FIAT 124 Spider 2016-Present

FIAT 124 Spider 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćFIAT 124 Spider 2016-Present

Fiat wprowadził model 124 Spider w 2016 roku jako następcę wspaniałego modelu 124 z lat 70-tych, chociaż w dużej mierze był to pojazd niepochodzący z Włoch.

Po światowym kryzysie finansowym w 2008 roku, wszyscy producenci samochodów zmagali się z problemami i czerwonymi cyferkami w swoich bilansach. Fiat próbował się odbudować i przeprowadził akcję marketingową, ponownie wprowadzając model 124 Spider. Jednak Fiat nie miał platformy do budowy nowego następcy, dlatego podjął mądrą decyzję, nawiązując współpracę z Mazdą. Japoński producent miał udokumentowane sukcesy w produkcji najlepiej sprzedającego się roadstera na świecie, modelu Miata. Po podpisaniu umowy rozpoczęto produkcję.

Fiat potrzebował jedynie podwozia pojazdu oraz kilku elementów nadwozia, ponieważ miał już kilka silników, które idealnie pasowały pod maskę Miaty. Dodatkowo, posiadał własny zespół projektowy, który całkowicie zmienił wygląd przedniej części samochodu. Tak więc 124 Spider miał parę reflektorów przypominających te z lat 70-tych. Ponadto, zderzak wyposażony był w dolny grill po bokach, gdzie znajdowały się kierunkowskazy i światła przeciwmgielne. Na koniec, z tyłu, Fiat stworzył nowy design z innymi tylnymi światłami niż w modelu MX5/Miata.

Z drugiej strony, kokpit był w 99% z Mazdy, a różnica 1% polegała na logo Fiata na kierownicy. Ale to nie było złe, ponieważ japoński producent wiedział, jak stworzyć odpowiednie wnętrze dla roadstera. Fotele z wysokimi bokami zapewniały doskonałe wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów, a ekran infotainment był umieszczony na górze centralnej konsoli.

Pod maską Fiat zrezygnował z naturalnie zasilanego silnika 2.0 litra produkowanego przez Mazdę i zamontował swój 1.4-litrowy silnik turbo. Skrzynie biegów były natomiast japońskie, chociaż pochodziły z starszej generacji MX5/Miata.

Nowy Fiat 124 Spider przywraca do życia legendarną nazwę, łącząc klasyczny styl oraz typowo włoskie osiągi z nową generacją. Oddaje hołd oryginalnemu 124 Spider, który został wprowadzony na rynek 50 lat temu, oferując autentyczne włoskie przeżycie w stylu roadstera, pełne emocji z jazdy, technologii i bezpieczeństwa, w połączeniu z niepowtarzalnym włoskim designem.

Projektanci z Fiat Style Centre stworzyli samochód, który w nowej perspektywie uchwycił klasyczne piękno swojego poprzednika, nie zdradzając jego istoty. Przednia część jest śmiała, ale nieagresywna, a dwa małe garby na masce wskazują na moc silnika. Bok pojazdu ma proporcje prawdziwego samochodu sportowego, sugerując jego silnik umieszczony wzdłuż oraz napęd na tylne koła, a także schowany przedział pasażerski.

W regionie EMEA Fiat 124 Spider jest wyposażony w niezawodny silnik turbo o pojemności 1,4 litra i czterech cylindrach z technologią MultiAir, który generuje moc 140 KM i 240 Nm momentu obrotowego, dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną. Osiągi są znakomite, w tym maksymalna prędkość 215 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy.

Zawieszenie 124 Spider wykorzystuje układ podwójnego wahacza z przodu oraz wielowahaczowe z tyłu, specjalnie dostosowane do większej stabilności podczas hamowania i zakrętów. Kierownica jest lekka i responsywna dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania.

Ustawienie kierownicy i zawieszenia, lekką konstrukcję, zrównoważony rozkład masy i doładowany silnik łączą się, by zapewnić dynamiczne doznania podczas jazdy. Udoskonalenia związane z hałasem, wibracjami i szumem (NVH), w tym akustyczna przednia szyba i materiały izolacyjne, także pomagają w dostarczeniu wyrafinowanej, cichej podróży.

Dla doświadczenia jazdy na świeżym powietrzu, miękki składany dach Fiata 124 Spider jest łatwy w obsłudze i wymaga minimalnej siły.

Wypełniony nowoczesnymi urządzeniami bezpieczeństwa

Nowy roadster wyposażony jest w aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, w tym adaptacyjne reflektory, tylną kamerę wideo oraz system kontroli stabilności, a jego nadwozie zapewnia wysoką sztywność i niską wagę dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów o wysokiej wytrzymałości.

Co więcej, Fiat 124 Spider oferuje szereg zaawansowanych technologicznie urządzeń, które dodatkowo poprawiają komfort i samopoczucie pasażerów, takich jak 7-calowy ekran dotykowy z cyfrowym radiem, Multimedia Control, łączność Bluetooth, podgrzewane siedzenia oraz system Keyless Entry.

Aby uzyskać niezrównaną jakość dźwięku nawet przy opuszczonym dachu, dostępny jest system Hi-Fi Bose z dziewięcioma głośnikami, w tym czterema zintegrowanymi w zagłówkach.

Projekt oddaje hołd przeszłości, reinterpretując stylowe wykończenia w nowoczesny sposób

Został zaprojektowany w Centrum Stylu w Turynie, nowy Fiat 124 Spider zachowuje kilka detali i cech oryginalnego modelu z 1966 roku – jednogłośnie uznawanego za jeden z najładniejszych Fiatów wszech czasów – i reinterpretuję je w nowoczesnym kluczu. Fiat 124 Spider ma smukłą, ponadczasową sylwetkę, atrakcyjną, klasyczną i idealnie proporcjonalną boczną szybę, niskie centrum ciężkości, schowany przedział pasażerski i długą maskę niczym prawdziwy samochód sportowy. Odniesienia do historycznego modelu można dostrzec w górnym grillu i w wzorze heksagonalnego przedniego grilla, w klasycznych „garbach” wzdłuż maski oraz w odważnych poziomych tylkach. Wnętrza zaprojektowane i wykonane są tak, aby zapewnić maksymalny komfort dla wszystkich pasażerów, zaczynając od zastosowania najwyższej jakości, miękkich materiałów. Ergonomiczny projekt samochodu został starannie zaprojektowany, aby wzbogacić wrażenia z jazdy, także poprzez idealne rozmieszczenie pedałów, kierownicy i skrzyni biegów. Fiat 124 Spider dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – 124 Spider i Lusso – każda z nich oferowana jest w ośmiu różnych kolorach nadwozia: dwóch pastelowych odcieniach (Passione Red i Gelato White), pięciu metalicznych odcieniach (Vesuvio Black, Argento Grey, Moda Grey, Magnetico Bronze i Italia Blue) oraz trójwarstwowym Ghiaccio White.

Design

Zaprojektowany w Centro Stile w Turynie, nowy Fiat 124 Spider to nowoczesna reinterpretacja prawdziwej legendy, jaką jest jeden z najpopularniejszych Fiatów wszech czasów: oryginalny Spider z lat 60. Ikoniczny styl 124 Spider przywołuje niektóre wykończenia swojego poprzednika, dostosowując je do współczesnego gustu XXI wieku. To historia modelu, który dołączył do oferty Fiata współczesnych samochodów ściśle związanych z tradycją marki.

Zewnętrzny wygląd

Dzięki smukłej, ponadczasowej sylwetce, Fiat 124 Spider ma atrakcyjną, klasyczną i idealnie proporcjonalną boczną szybę, niskie centrum ciężkości, schowany przedział pasażerski i długą maskę jak prawdziwy samochód sportowy. Pozioma linia wyłania się z przodu, rozciąga się w tył i łączy się z tylną linią w pobliżu zespołu tylnych świateł: to niezaprzeczalne odniesienie do klasycznego 124 Spider.

W podobny sposób, górny heksagonalny grill zainspirowany został ekskluzywnym kształtem przednich wlotów powietrza w historycznym modelu i przypomina strukturę plastra miodu sportowego grilla legendarnego 124 Spider.

Oryginalne reflektory wraz z przednim heksagonalnym grillem przyczyniają się do podkreślenia odważnej osobowości samochodu. Dolny grill jest urzekający, ledwie podkreślony przez kształt osłon reflektorów. Kierunkowskazy oraz osłony świateł przeciwmgielnych dodają dynamicznego akcentu i w połączeniu tworzą z przodu auta prawdziwie niepowtarzalny wygląd.

„Garby” na masce podkreślają położenie silnika i dostarczaną moc: to odniesienie do drugiej generacji 124 Spider, modelu który miał tego typu strukturę. Ekskluzywne reflektory LED oraz tylne światła dodają wyrazistości samochodowi, zarówno w dzień, jak i w nocy.

Tył Fiata 124 Spider cechują dwa elementy: tylne skrzydła w kształcie ogona jaskółki oraz poziome tylne światła, które przywołują szczególne cechy poprzednika. Kształt tylnych zderzaków, z górną powierzchnią wysuniętą w kierunku tylnej klapy, nadaje charakterystyczny kształt litery V tylnej części samochodu.

Istotnym szczegółem są tylne światła, które tworzą pierścieniową powierzchnię świetlną dzięki wstawkom w kolorze nadwozia. Do wyboru jest osiem kolorów: dwa pastelowe, Passione Red i Gelato White; pięć metalicznych, Vesuvio Black, Argento Grey, Moda Grey, Magnetico Bronze i Italia Blue; oraz trójwarstwowy Ghiaccio White.

Dodatkowe detale, które spełniają zarówno wymagania techniczne, jak i stylowe, obejmują wbudowany tylny spojler, który poprawia aerodynamiczny ładunek, oraz podwójny wydech, który podkreśla osiągi silnika. Na koniec, tablica rejestracyjna umieszczona jest pośrodku tylnych świateł, w czystym oryginalnym stylu 124 Spider.

Wnętrze

Całe wnętrze zostało wykonane z najwyższej jakości materiałów: skóra na siedzenia, kierownicę i pokrywę gałki zmiany biegów. Materiały o miękkim dotyku na górnym desce rozdzielczej oraz chromowane wykończenia sprawiają, że ten nowy Fiat to doskonały przykład włoskiej doskonałości w produkcji. Wnętrza 124 Spider zaprojektowane są i wykonane tak, aby zapewnić maksymalny komfort podróży. Ponadto ergonomiczny projekt samochodu został starannie zaprojektowany i dostosowany, aby zapewnić idealne rozmieszczenie pedałów, kierownicy i skrzyni biegów.

Ekskluzywny projekt deski rozdzielczej, z błyszczącym czarnym lub srebrnym wstawem w zależności od wersji wyposażeniowej, jeszcze bardziej podkreśla materiały o miękkim dotyku. Kierownica została ergonomicznie zaprojektowana, aby poprawić manewrowość pojazdu i jest owinięta wysokiej jakości skórą. Także lekkie siedzenia o siatkowej strukturze oraz ekskluzywny kształt wykończeń i części piankowych zostały zaprojektowane, aby zapewnić najwyższy poziom komfortu. Panele drzwi wykonane są z wysokiej jakości materiałów o miękkim dotyku, a chromowana klamka ma matowe wykończenie.

Panel wskaźników przed fotelem kierowcy ma trzy wskaźniki, w tym centralnie umieszczony obrotomierz, zaprojektowany z myślą o sportowej jeździe.

Silnik, skrzynia i zawieszenie

W regionie EMEA Fiat 124 Spider wyposażony jest w niezawodny silnik turbo o pojemności 1,4 litra i czterech cylindrach z technologią MultiAir, który generuje moc 140 KM (103 kW) i 240 Nm momentu obrotowego. Silnik zachował swoje cechy charakterystyczne: cztery cylindry w układzie rzędowym z aluminiową głowicą, skok tłoka 72 mm i 84 mm, co daje całkowitą pojemność 1,368 cm3. Fiat 124 Spider osiąga maksymalną prędkość 215 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Wyjątkowa dynamika samochodu osiągana jest także dzięki napędowi na tylne koła, niezwykle dobrze wyważonemu rozkładowi masy oraz niskiemu środkowi ciężkości.

Lekka manualna skrzynia biegów dla szybkich i precyzyjnych zmian biegów

Skrzynia biegów w 124 Spiderze składa się z 6-biegowej manualnej skrzyni biegów o kompaktowej i lekkiej konstrukcji. Sprzęgła są bezpośrednie i płynne, a manewrowanie dźwignią jest optymalne. Wybór tego typu skrzyni biegów pozwala na zastosowanie kompaktowej tylnej jednostki różnicowej, co zwiększa efektywność przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa. Pedal sprzęgła został zoptymalizowany, aby umożliwić kierowcy precyzyjne kontrolowanie fazy przyspieszenia i szybkie zmiany biegów, aby maksymalizować przyjemność z jazdy.

Zawieszenie i układ kierowniczy zaprojektowane z myślą o doskonałej dynamice jazdy

Z przodu, nowy 124 Spider korzysta z eleganckiego zawieszenia kwadratowego, natomiast z tyłu zastosowano architekturę wielowahaczową dla całkowitej kontroli nad pojazdem w zakręcie. Dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy z podwójną przekładnią, kierowanie 124 Spiderem jest lekkie i responsywne, a także filtruje stres związany z jazdą. Zębatka zastosowana bezpośrednio na listwie zapewnia niezwykle precyzyjne informacje zwrotne, nawet przy szczególnie wysokich przyspieszeniach bocznych. Położenie kolumny kierowniczej, wraz z przekładnią kierowniczą, gwarantuje liniową odpowiedź, która dostosowuje się do każdego stylu jazdy.

Technologia i infotainment

Nowy Fiat 124 Spider oferuje szeroką gamę nowoczesnych instrumentów, które podkreślają sportowy charakter pojazdu i pozwalają klientom pozostać w ciągłym kontakcie oraz bezpieczeństwie.

124 Spider posiada panel wskaźników z trzema zegarami, z dużym obrotomierzem na środku, prędkościomierzem po prawej stronie i wyświetlaczem informacji po lewej stronie, co pozwala kierowcy na szybkie monitorowanie wszystkich kluczowych informacji o jeździe.

Nowy Fiat 124 Spider wyposażony jest w łatwe w obsłudze systemy infotainment. Radio samochodowe 3.0″, które jest standardowo dostępne w obu wersjach wyposażeniowych, obejmuje radio AM/FM, odtwarzacz MP3, port USB, gniazdo AUX oraz 6 głośników. System infotainment, który jest opcjonalny w obu wersjach, obejmuje 7-calowy ekran dotykowy, radio AM/FM, HD Radio, odtwarzacz MP3, dwa porty USB, gniazdo pomocnicze, sześć głośników, multimedia control i łączność Bluetooth. Wersja Lusso obejmuje również tylną kamerę i system nawigacji 3D.

Zainstalowane na 7-calowym systemie rozpoznawanie głosu pozwala kierowcom obsługiwać telefon komórkowy, muzykę oraz system nawigacji bez użycia rąk, aby skoncentrować się na prowadzeniu. Odpowiedzi tekstowe głosowe również pozwalają kierowcom z kompatybilnym telefonem komórkowym na odpowiadanie na wiadomości tekstowe za pomocą zdefiniowanych odpowiedzi.

Inne dostępne opcje obejmują nawigację. Dla lepszej jakości dźwięku nawet przy opuszczonym dachu, dostępny jest system dźwiękowy premium Bose z dziewięcioma głośnikami, w tym podwójnymi głośnikami zagłówkowymi oraz subwooferem.

Dla dodatkowej rozrywki system zapewnia również kierowcom dostęp do aplikacji radiowych Aha i Stitcher przez łączność Bluetooth.

Aha od Harman i Stitcher Radio

Aha umożliwia łatwy dostęp do ponad 30 000 stacji audio, w tym wiodących serwisów muzycznych, radia internetowego, wiadomości, rozrywki, audiobooków, aktualności z Facebooka i Twittera, prognozy pogody i wiele więcej. Stitcher Radio to aplikacja, która umożliwia dostęp do tysięcy audycji radiowych i podcastów, przesyłanych bezpośrednio na urządzenia bez potrzeby pobierania czy synchronizacji. Zalecane treści są automatycznie wybierane, rejestrując treści dodane do Ulubionych.

Usługi łączności

„Usługi łączności” to pakiet subskrypcyjny, który upraszcza każdą podróż i czyni ją bardziej komfortową. Może być używany do wyszukiwania stacji obsługowych i sortowania ich według lokalizacji lub ceny; może otrzymywać ostrzeżenia o ruchu drogowym, informacje o pogodzie oraz miejsca interesujące.

Bezpieczeństwo

Nowy Fiat 124 Spider oferuje szeroką gamę urządzeń, zarówno standardowych, jak i opcjonalnych, dla aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. LEDowe tylne zespoły świetlne, cztery poduszki powietrzne i ABS są zawsze dostarczane jako standard, oprócz skomplikowanych systemów kontroli stabilności. Rzeczywiście, ESC zwiększa kontrolę nad pojazdem, pozwalając kierowcy utrzymać stabilny kierunek w każdych warunkach jazdy. Jest to przydatne w krytycznych sytuacjach, np. na zakrętach i na mieszanych nawierzchniach przy obecności śniegu, lodu i żwiru. ESC stosuje selektywne hamowanie i działa na pedał gazu, aby przywrócić pojazd na właściwą linię, gdy wykryje różnicę między działaniem kierowcy a trasą. Na koniec, EBD dostosowuje rozkład siły hamowania z przodu i z tyłu, aby zoptymalizować odległości hamowania i kontrolę we wszystkich warunkach obciążenia samochodu.

Trzypunkowe pasy bezpieczeństwa, z napinaczami, wyposażone są w Retraktory o Stałej Sile (CFR), aby kontrolować stopień siły przyłożonej przez pas do pasażera, a następnie stopniowo ją uwalniać w kontrolowany sposób. Co więcej, aktywne ograniczniki obciążenia optymalizują ochronę klatki piersiowej w zależności od wagi w przypadku zderzenia.

Nadwozie wykonane jest z materiałów o wysokiej wytrzymałości, a dedykowane elementy strukturalne zostały zaprojektowane specjalnie tak, aby odkształcać się i pochłaniać energię w przypadku uderzenia, poprawiając w ten sposób ochronę pasażerów. Kolumny kierownicy zaprojektowane są z myślą o pochłanianiu energii, a pedał hamulca jest nieinwazyjny: wszystkie te rozwiązania pomagają zredukować zakres obrażeń w przypadku wypadku.

Inne cechy sprawiają, że jazda nowym Fiatem 124 Spider jest naprawdę komfortowa. Należą do nich między innymi system wspomagania parkowania tyłem, ParkSense, który wykrywa wszelkie obiekty stojące podczas parkowania tyłem przy niskich prędkościach, oraz tylna kamera, która zapewnia widok szerokokątny obszaru bezpośrednio za pojazdem. Dostępne są również systemy, takie jak Keyless Entry, które umożliwiają otwarcie samochodu i uruchomienie silnika, trzymając kluczyki w kieszeni, a także czujniki światła i deszczu.

Na koniec, można również zamówić system infotainment sterowany głosowo, który pozwala kierowcy korzystać z telefonu zgodnego z Bluetooth, trzymając ręce pewnie na kierownicy i nie odrywając wzroku od drogi. Przy pierwszym parowaniu Bluetooth i telefonu, książka telefoniczna jest automatycznie pobierana i synchronizowana. Następnie kontakty można po prostu wybierać, wymawiając odpowiednie imię głośno. System pozwala także kierowcy wybrać jeden z dostępnych trybów radia i dostroić się do stacji AM/FM oraz radia cyfrowego.

124 Spider

Wersja 124 Spider zawiera podwójny wydech, roll-bar z czarnym wykończeniem, a także klamki do drzwi i słupki w kolorze nadwozia. Samochód standardowo wyposażony jest w 16-calowe felgi aluminiowe, a także czarne tapicerki siedzeń, reflektory halogenowe, LEDowe tylne zespoły świetlne i tempomat. Wnętrze zdobią materiały o miękkim dotyku na desce rozdzielczej, które są wzbogacone o srebrne wykończenie.

Lusso

W wersji Lusso dodawane są następujące wyposażenie do wersji 124 Spider: 17-calowe felgi aluminiowe, srebrne słupki przednie i roll-bar, chromowany podwójny wydech oraz światła przeciwmgielne w standardzie. Ekskluzywne wnętrze obejmuje czarną lub toffi skórzaną tapicerkę siedzeń, wyściełaną dolną deskę rozdzielczą oraz lipę deski rozdzielczej z widocznym szwem oraz automatyczną klimatyzację.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.