Na tej samej platformie co popularny Fiat 1100 Sedan, Turismo Veloce (Szybki Pojazd) zadebiutował w 1955 roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie.
Fiat dostrzegł lukę na rynku dla osobowych kabrioletów i zlecił pracowni projektowej Pininfarina stworzenie takiego modelu, opierając się na Fiacie 1100 TV Coupe, zaprojektowanym przez tę samą firmę. Efektem był mały, zwinny pojazd z otwartym dachem. W 1957 roku samochód przeszedł modernizację, zyskał odświeżony design zewnętrzny oraz większy silnik, który zwiększył moc o pięć koni.
1100 TV Spider wyróżniał się charakterystyczną cechą w przednim grillu, podzielonym na dwie części, podczas gdy inne modele 1100 miały grill jednolity. Jego płócienny dach mógł być całkowicie schowany za siedzeniami pod winylową osłoną. Tylnie błotniki miały podniesioną, aerodynamiczną formę, podkreślając sportowy wygląd samochodu. Pininfarina nie chciała stosować tych samych świateł tylnych co w innych modelach i zaprojektowała zestaw eliptycznych lamp zamontowanych pionowo na krawędzi tylnych błotników.
Wnętrze wyposażone było w deskę rozdzielczą z zestawem wskaźników z dwoma okrągłymi zegarami. Później, aby obniżyć koszty produkcji, Fiat zamontował liniowy prędkościomierz z standardowego Fiata 1100 w roadsterze, a tachometr został usunięty. Wnętrze miało skórzaną wyściółkę przed siedzeniem pasażera oraz na panelach drzwiowych. W przeciwieństwie do wersji sedan i kombi, TV Spider miał dźwignię biegów zamontowaną na podłodze.