FERRARI Mondial 3.2 Cabriolet 1985-1988

FERRARI Mondial 3.2 Cabriolet 1985-1988

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI Mondial 3.2 Cabriolet 1985-1988

Mondial Cabriolet był pierwszym kabrioletem Ferrariego od czasów Daytony, a jego premiera miała miejsce siedem lat po wersji coupe. To był długi czas oczekiwania.

Włoski producent samochodów nie spieszył się, aby odcinać dach Mondiala. Najpierw wprowadził wersję coupe z silnikiem 3.0. Trzy lata później, po wielu skargach od klientów, silnik został udoskonalony do jednostki z czterema zaworami na cylinder, co w końcu pozwoliło na szybszą jazdę. W 1985 roku marka Prancing Horse zaprezentowała silnik o pojemności 3.2 litra oraz wersję z otwartym dachem. Wyprodukowano tylko 810 egzemplarzy Mondiala 3.2-kabriolet.

Ferrari było już szanowaną marką w świecie supersamochodów, a dzięki udziałowi w Formule 1, zyskało międzynarodową renomę. Jego linia dachu była niezwykle niska, a szyba czołowa miała nietypowo postawioną i wysoką konstrukcję jak na rozmiar tego samochodu. Z przodu, auto zachowało wysuwane reflektory, które po schowaniu nadawały pojazdowi bardzo stylowy i aerodynamiczny wygląd. Po bokach, za drzwiami, zespół projektowy zamontował wloty powietrza, które miały chłodzić silnik i stały się kolejnym charakterystycznym elementem włoskiej marki.

Wnętrze Ferrariego wyposażono w cztery fotele. Dzięki konstrukcji z silnikiem umieszczonym z tyłu, Mondial miał wystarczająco dużo miejsca za tylnymi siedzeniami, aby schować materiałowy dach. Jednak trudno było nazwać Mondiala Cabriolet prawdziwym czteroosobowym samochodem, ponieważ miejsca na nogi za przednimi fotelami było niewiele. Przynajmniej producent wzbogacił kabriolet o luksusowe udogodnienia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.