FERRARI FF 2011-2016

Ferrari zaprezentowało swój model FF w 2011 roku, na 81. Salonie Samochodowym w Genewie. Samochód ten zrewolucjonizował świat Ferrariego, ponieważ był prawdziwym 4-miejscowym pojazdem, miał funkcjonalny bagażnik, napęd na wszystkie koła oraz silnik umieszczony z przodu, ale w strefie środka.

Design pojazdu został zaprojektowany przez Pininfarinę, a przestronny bagażnik o pojemności 450 litrów (16 stóp sześciennych) można powiększyć do 800 litrów (28,25 stóp sześciennych) po złożeniu tylnych siedzeń. Oznacza to, że FF oferuje dużą przestrzeń bagażową, idealną na długie podróże.

FF jest pełen innowacji, nie tylko w kwestii bezpośrednio wtryskiwanego silnika V12. Siedmiobiegowa skrzynia biegów typu dual-clutch jest wzorowana na rozwiązaniach z Formuły 1 i posiada łopatki do zmiany biegów. Silnik generuje moc 660 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 683 Nm (503 lb-ft). Ta kombinacja pozwala super samochodowi na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 3,7 sekundy oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości 335 km/h (208 mph).

Ferrari FF zapewnia również wyjątkowe osiągi na nawierzchniach o bardzo niskim współczynniku przyczepności, dzięki opatentowanemu systemowi napędu na wszystkie koła 4RM. Moment obrotowy jest głównie przekazywany na tylne koła, ale jednostka PTU (Power Transfer Unit) przenosi go na przednie, gdy jest to konieczne na śliskiej nawierzchni.

Ferrari FF podnosi komfort podróżowania dla wszystkich czterech pasażerów. Inne cechy obejmują system infotainment dla pasażerów z tyłu z dwoma ekranami oraz system audio o mocy 1,280 Watów.

81. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie był świadkiem prezentacji dwóch nowoczesnych innowacji marki Prancing Horse: rewolucyjnego Ferrari FF, czteronapędowego samochodu z czterema miejscami, wyposażonego w silnik V12 umieszczony w przedniej części, który jest najsilniejszym i najbardziej uniwersalnym pojazdem, jaki kiedykolwiek zbudowało Ferrari, oraz modelu 458 Italia, wyposażonego w system HELE (High Emotions Low Emissions), który ogranicza emisję CO2 do zaledwie 275 g/km.

Ferrari FF debiutuje w Genewie po ogromnym zainteresowaniu, jakie wzbudziła jego premiera dla klientów w Maranello, transmitowana na żywo przez www.ferrari.com.

Rewolucyjne Ferrari FF oferuje zupełnie nową interpretację tematu sportowego Grand Tourera. To nie tylko pierwszy model Ferrari z napędem na cztery koła, ale przede wszystkim pojazd, który stanowi istotny krok w stronę przyszłości, łącząc ekstremalne osiągi samochodu sportowego z wszechstronnością i funkcjonalnością prawdziwego GT oraz wyróżniając się niezwykle innowacyjnym designem.

Każdy element Ferrari FF tchnie innowacją, w tym jego silnik, pierwsza jednostka GDI V12 połączona z siedmiobiegową skrzynią biegów F1 z podwójnym sprzęgłem. Silnik V12 generuje imponujące 660 CV przy 8000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 683 Nm przy 6000 obr./min, z 500 Nm dostępnymi już przy 1000 obr./min. To zapewnia osiągi typowe dla ekstremalnego samochodu sportowego, z przyspieszeniem 0-100 km/h w 3,7 sekundy oraz maksymalną prędkością 335 km/h. Efektywność również uległa znaczącemu poprawieniu, z zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 15,4 litra na 100 km i emisją CO2 na poziomie 360 g/km, co stanowi 25-procentową redukcję w porównaniu do poprzednich modeli V12, w dużej mierze dzięki systemowi HELE (High Emotions – Low Emissions), który obejmuje technologię Stop&Start.

Co wyróżnia Ferrari FF, to gwarancja doskonałych osiągów na nawierzchniach o bardzo niskiej przyczepności, dzięki opatentowanemu systemowi 4RM. Moment obrotowy jest nadal przekazywany na tylne koła, ale jednostka PTU (Power Transfer Unit) zapewnia, że w razie potrzeby przekazuje odpowiednią ilość momentu także na przednie koła na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Ferrari FF inteligentnie rozdziela moment obrotowy na każde z czterech kół z osobna, ponieważ wszystkie dynamiczne systemy kontroli pojazdu (E-Diff, F1-Trac i PTU) zostały zintegrowane w pojedynczym procesorze.

Wyjątkowe właściwości jezdne zapewnia architektura transaxle Ferrari FF (silnik umieszczony w przedniej części z przekładnią nad osią tylną) oraz rozkład wagi wynoszący 53% na tył samochodu. Starannie zadbano o odchudzenie silnika (nowe odlewy), nadwozia (nowe stopy aluminium i procesy produkcyjne) oraz wielu innych komponentów. Wnętrze również zostało zoptymalizowane dzięki zastosowaniu wysokotekstowych materiałów, takich jak magnez w fotelach. Trzecia generacja hamulców węglowo-ceramicznych Brembo jest teraz lżejsza i bardziej trwała, z praktycznie nieodczuwalnym zużyciem podczas normalnej jazdy. Wszystkie te innowacje przyczyniły się do uzyskania wyjątkowego stosunku masy do mocy wynoszącego 2,7 kg/CV, nowego standardu dla tego typu aut.

Zaprojektowany przez Pininfarinę, Ferrari FF ma linie, które doskonale odzwierciedlają jego charakterystyczny, niekompromisowy balans sportowości i wszechstronności. Swobodnie pomieści cztery osoby w swoich wygodnych fotelach i przestronnym wnętrzu. Jego bagażnik o pojemności 450 litrów można powiększyć do 800 litrów, ponieważ tylne siedzenia składają się niezależnie. Oznacza to, że Ferrari FF oferuje więcej miejsca na bagaż niż jakikolwiek inny samochód w swojej kategorii oraz wiele czterodrzwiowych sedanów.

Wszystko na pokładzie Ferrari FF jest dostosowane specjalnie do potrzeb i gustów kierowcy, oferując wybór sześciu ekskluzywnych kolorów i najwyższej jakości skóry anilinowej Frau, specjalnie przetwarzanej, aby zwiększyć jej naturalną miękkość. Wyjątkowe wyposażenie Ferrari FF podnosi komfort jazdy dla wszystkich czterech pasażerów. W skład wyposażenia wchodzi nowy system infotainment z ekranami dla pasażerów tylnej kanapy do oglądania telewizji i filmów DVD oraz 1,280-watowy system stereo z 16 kanałami i dźwiękiem Dolby Surround.

Na stoisku w Genewie obok trzech modeli FF znajduje się 458 Italia, 599 GTB Fiorano z pakietem sportowym HGTE oraz Ferrari California w eleganckim kolorze Blu Tour De France. Ferrari California cieszy się niesamowitym sukcesem sprzedażowym i jest również modelem, który jest przedmiotem najszerszej gamy personalizacji w ofercie Ferrari. Kabriolet z silnikiem V8 jest wyjątkowo popularny w specjalnych wersjach malarskich w dwóch lub trzech kolorach oraz dodatkowych oryginalnych kombinacjach materiałów, kolorów i wykończeń wnętrza. Niezwykły sukces Ferrari California świadczy o jego trwałym i wyrafinowanym uroku.

TECHNICZNE SPECYFIKACJE FERRARI FF

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.