światła tylne, wizualnie obniżając środek ciężkości samochodu i pozwalając na powrót do klasycznego podwójnego zespołu świateł oraz nadwozia w kolorze nadwozia, co jest kolejnym znakiem rozpoznawczym wczesnych berlinett 8-cylindrowych, jak pierwszy model w legendarnej serii, 308 GTB.

Na koniec samochód oferowany jest również z nowymi (opcjonalnymi) odlewanymi felgami w kształcie promieni, a zatem asymetrycznymi po obu stronach, co nadaje mu dynamizmu i sportowego charakteru.

WNĘTRZE

Kokpit zachowuje klasyczny, skierowany na kierowcę wygląd typowy dla berlinett Ferrari z silnikiem umieszczonym z tyłu. Każdy element deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i tunelu został całkowicie przeprojektowany specjalnie dla tego samochodu. F8 Tributo posiada również nową generację kierownicy oraz kontrole zamontowane na kierownicy, a także nowy styl standardowych foteli.

Nowe, okrągłe wloty powietrza umieszczono w pięknie rzeźbionych aluminiowych ramkach (dostępnych również w opcjonalnym włóknie węglowym), które sprytnie podkreślają strukturę deski rozdzielczej. Aby podkreślić lekkość całego zespołu, deska rozdzielcza zawiera teraz aluminiowy panel żaglowy, który wspiera centralny wyświetlacz oraz kontynuuje się w samej desce. Aby stworzyć wizualne poczucie lekkości, pasek włókna węglowego dzieli górną i dolną część, streamlinując całkowity wygląd. Ta sekcja zawiera również opcjonalny 7-calowy wyświetlacz po stronie pasażera, co daje dodatkowy sportowy akcent. Deska rozdzielcza uzupełniona jest klasycznym zestawem wskaźników z centralnym obrotomierzem oraz nową generacją kierownicy i przycisków.

Tunel jest wyraźnie oddzielony od deski rozdzielczej i umieszczony pod nią, ponownie, aby podkreślić wrażenie lekkości, które emanuje z samochodu. Zawiera nowy mostek, wyraźną rzeźbiarską formę, która wydaje się unosić, a tym samym dodatkowo usprawnia wnętrze.

Ferrari F8 Tributo – Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.