Fiat 124 był już docenianym samochodem na rynku, ale włoski producent samochodów wiedział, że może zrobić coś więcej i wprowadził wersję Special w 1968 roku.
Fiat wykorzystał starszą platformę z modelu 1300, gdy budował gamę 124. Opierała się ona na nowej platformie, a przeniesienie dźwigni zmiany biegów z kolumny kierowniczej na podłogę poprawiło komfort jazdy. Podczas gdy jego poprzednik, gama 1300, była dostępna z jednostką 1.5-litrową, klienci oczekiwali od producenta czegoś więcej. Odpowiedzią była wersja 124 Special, która zadebiutowała dwa lata po wprowadzeniu modelu 124.
Producent nie przywiązywał zbyt dużej wagi do nowego wzornictwa, a wersja Special wyglądała niemal identycznie jak standardowy model 124. Dzieliła tę samą karoserię, błotniki, panele drzwiowe, szyby i dach, ale miała inny przedni zderzak oraz chowane klamki drzwi. Wyposażona była w podwójne, okrągłe reflektory zamiast pojedynczych jednostek z regularnego modelu 124. Wewnętrzne lampy były przeznaczone tylko do świateł drogowych.
Wewnątrz samochód był wystarczająco przestronny dla pięciu dorosłych pasażerów, mimo że tunel skrzyni biegów był wysoki z przodu pojazdu. Fiat zainstalował standardowy obrotomierz na desce rozdzielczej, co sprzyjało dynamicznej jeździe.