FERRARI GTC4Lusso 2016-Present

FERRARI GTC4Lusso 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI GTC4Lusso 2016-Present

Ferrari nie przejmuje się zbytnio liftingiem modeli w trakcie ich cyklu życia. Zmienia je na tyle, że czasem dostają nowe nazwy. Na przykład, ile osób wie, że model 430 był w rzeczywistości odświeżoną wersją 360? W 2014 roku model FF został zastąpiony przez GTC4Lusso. Jedyną częścią nadwozia, która pozostała z FF, jest przednia szyba. Wszystko inne zostało zmienione.

Wnętrze samochodu pokazuje, że Ferrari porzuciło stylistykę lat 2000 i przyjęło nowoczesne podejście. Wygląda na to, że są dwa kokpity oddzielone dużą centralną konsolą, zdefiniowaną przez wloty powietrza.

GTC4Lusso wyposażono w 10,25-calowy ekran dotykowy w jakości HD, procesor o częstotliwości 1,5 GHz oraz interaktywną funkcjonalność, jakiej wiele samochodów mogłoby tylko pozazdrościć. Fajnie, że Ferrari zaprojektowało deskę rozdzielczą tak, aby otaczała ekran, co sprawia, że jest ona w pełni zintegrowana, a nie wystaje na zewnątrz. Co ważne, pasażer obok kierowcy ma własny wyświetlacz dedykowany systemowi audio. Można pomyśleć, że kierowca ma osobistego DJ-a w drodze.

Na koniec, modernizacja technologii jest ogromna i zaczyna się od 7-biegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, adaptacyjnych amortyzatorów z podwójnymi cewkami oraz 9. generacji systemu ESP. Zmodernizowano również system AWD. Ostatnią, ale nie mniej ważną nowością jest nowy układ kierowniczy na cztery koła, który poprawia manewrowość na parkingu. Ponieważ długość samochodu wynosi 4,9 metra, to funkcja ta jest bardzo pożądana.

Ferrari GTC4Lusso debiutuje na Targach w Genewie: najlepsza w swojej klasie wydajność, wszechstronność w każdych warunkach drogowych, wspaniała elegancja.

Unikalny samochód, zupełnie nowy świat

Maranello, 8 lutego 2016 – Ferrari ogłasza wprowadzenie do swojej oferty Ferrari GTC4Lusso, nowego czteromiejscowego modelu, który stanowi istotną ewolucję koncepcji sportowego Grand Tourera, integrując po raz pierwszy skręt tylnej osi z napędem na cztery koła.

To samochód zaprojektowany dla klientów pragnących doświadczyć przyjemności z jazdy Ferrari wszędzie i o każdej porze, zarówno na krótkich trasach, jak i długich podróżach, na zaśnieżonych górskich drogach czy miejskich ulicach, samotnie lub w towarzystwie trzech szczęśliwych pasażerów. Kierowcy, którzy oczekują wyjątkowej mocy, ale nie godzą się na kompromisy w zakresie komfortu w samochodzie, sportowej elegancji i doskonałych detali. Krótko mówiąc, GTC4Lusso wprowadza bezprecedensową wszechstronność do jazdy Ferrari, podobnie jak wcześniejszy model FF, który zdobył nowych, młodszych klientów, którzy znacząco więcej korzystają ze swoich samochodów, osiągając o 30% wyższy przebieg niż średnia.

Nazwa GTC4Lusso odnosi się do znakomitych poprzedników, takich jak 330 GTC czy jego model siostrzany 330 GT – jeden z ulubionych Enzo Ferrariego – oraz 250 GT Berlinetta Lusso, który reprezentował wspaniałe połączenie elegancji i wysokiej wydajności. Liczba 4 nawiązuje do czterech wygodnych miejsc siedzących.

Silnik

12-cylindrowy silnik GTC4Lusso delivers smooth, consistent power, osiągając ogromne 690 cv przy 8,000 obr./min. Zarówno jego stosunek wagi do mocy 2,6 kg/cv, jak i współczynnik sprężania 13,5:1 ustanawiają nowe rekordy w tej kategorii. Maksymalny moment obrotowy wynosi 697 Nm przy 5,750 obr./min, przy czym 80% jest dostępne już przy 1,750 obr./min, co zapewnia znakomitą reakcję nawet przy niskich obrotach. Dźwięk silnika doskonale odzwierciedla wieloaspektową osobowość samochodu: jest bogaty i potężny podczas jazdy sportowej oraz dyskretny, ale harmonijny w mieście.

Dynamika

Ferrari GTC4Lusso to niezwykle wszechstronny samochód w każdych warunkach drogowych dzięki opatentowanemu przez Ferrari systemowi napędu na cztery koła 4RM Evo, który po raz pierwszy jest zintegrowany z kierowaniem tylną osią. W rezultacie powstał nowo opatentowany system 4RM-S (napęd i kierowanie na cztery koła), który, oparty na kolejnej ekskluzywnej technologii Prancing Horse, najnowszej ewolucji systemu Slip Side Control (4.0), teraz zawiera elektroniczny dyferencjał (E-Diff) i amortyzatory SCM-E. Wszystkie te zaawansowane kontrolery dynamiki pojazdu są płynnie zintegrowane przez oprogramowanie Ferrari i pozwalają kierowcy na bezwysiłkowe zarządzanie niezwykłym momentem obrotowym GTC4Lusso nawet na zaśnieżonych, mokrych lub niskoprzyczepnych drogach. Efektem jest znakomita stabilność oraz wrażenie mistrzowskiej kontroli i bezpieczeństwa, które przekłada się na wyższą wydajność. Nowej generacji kontrola amortyzatorów SCM-E również przyczynia się do poprawy wydajności na nierównych nawierzchniach oraz, rzecz jasna, do wyższego komfortu jazdy.

Wysokie osiągi GTC4Lusso są również efektem nowych rozwiązań aerodynamicznych, w tym nowego przedniego grilla z zintegrowanymi wlotami powietrza, które poprawiają wydajność mas radiacyjnych, otworów wentylacyjnych na skrzydłach, które przypominają te z 330 GTC, tylnego spojlera zamontowanego na dachu oraz nowego dyfuzora z potrójnym ogrodzeniem. Połączenie tych cech skutkuje wartością Cd, która jest znacznie niższa niż w modelu FF.

Styl

Stworzony przez Ferrari Design, GTC4Lusso jest dalszym udoskonaleniem koncepcji shooting brake coupé, reinterpretując ten pomysł z wyjątkowo smukłą, zwężającą się sylwetką, nadającą mu niemal przypominający fastback wygląd.

Sportowa dusza modelu jest podkreślona przez formy i stylizację tylnej części, gdzie krzywizna dachu została obniżona, jednocześnie zachowując wystarczającą objętość, aby zapewnić wyjątkową przestronność i komfort dla wszystkich czterech pasażerów, jak również przestronną komorę bagażową. Podwójne tylne światła w stylu Ferrari ozdabiają tył. Nie tylko podkreślają muskularne barki samochodu i poszerzają go horyzontalnie, ale współpracują wizualnie z końcówkami rur wydechowych, nadając tyłowi wrażenie potężnej mocy. Dynamicznie rzeźbione linie przetłoczeń tworzą motyw diapazonu wzdłuż boków samochodu, łamiąc optyczną masę, akcentując muskularne nadkola i nadając rzeźbioną atletyczność.

Wnętrze

Skrupulatna dbałość o design i starannie wykonane detale stworzyły kabinę, która jest bezbłędnym triumfem sportowego luksusu. Jej architektura Dual Cockpit to kolejny debiut, zaprojektowany, aby wzbogacić wspólne doświadczenie jazdy zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, przy czym ten ostatni ma do dyspozycji własny, obszerny ekran z wieloma funkcjami.

Poza innowacyjną architekturą, najbardziej uderzającą cechą kabiny jest piękne rzemiosło materiałów, które zostały starannie wybrane i połączone, aby wzbogacić atmosferę na pokładzie.

Obszerne, otaczające fotele gwarantują wszystkim czterem pasażerom wyjątkowy komfort i przestronność, tworząc tę samą atmosferę co luksusowa przestrzeń życiowa.

GTC4Lusso debiutuje również z nową platformą Infotainment, wyposażoną w 10,25-calowy ekran HD z technologią dotykową. Nowe koło kierownicy jest bardziej kompaktowe dzięki mniejszej poduszce powietrznej, a zintegrowane kontrole są bardziej ergonomiczne niż kiedykolwiek, co sprawia, że doświadczenie jazdy staje się jeszcze bardziej sportowe.

Oficjalna światowa premiera GTC4Lusso odbędzie się na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie w marcu, ale ekskluzywne zdjęcia można zobaczyć już dziś na www.ferrari.com.

Tekst i zdjęcia GTC4Lusso można pobrać ze strony medialnej Ferrari – www.media.ferrari.com

Skrócona specyfikacja techniczna Ferrari GTC4Lusso

Silnik
Typ
Całkowita pojemność skokowa
Max. moc*
Max. moment obrotowy* V12 – 65°
6262 cm3
507 kW (690 cv) przy 8,000 obr./min
697 Nm przy 5,750 obr./min

Wymiary i waga
Długość
Szerokość
Wysokość
Waga sucha**
Rozkład masy 4,922 mm
1,980 mm
1,383 mm
1,790 kg
47-53% przód/tył

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.