FERRARI SP1 2018-Present

FERRARI SP1 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćFERRARI SP1 2018-Present

Ferrari Monza SP1 z 2018 roku został zaprojektowany z myślą o kierowcy, który nie zamierza zabierać pasażera w drogę. To jednoosobowe auto powstało głównie z myślą o kolekcjonerach.

Samochód inspirowany był modelem Ferrari 750 z 1955 roku, który również miał jedno miejsce i stworzono go z myślą o torowych przygodach. Monza SP1 mogła być jednak legalnie użytkowana na drogach publicznych. Towarzyszył jej model SP2, który oferował miejsce dla pasażera, co pozwalało kierowcy cieszyć się towarzystwem.

Niskoprofilowa konstrukcja nie przewidywała miejsca na przednią szybę, a duży garb za kierowcą skrywał barierę ochronną na wypadek przewrócenia. Fotel zaprojektowano i dostosowano do wymiarów konkretnego kierowcy, co sprawiło, że Monza SP1 była stworzona dla tych, którzy docenią zarówno jazdę po torze, jak i drogę do niego. Zdecydowano się na radykalne rozwiązanie w postaci kompaktowych drzwi, które otwierają się ku górze. Równie istotnym elementem jest jednolitą, włókno węglowe pokrywa- skrzydło, które zawieszono z przodu, umożliwiając podziwianie silnika V12 po jego otwarciu.

„Wirtualna Szyba” odchylała część strumienia powietrza, aby utrzymać komfort jazdy. Mimo to, kierowca musiał nosić kask. Deska rozdzielcza składała się z jednego, dużego obrotomierza oraz dwóch ekranów po bokach. Wszystkie przyciski i kontrolki dla świateł, kierunkowskazów i komputera pokładowego umieszczono na kole kierownicy.

Lekka konfiguracja barchetta zapewniała dynamiczne osiągi i sportowe prowadzenie na najwyższym poziomie.

Nowe modele Ferrari Monza SP1 i SP2 zostały zaprezentowane z okazji Dnia Rynków Kapitałowych firmy w fabryce w Maranello. Te limitowane edycje samochodów specjalnych są pierwszymi w nowym segmencie nazwanym 'Icona’ i czerpią inspirację z najbardziej emocjonujących Ferrari lat 50-tych, oferując jednocześnie najnowocześniejszą technologię samochodów sportowych dostępną dzisiaj.

Ferrari Monza SP1 i SP2 skierowane są do wymagających klientów i kolekcjonerów, nawiązując do ikonicznych wyścigowych barchett Ferrari z przeszłości, w tym do modelu 166 MM z 1948 roku, który pierwotnie zainspirował nazwę 'barchetta’, oraz do modeli 750 Monza i 860 Monza. Zaprojektowane z wyłącznym celem zwyciężania, te bezkompromisowe modele przyczyniły się do budowy legendy Ferrari w latach 50-tych, zdobywając liczne zwycięstwa w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych.

Ferrari Monza SP1 jest zaprojektowane jako bezkompromisowy samochód drogowy z jednym siedzeniem, oferujący naprawdę wyjątkowe wrażenia z jazdy. Druga wersja, Ferrari Monza SP2, dzięki usunięciu pokrywy oraz dodaniu drugiej osłony ochronnej i drugiego roll-baru, jest z kolei dwuosobowa, co pozwala pasażerowi dzielić te same wrażenia z jazdy.

Monza SP1 i SP2 charakteryzują się unikalnym designem oraz najlepszym stosunkiem wagi do mocy spośród wszystkich barchett, dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego w konstrukcji, oraz charakterystycznymi detalami, takimi jak światła przednie i tylne, koła oraz wnętrze, które dodatkowo podkreślają ekskluzywność tych samochodów. Wyposażone w najpotężniejszy silnik, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w Maranello, 810-konnym silniku V12, potrafią przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy oraz od 0 do 200 km/h w 7,9 sekundy.

Architektura obu samochodów opiera się na monolitycznej formie z aerodynamicznym profilem skrzydła, gdzie całkowity brak dachu i szyby sprawił, że projektanci mieli swobodę w tworzeniu unikalnych proporcji, które nie byłyby możliwe w tradycyjnym spiderze.

Efektem tego jest odczucie oszałamiającej prędkości, które zazwyczaj doświadczają tylko kierowcy Formuły 1, wynikające z koncepcji kokpitu wyciętego z samej objętości pojazdu, otaczającego kierowcę.

Centrum Designu Ferrari dążyło do stworzenia bardzo czystego designu, jakby powstałego z jednego pociągnięcia ołówka, aby przekazać ideał ponadczasowej elegancji, minimalistycznej formy i wyrafinowanych detali. Unikano wizualnie skomplikowanych rozwiązań, jak te widoczne w ostatnich samochodach wyścigowych, ustępując miejsca bardziej stonowanej stylistyce formalnej. Nigdy wcześniej model nie wyrażał takiej narracyjnej siły, podkreślając swoją atrakcyjność jako samochodu dla kierowcy, gdzie więź między człowiekiem a autem staje się symbiotyczna.

Radikalna decyzja została podjęta przy projektowaniu kompaktowych drzwi samochodów, które otwierają się do góry. Równie ważny jest w pełni włókna węglowego jednoczęściowy zespół maski i skrzydła, który zawiasowy jest z przodu, aby po otwarciu pokazać imponujący silnik V12.

Podobnie jak w modelach wyścigowych, karoseria obu samochodów wykonana jest w całości z lekkiego włókna węglowego. Całe wnętrze wykończone jest tym samym materiałem o naturalnym wykończeniu, co podkreśla sportowy charakter designu. Redukcja wagi i konfiguracja 'barchetta’ gwarantują unikalną dynamikę pojazdu: doskonale zbalansowaną, bez przechyłów, co zapewnia czyste, bezkompromisowe prowadzenie sportowe.

Ponieważ są to autentyczne samochody sportowe „en plein air”, jednym z największych wyzwań w ich projektowaniu było zarządzanie przepływami aerodynamicznymi wewnątrz kokpitu przy braku szyby. Rozwiązaniem był innowacyjny opatentowany „Wirtualny Zderzak”, który został wkomponowany w owiewkę przed panelem instrumentów i kierownicą. „Wirtualny Zderzak” odchyla część przepływu powietrza, aby zachować komfort jazdy.

Szczególnie dla właścicieli Ferrari Monza SP1 i SP2, Ferrari we współpracy z dwoma wiodącymi markami luksusowymi, Loro Piana i Berluti, stworzyło elegancką odzież i akcesoria inspirowane kierowcą-gentlemanem. Wybór dla kierowcy obejmuje kombinezony wyścigowe, koszule, kaski, rękawice, szaliki i buty do jazdy. Zawierają one szereg rozwiązań technicznych, aby zapewnić komfortowe dopasowanie i swobodę ruchów podczas jazdy.

Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.