Model 1200 Spyder zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Turynie w 1957 roku, razem z wersjami coupe i sedan.
1200 Spyder został zaprojektowany przez studio Pininfarina, co było głównym powodem, dla którego ten kabriolet wyróżniał się na tle innych modeli z tamtego okresu. Jedynym elementem, którego Pininfarina nie mógł zmienić, była wysoka przednia osłona, która musiała mieć taki kształt, aby pomieścić chłodnicę.
Z przodu, okrągłe reflektory były w ówczesnym trendzie, więc Spyder je zachował. Wysoka kratka chłodnicy była podzielona na dwie części, jak w sedanie. To był próbny projekt wspólnej kratki dla całej gamy modeli Fiata. Plan ten porzucono kilka lat później, szczególnie że niektóre modele Fiata miały silnik z tyłu, co sprawiało, że kratka chłodnicy z przodu była zbędna. Słupki „A” były smukłe i niezbyt nachylone. Z tyłu, błotniki kończyły się wąskimi i ostrymi płetwami. To był nowy trend, a Fiat znalazł sposób, aby je zainstalować. Owalne lampy tylne były umieszczone pionowo w chromowanych obudowach, które były zwężane u góry, aby pasowały do formy błotników.
W środku, 1200 Spyder oferował miejsce dla dwóch pasażerów. Ciekawym rozwiązaniem Włochów było obrotowe siedzenie kierowcy. Nie było siedzeń z tyłu, tylko miękki dach pod pokrywą. W odróżnieniu od wersji sedan, kabriolet miał inną deskę rozdzielczą, z większym zestawem wskaźników i tarczami pod ekranem. Drążek zmiany biegów był umieszczony na podłodze zamiast za kierownicą.