FERRARI Mondial Quattrovalvole 1982-1985

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

FERRARI Mondial Quattrovalvole 1982-1985

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI Mondial Quattrovalvole 1982-1985

Choć nie był to najbardziej udany model w ofercie Ferrari, Mondial zdołał pozostać na liniach montażowych przez ponad dekadę, od 1980 do 1993 roku, w różnych wersjach.

Najbardziej udana wersja Mondiala została wprowadzona w 1982 roku i nosiła nazwę Quattrovalvole (cztery zawory). W tamtych czasach system czterech zaworów na cylinder był na tyle nowatorski, że tylko pojazdy o wysokich osiągach i niektóre sportowe samochody premium były w niego wyposażane. Jednak korzyści płynące z tego systemu były oczywiste.

Ferrari zdecydowało się współpracować z Pininfariną przy projektowaniu samochodu, który dostarczył mu stalową ramę przestrzenną. To doprowadziło do pewnych problemów związanych z ograniczeniami projektowymi, które z wdziękiem pokonał młody Pierangelo Andreani. Z przodu, Mondial Quattrovalvole miał nietypowy grill na masce (który tak naprawdę był bagażnikiem). Wysuwane reflektory były wówczas nowym trendem i nadawały samochodom smuklejszy wygląd. Dodatkowo, projektant zamontował parę świateł parkingowych i kierunkowskazów na przednim zderzaku, a także dodał drugi grill na zderzaku. Z boku, samochód z silnikiem umieszczonym w środku przypominał raczej sedan, z pochyloną do przodu tylną szybą, która była bardziej pochylona niż przednia szyba. Bocznych wlotów powietrza używano do zasilania silnika, podczas gdy z tyłu grille były potrzebne, aby umożliwić wydostawanie się gorącego powietrza.

W środku, Mondial miał układ czteroosobowy, chociaż z tyłu ledwo było miejsca dla dorosłych. Mimo to, Ferrari stworzyło luksusową kabinę, z skórą na wszystkim, od przednich kubełków po tapicerki drzwi i panel deski rozdzielczej. Na przednim siedzeniu pasażera zamontowano chromowaną tabliczkę quattrovalvole.

3.0L V8 5MT RWD (230 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność2927 Cm3
Moc171.5 Kw @ 7000 Rpm
233.2 Hp @ 7000 Rpm
230 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy188 Lb-Ft @ 5000 Rpm
255 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony240/55 Vr 390
Długość180.3 In (4580 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość49.6 In (1260 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/59.7 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika10.6 Cuft (300 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna3384 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto11 Mpg Us (21.4 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Średnie spalanie13 Mpg Us (18.1 L/100Km)

3.0L V8 5MT RWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność2927 Cm3
Moc176.5 Kw @ 7000 Rpm
240 Hp @ 7000 Rpm
237 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 5000 Rpm
260 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony240/55 Vr 390
Długość180.3 In (4580 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość49.6 In (1260 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/59.7 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika10.6 Cuft (300 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna3285 Lbs (1490 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto10.9 Mpg Us (21.6 L/100Km)
Spalanie trasa21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Średnie spalanie16.6 Mpg Us (14.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.